The purpose of this study is to determine whether there is a significant
relationship between level of teacher candidates’ individual innovativeness
features and their attitudes on learning. Under this context, teacher candidates’
individual innovativeness and attitudes on learning and their levels are examined.
Singular and relational scanning techniques were employed in the study
under the context of general scanning model. Singular survey technique was
used to determine the opinions of teacher candidates about their individual
innovativeness features and attitudes about learning. Relational scanning technique
was used to determine the relationship level between teacher candidates’
individual innovativeness features and their levels of attitude on learning. The
universe of the study consists of 200 students registered in Harran University
Pedagogic Formation Certificate Program in 2012-2013 spring term. Since the
aim was to include the universe in the study, no sample was taken. 185 teacher
candidates participated in the study. To collect the data, two scales were employed
in the study: “Individual Innovativeness Scale” and “Learning Attitude
Scale”. When the results were compared with the similar researches, the teacher
candidates registered in Harran University Pedagogic Formation Program werefound to be at the level of “Interrogative”, the third level of individual innovativeness.
They were found to have high level of attitude for learning. It was also
found out that teacher candidates’ individual innovativeness levels do not
demonstrate significant difference according to the variables of university that
they graduated, gender except for the variable of graduation average. The significant
difference was found in favor of participants with high graduation average.
The individual innovativeness levels of teacher candidates do not demonstrate
significant differences according to university that they graduated and the
reasons for formation choice. However, the reasons for teacher’s internet use
and self-knowing situations affect their individual innovativeness levels. The
study revealed that teacher candidates that know themselves well and use internet
for research have higher individual innovativeness. Teacher candidates’
attitudes toward learning do not display significant differences according to
university graduation average and the university that they finished. However,
there was found a significant difference in favor of women teachers. The teachers
who know themselves well have higher levels of attitude toward learning.
The levels of attitude on learning do not demonstrate significant difference
according to reasons for internet use and formation choice. Teacher candidates’
individual innovativeness levels and their attitudes on learning have positive
and medium level relationship.
Individual innovativeness attitude on learning teacher candidate
Bu araştırma, öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ileöğrenmeye ilişkin tutumları arasında amlamlı düzeyde bir ilişkinin olup olmadığınıbelirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç kapsamında; öğretmen adaylarının bireyselyenilikçilik düzeyleri, öğrenmeye ilişkin tutum düzeyleri ve öğretmen adaylarınınbireysel yenilikçilik düzeyleri ile öğrenmeye ilişkin tutumları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı belirlenmeye çalışılmaktdır. Bu çalışma, genel tarama modelindetekil ve ilişkisel tarama teknikleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini, Harran Üniversitesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına2012–2013 öğretim yılı bahar yarıyılında kayıtlı bulunan 200 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmada, öğretmen adaylarının tamamına ulaşılması amaçlandığından örneklemalma yoluna gidilmemiştir. Araştırmaya 185 gönüllü öğretmen adayı katılmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ve “Öğrenmeyeİlişkin Tutum Ölçeği” olmak üzere iki ölçek kullanılmıştır. Çalışmanın amaçlarınaparalel olarak toplanan sonuçlar karşılaştırmalı ve benzer özellik taşıyan araştırmasonuçlarıyla kıyaslanarak incelendiğinde, Harran Üniversitesi Pedagojik FormasyonEğitimi Sertifika Programına kayıtlı öğretmen adayları genel olarak, bireysel yenilikçiliğin üçüncü düzeyi olan “Sorgulayıcı” düzeyde bulunurken, öğrenmeye ilişkin tutumdüzeyi olarak da yüksek tutum düzeyinde bulundukları belirlenmiştir. Öğretmenadaylarının bireysel yenilikçilik düzeyleri, mezun oldukları üniversite ve cinsiyetegöre anlamlı düzeyde farklılık göstermezken, lisans mezuniyet not ortalamasına göreanlamlı düzeyde farklılık gösterdiği; anlamlı farklılığın, not ortalaması yüksek olanların lehinde ortaya çıktığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilikdüzeyleri, mezun oldukları bölüm ve formasyon alma nedenlerine göre anlamlıdüzeyde farklılık göstermemiştir. Ancak öğretmen adaylarının internet kullanımamaçları ve kendilerini tanıma durumları bireysel yenilikçilik düzeylerine etki ettiğibelirlenmiştir. İnterneti araştırma amaçlı olarak kullananların ve kendini çok iyi tanıyan öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenmeye ilişkin tutum düzeyleri, lisans mezuniyetnot ortalaması ve mezun oldukları üniversiteye göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemiştir. Ancak, cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmen adaylarının lehindeanlamlı düzeyde farklılık göstermiştir. Kendini çok iyi tanıyan öğretmen adaylarınınöğrenmeye ilişkin tutum düzeylerinin daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenadaylarının öğrenmeye ilişkin tutum düzeyleri; interneti kullanım amaçlarına ve formasyon alma nedenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemiştir. Öğretmenadaylarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ile öğrenmeye ilişkin tutum düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir
Bireysel yenilikçilik öğrenmeye ilişkin tutum öğretmen adayı
Diğer ID | JA67VE82NM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 204 |