The purpose of this study is to examine problem based learning that is
one of the methods of constructivist learning approach and to discuss its application
level in Turkey. Problem based learning is structured around a problem
scenario that is almost real or possible to meet in real life. Students are actively
involved in determining the problem and solving the problem by working in
groups. In this study, the stages of problem solving and problem based learning
are examined through related theories and the level of application in Turkey is
explained with results and suggestions.
Bu çalışmanın amacı yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının yöntemlerinden olan probleme dayalı öğrenme yöntemini irdelemek, ülkemizdeki uygudama düzeylerini tartışmaktır. Gerçeğe oldukça yakın veya gerçek dünyadakarşılaşılabilecek bir problem senaryosu etrafında şekillendirilen problemedayalı öğrenme yönteminde öğrenciler grup çalışması içerisinde problemin tespiti ve çözüm yollarının önerilmesi basamaklarında aktif olarak öğrenme sürecine katılmaktadır. Bu çalışmada problem çözme basamaklarına ve özelliklearaştırmaya dayalı bir yöntem olan probleme dayalı öğrenme yöntemininöğrenme kuramları çerçevesinde tanıtılıp, ülkemizdeki uygulama düzeyi açıklanarak sonuç ve önerilere yer verilmiştir
Probleme dayalı öğrenme yapılandırmacılık öğrenme ve öğretme
Diğer ID | JA75ET66JT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188 |