Adıyaman Merkez ve Kâhta ilçesinde 266 ilköğretim öğrencisiyle televizyon ve televizyon reklamlarının gıda tercihlerine olan etkisi araştırılmıştır.Televizyon reklamlarının çocukların tüketim eğilimlerini önemli ölçüde etkilediği saptanmıştır. Ancak eğilimlerin doğru beslenmeden çok yanlış beslenmeyeyönlendiren en çok reklamı yapılan ürünlerde yoğunlaşması, televizyonunolumsuz etkisini gösteren önemli bir bulgudur. Televizyon karşısında uzun süreoturan çocukların genellikle günlük gereken düzeyden daha fazla yiyecektüketmektedirler. Çocukların süt, meyve suyu veya ayran benzeri yararlı içecekler yerine büyüklerin algısına yönelik çay, kahve gibi içeceklere yönelmişolmaları yanlış beslenmenin bir göstergesidir. Bu nedenle televizyondan kaynaklı olumsuzlukları azaltmak için önlemler alınması gerekmektedir. Ancak buönlemlerin yasaklar biçiminde değil akılda kalıcı ve dikkat çekici televizyonprogramları ile gerçekleştirilmesi çocukların davranışlarında daha etkin olumlusonuçlar doğuracaktır
İlköğretim öğrencileri beslenme alışkanlıkları televizyon reklam
Diğer ID | JA32DV55EB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 195 |