There are two kinds of reading are teached to the students on primer
school level.These are silent reading and oral reading .In the historical background,
principally oral reading had been paid the attention and then the silent
reading.But on these days oral reading again comes into question.According to
present day researches, oral reading is not a waste of time, on the contrary it is
a gain of time. In the constructivist approach, for active learning, oral reading
of the students is necessary.Oral reading is very important for the language,
mental and social development of the primery school students.It makes easier
fluent reading and recognising the words during the primary school education.Oral
reading is a language lesson.It provides development on listening,
spaking, reading, writing, visual reading and presentation skills of the students.In
addition, ıt helps development of paying attention, understanding, oral
thinking of the students.So students become sure of themselves. Oral reading
is also a tool for the communication and interaction.Both the emotions,thougths
in the text are learned and transfered to the others.Therefore the teachers should
attach the importance to the oral reading and motivate the students.
İlköğretim düzeyinde öğrencilere iki tür okuma öğretilmektedir. Bunlarsesli ve sessiz okumadır. Tarihsel süreç içerisinde önce sesli okumaya sonra dasessiz okumaya ağırlık verilmiştir. Son yıllarda ise sesli okuma tekrar önemkazanmıştır. Günümüz araştırmaları sesli okumanın eğitimde kaybedilen değiltam tersine kazanılan zaman olduğunu göstermektedir. Yapılandırıcı yaklaşımda aktif öğrenme için öğrencilerin sesli okumaları gerekli ve zorunlu görülmektedir. İlköğretim öğrencilerinin dil, zihinsel ve sosyal gelişimi açısındansesli okumanın çeşitli yararları dile getirmektedir. İlkokuma yazma öğrenmesürecinde kelimeleri tanımayı ve akıcı okumayı kolaylaştırmaktadır. Sesliokuma bir dil dersidir. Öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma, görselokuma ve sunu becerilerini geliştirmektedir. Ayrıca dikkati toplama, anlama,sesli düşünme, gibi zihinsel becerilerin gelişimine katkı sağlamaktadır. Öğrencinin kendine güvenini artırmaktadır. Sesli okuma aynı zamanda iletişim veetkileşim aracıdır. Sesli okumayla bir taraftan metindeki duygu, düşünce ve bilgiler öğrenilmekte bir taraftan da başkalarına aktarılmaktadır. Bu nedenlerdendolayı öğretmenler sesli okuma çalışmalarına sessiz okuma kadar ağırlık vermeli ve öğrencileri güdülemelidir
Diğer ID | JA27VB72MS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 191 |