Bu araştırma 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde Aydın Merkezilçedeki ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin okuma ve yazma alışkanlıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Örneklem 1376 öğrenciden oluşmuştur.Bulgulara göre bazı okullarda kütüphanenin olmadığı, var olan kütüphanelerden yararlanmanın çok yaygın olmadığı belirlenmiştir. Okuyacağı kitabı kütüphaneden alan kızların oranı erkeklerden; kütüphaneden yararlanma sıklığı ilköğretimde diğer okullardan daha yüksek düzeydedir. Genel olarak öğrencilerinyaklaşık % 41’i kütüphaneden hiç yararlanmamaktadır. Kendini düzenli birokur olarak görme oranı, kızlarda erkeklerden; ilköğretimde liselerden; dergiokuma oranı kızlarda erkeklerden, meslek lisesinde diğer okullardan; gazeteokuma oranı erkeklerde kızlardan, genel lisede diğer okullardan daha yüksektir. Okuma konusunda öğrenciler en çok öğretmenlerinden sonra anneden veüçüncü sırada babadan etkilenmektedirler. Öğrencilerin yeterince kitap okumamalarının en önemli nedeni, dersler/ SBS, LYS gibi sınavlar zamanımı alıyor biçiminde saptanmıştır. Kızlar erkeklere, ilköğretim öğrencileri diğer okullarınöğrencilerine göre daha fazla günlük tutmakta, şiir ve öykü yazmaktadır.Yazmaya yeterince zaman ayırmamanın ilk üç nedeni: 1. Dersler/SBS LYS gibisınavlar zamanımı alıyor, 2. Nasıl yazacağımı pek bilmiyorum, 3. Yazmaya yeterinceteşvik yok, biçiminde sıralanmaktadır
Okuma alışkanlığı yazma alışkanlığı okuryazarlık öğrenci ilköğretim ortaöğretim
Diğer ID | JA52AS82HD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 201 |