Yeni kamu işletmeciliği anlayışı gereği Milli Eğitim Bakanlığı internetüzerinde kurduğu sistem ile hiyerarşinin alt basamağında bulunan okul yöneticilerine yetki devri sağlayarak mali konuların kayıt altına alındığı bir sistem ileonlara eylemlerinin hesabını verme sorumluluğunu vermiştir. Bu doğrultudaeğitim- öğretim kurumları için ağ tabanlı bir gelir ve gider yönetim bilgi sisteminin geliştirilmesi amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı, Türkiye’de EğitiminFinansmanı ve Eğitim Harcamaları Bilgi Yönetim Sistemini (TEFBİS)’i hayatageçirmiştir. Sistem ile il, ilçe ve okullar düzeyinde okulların kaynak türlerinegöre gelir- gider envanterlerinin, öğrenciler için yapılan eğitim harcamalarınınsaptanması amaçlanmıştır. Bir Ocak 2011 tarihinden beri kullanılan TEFBİS ileilgili olarak modül kullanıcısı okul yöneticilerinin, çeşitli sorunlarla karşılaştıkları saptanmıştır. Bu araştırma ile, modül kullanıcısı okul yöneticilerinin sisteme bakışı ve yaşadıkları sorunları tespit ederek, sistemin aksayan yönlerininortaya konulmasına ve sistem ile ilgili sorunların çözülmesine ışık tutulmasıamaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma deseninde gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın ihtiyaç duyduğu veriler, Ankara İli Çankaya, Sincan, Gölbaşı veYenimahalle ilçeleri ilkokul ve ortaokullarında, sistemin ihdasından beri doğrudan TEFBİS ile sorumlu tutulan okul yöneticileri arasından “çeşitlilik örnekleme” yaklaşımına göre seçilmiş ve gönüllü olarak araştırmaya katılan okulyöneticilerinden “yarı yapılandırılmış görüşme” yoluyla toplanmıştır. Verileriçerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir
Diğer ID | JA79TF86VY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 204 |