BibTex RIS Kaynak Göster

MAP PERCEPTION AND USING IN GEOGRAPHY EDUCATION

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 187, 146 - 159, 01.07.2010

Öz

There are two significant components to understand the message transmitted
through maps by map users in a clear way. First one depends on the
skills of coding maps with current colors, signs and symbols. In other words cartographs
must construct a contrast in the relation of shape and floor and obviously
prefers symbols easy to perceive. Second component concerning perceptual
image is that the connection of shape and floor starts with selectivity. The
purpose here is the omission of contrasting information formed within the connection
of shape and floor as we move through the first step from the phenomenon,
event and information area in the perceived on the map by the retina of
eye, and the grouping and commenting of borders and shapes depending on the
principles of Gestalt classification. In addition, it is essential that map readers
should have basic geography information in order to perceive the message
transmitted through maps.

COĞRAFYA EĞİTİMİNDE HARİTA ALGISI VE KULLANIMI

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 187, 146 - 159, 01.07.2010

Öz

Haritalar yoluyla iletilen mesajın harita kullanıcıları tarafından açık vesağlıklı bir şekilde anlaşılabilmesi için iki önemli unsur bulunmaktadır.Birincisi, kartografların mevcut bilgileri renk, işaret ve sembollerle haritalarakodlama becerilerine bağlıdır. Başka bir anlatımla kartografların haritaları oluştururken mutlak suretle şekil – zemin ilişkisinde zıtlık oluşturması ve kolayalgılanabilecek sembolleri tercih etmesi gerekmektedir. Algısal görüntü ile ilgili olan ikinci unsur ise şekil – zemin ilişkisi içinde seçicilikle başlar. Gözün retinası tarafından algılanan harita üzerindeki olgu, olay ve bilgilerin görme alanından ilk basamağına doğru hareket edildiğinde amaç şekil – zemin ilişkisi içerisinde oluşturulan zıt bilgilerin çıkarılması ve zıtlıklar sonucu ortaya çıkanbölge, sınır ve şekillerin Gestalt’in sınıflandırma ilkelerine göre gruplandırılması ve yorumlanmasıdır. Ayrıca, harita okuyucularının haritalarla iletilen mesajın açık ve sağlıklı bir şekilde algılayabilmesi için temel coğrafi bilgiye sahipolması da gerekmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35CN92RD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 187

Kaynak Göster

APA Koç, H. (2010). COĞRAFYA EĞİTİMİNDE HARİTA ALGISI VE KULLANIMI. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 146-159.