Bu araştırmada “Okula Uyum Programı” ile ilgili okul öncesi öğretmenleri ile sınıf öğretmenlerinin deneyimleri alınarak uyum programının etkililiği incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum araştırması modeli ve görüşme tekniği uygulanmıştır. Çalışma, Mersin ilinde basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen devlet okulları bünyesindeki farklı okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni ve farklı bölgelerde görev yapan 20 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubundan toplanan kişisel verilerin analizi SPSS 11.0 programında yapılmış vekişisel bilgiler bölümünün frekans dağılımları verilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerini belirttikleri bölümün verilerinin analizinde içerik analizi uygulanmıştır.“Verilerden çıkarılan kavramlara göre yapılan kodlama” türü kullanılmıştır.Araştırma bulgularının ana hatlarını oluşturacak temalar (kategoriler) ortayaçıkartılmıştır. Sonuç olarak; uyum haftasında uygulanan “Uyum Programı”nın çocukların ve öğrencilerin katılımının tam olduğu durumlarda daha etkili olacağısonucuna varılmıştır. İlkokul 1.sınıf öğrencilerinin uyum haftasına katılımınınokul öncesi eğitim alan çocuklara oranla daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır.Bölgenin iklim koşullarının da programa katılımı etkileyen etmenlerden biriolduğu bulunmuştur
Eğitim-öğretim dönemi okula uyum haftası okula uyum programı
Diğer ID | JA28GT84GE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 202 |