BibTex RIS Kaynak Göster

VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMADAKİ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 196, 69 - 91, 01.10.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıflarda okutulan Vatandaşlık veDemokrasi Eğitimi dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla araştırmacılar tarafından 40 maddeden oluşan Vatandaşlık veDemokrasi Eğitimi Dersi Öğretim Programı Ölçeği geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın evrenini Rize, Trabzon, Giresun, Ordu veSamsun il ve merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında Vatandaşlık veDemokrasi Eğitimi Dersini yürüten öğretmenler oluşturmaktadır. Örnekleminiise belirtilen il ve merkez ilçelerinde bu dersi yürüten ve ulaşılabilen 465 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, il, cinsiyet, kıdem, mezuniyet ve branş değişkenlerine göre karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetikortalama, frekans, yüzde, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi,Kruskal-Wallis H, Mann Whitney U ve LSD testleri kullanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre, programda öngörülen kazanımlar, kapsam, eğitim durumu vedeğerlendirmenin uygulamada etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca kıdemdeğişkeni bakımından program kapsamıyla ilgili öğretmen görüşleri arasındaistatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Programın kapsamına ilişkin öğretmenlere hizmetiçi eğitim verilmesi yönünde önerilerde bulunulmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44RP47GZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Salih Akyıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 196

Kaynak Göster

APA Akyıldız, S. (2012). VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMADAKİ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(196), 69-91.