BibTex RIS Kaynak Göster

E-GOVERNMENT AND EFFECTIVENSS: THE MINISTRY OF NATIONAL EDUCATION CHATTEL MODULE REGULATION CASE

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 191, 169 - 190, 01.07.2011

Öz

With information society’s influence on the world the concept ‘ e – government
’ came to the agenda and it has frequently emphesized that with its fast,
easy, efficient, transparent, participatory, time and location independent, high
quality service implementations in the public administration many problems
would resolve.
It is crucial to determine whether e-government applications which
were implemented in order to serve easier, faster, more transparent, more efficient
and beter qualified objectives to the segments (citizens, government, business
life) or not. In this study, it is aimed to evaluate Chattel Regulation of the
Ministry of Education, implemented in fall 2007, and e-government projects
within the implementation tool MEBBİS Chattel with the measure of the effectiveness
of the module. To analyze research sub-problems which were created
for this purpose a survey questionnaire was developed and applied in the sample
group. It is seen at the end of the research that participants expressed their
thoughts as ‘Neither agree nor disagree’ about the effectiveness of TMY module.
With the implementation of TMY it is ascertained that colloboration between
different government applications can not be provided and with duplicate projects
e- government causes waste of resources contrary to its purposes

E-DEVLET VE ETKİLİLİK: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ MODÜLÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 191, 169 - 190, 01.07.2011

Öz

Bilgi toplumunun dünyayı etkisi altına alması ile birlikte gündemegelen e-devlet çalışmalarının hızlı, kolay, tasarruflu, şeffaf, katılımcı, zamandanve mekandan bağımsız, kaliteli hizmetler sunarak, kamu yönetiminde bir çoksorunu çözüme kavuşturacağı sık sık dile getirilmektedir Hitap ettiği kesime ( vatandaş, devlet, iş yaşamı) daha kolay, daha hızlı,
daha şeffaf, daha tasarruflu ve daha kaliteli hizmet sunma amacıyla uygulamaya
alınan e-devlet uygulamalarının planlanan amaçları gerçekleştirip gerçekleştiremediğinin
tespit edilmesi hayati öneme sahiptir. Bu çalışmada; 2007 yılında
uygulamaya giren Taşınır Mal Yönetmeliğinin Milli Eğitim Bakanlığı edevlet
projesi MEBBİS içerisinde uygulama aracı Taşınır Mal Yönetmeliği
Modülü’nü etkililik ölçütü ile değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu amaçla oluş-
turulan araştırma alt problemlerini çözümlemek için anket formu geliştirilmiş
ve bu anket formu örneklem gurubunda uygulanmıştır. Araştırma sonucunda
katılımcıların TMY Modülünün etkililiği ile ilgili kararsız görüş belirttikleri
görülmüştür. TMY’nin uygulanması ile ilgili birlikte çalışabilirliğin sağlanamadığı,
yinelenen projelerlerle e-devlet’in amaçlarına aykırı kaynak israfına
neden olunduğu tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27PV54UG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali İhsan Çuhadar Bu kişi benim

Nihat Erdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 191

Kaynak Göster

APA Çuhadar, A. İ., & Erdoğan, N. (2011). E-DEVLET VE ETKİLİLİK: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ MODÜLÜ ÖRNEĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 41(191), 169-190.