The purpose of the study is to reveal parents’ views on the new elementary
mathematics curriculum. For this aim, three parents, whose children
are 8th grade students in an elementary school, were interviewed at the end of
semester. The data collected from interviews were qualitatively analyzed. The
results showed that parents: (a) are in favour of the new mathematics curriculum,
(b) think that performance-based tasks and homework projects are useful
but they are not used in a manner described by the new program, (c) think that
the new SBS system has some advantages for students but at the same time that
puts additional cost on family-budget and negatively affects student daily-life,
and (d) lack sufficient knowledge about the new mathematics program.
Suggestions are made in light of the results at the end.
Bu çalışmanın amacı uygulanmakta olan yeni ilköğretim matematikprogramı hakkında öğrenci velilerinin görüş ve değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik daha önce pilot okul olarak seçilen bir ilköğretim okulunda öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencilerinin velileri arasından seçilen üçkişi ile görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerin yazılı dökümü nitel araştırmateknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre veliler: (a)yeni matematik programını olumlu karşılamakta, (b) proje ödevi ve performansgörevlerini yararlı bulmakla beraber amacına uygun kullanılmadığını düşünmekte, (c) yeni SBS sınav sistemine olumlu yaklaşmakla beraber gerek aile bütçesinin gerekse çocuğun günlük yaşamının bundan negatif yönde etkilendiğinidüşünmekte ve (d) yeni matematik programı hakkında yeterince bilgilendirilmediklerini ifade etmektedirler. Ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur
Diğer ID | JA86JM63EN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 41 Sayı: 189 |