BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNDE YANSITICI DÜŞÜNCEYİ UYGULAMALARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 188, 99 - 108, 01.10.2010

Öz

Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünce hakkındakidüşünceleri ve yansıtıcı düşünceyi sınıflarında nasıl kullandıklarını inceleyerekbu alandaki boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. Betimsel özellikte olan buçalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri, örnekleminiise, Çanakkale ilinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan 134 sınıföğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenlerininöğrenme-öğretme sürecinde yansıtıcı düşünceyi uygulamaları hakkındakigörüşleri arasında cinsiyet, eğitim durumu ve görev yaptığı sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık bulunmazken, meslekteki hizmet yılı değişkenine göreanlamlı farklılık bulunmuştur. Bu çalışma ile öğretmenlerin öğrenme-öğretmesürecinde yansıtıcı düşünceyi uygulamaları üzerine görüşleri incelenmektedir.Bununla beraber, bu çalışma 2005 İlköğretim Programının öğretmenlerin sınıfiçinde yansıtıcı düşünce ile ilgili uygulamalarını ne ölçüde desteklediğine deyönelik bilgiler vermektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA29JT83GH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sibel Alp Bu kişi benim

Çiğdem Şahin Taşkın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188

Kaynak Göster

APA Alp, S., & Taşkın, Ç. Ş. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNDE YANSITICI DÜŞÜNCEYİ UYGULAMALARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 99-108.