BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHING WRITING IN TURKISH AND GERMAN NATIVE LANGUAGE SCHOOL BOOKS

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 189, 231 - 254, 01.01.2011

Öz

Yıl 2011, Cilt: 41 Sayı: 189, 231 - 254, 01.01.2011

Öz

Eğitimde istenilen kaliteye ulaşabilmek şüphe yok ki kapsamlı, aşamalıve öğrenciye duygu, düşünce derinliği katabilecek bir ana dili eğitimine bağlıdır. Ana dili eğitimi dilbilgisi ve dil becerileri alanlarındaki çalışmalar ile gerçekleştirilmektedir. Dil becerilerinden yazma; dinleme, konuşma ve okuma becerilerinin son ve en önemli halkası olup, kişinin bireysel gelişimini ve toplumdaki yerini ortaya koyan bir faktördür. Bu nedenle yazmanın, bireysel gelişimaçısından, çağımızda sadece okul eğitiminde değil, toplumun tüm sektörlerindeyaratıcı yazma gibi etkinlikler ile desteklenmesi pek çok faydalar sağlayacaktır Bağımsız ve yaratıcı yazma seviyesine ulaşabilmek ancak hedefe yönelik
sistematik ve düzenli çalışmalarla mümkün olabilir. Bu bağlamda temelleri ilköğretime
dayanan yazma eğitiminin ilköğretim ders kitaplarında nasıl ele alındı-
ğı; Türkçe ve Almanca ana dil ders kitapları incelenerek karşılaştırmalı olarak
Türkiye ve Almanya’da İlköğretim Birinci Kademe Dördüncü Sınıf Ana Dili Ders
Kitaplarında Yazma Eğitimi ve Öğretimi (2007) adlı doktora tezinde ortaya çıkarılmaya
çalışılmıştır. Bu yazı söz konusu doktora çalışması ile elde edilen saptamalar
ve karşılaştırmalı sonuçlar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92PK59PH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Berrin Kasapoğlu* Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 189

Kaynak Göster

APA Kasapoğlu*, B. (2011). TEACHING WRITING IN TURKISH AND GERMAN NATIVE LANGUAGE SCHOOL BOOKS. Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 231-254.