BibTex RIS Kaynak Göster

MEASUREMENT AND EVALUATION PROCESS IN VISUAL ART EDUCATION

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 187, 240 - 250, 01.07.2010

Öz

Art education plays an important role on personal growth and on the
motivation of person with the society. Art education aims the students to produce
individuals who are capable of aesthetic perception and taste, too. With the
knowledge of their environments, person with improved sensibility of esthetics
can easily notice events going on around them so they can behave sensitively
towards the visual pollution. Basic aim of art education is educating the person
with the manner of arts. The three virtuous stones of this education are the
teacher, the student and the education programme. One of the basic elements of
educational program is evaluation and assessment. Evaluation and assessment
process in visual art education is important. It is known that if the measurement
and assessment are correctly applied, the quality and permanence of the learning
will be increased. Since there are not any exact criteria in assessment in this
area, there will be some difficulties in it. These difficulties sometimes transforms
into problems. The research was designed with survey model. The main purpose
of thus study is to bring up hardness in evaluation and assessment in visual
art education, to argue about these, to explain search of method and to present
a proposal

GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİ ÜZERİNE

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 187, 240 - 250, 01.07.2010

Öz

Sanat eğitimi bireylerin kişilik gelişimi ve topluma uyum sağlamasındaönemli bir yer tutar. Sanat eğitimi aynı zamanda topluma estetik beğeni ve estetik algı açısından gelişmiş bireyler yetiştirmeyi de amaçlar. Çevre bilinci veestetik duyarlılığı gelişmiş olan birey, sanat eğitimi sayesinde çevresindeki olayları daha iyi görebilir ve görsel kirliliğe karşı daha duyarlı yaklaşır. Sanat eğitiminin temel amacı bireyi sanat yoluyla eğitmektir. Eğitimin üç temel taşı, öğretmen, öğrenci ve eğitim programıdır. Eğitim programının temel öğelerinden birisi ölçme ve değerlendirmedir. Ölçme değerlendirme işlemi görsel sanatlar eğitiminde de önemli bir süreçtir. Çünkü öğretme ve öğrenme sürecinin çok önemli bir bileşeni olan ölçme ve değerlendirme doğru yapıldığında öğrenmeninkalitesini artırır. Ölçme ve değerlendirme süreci görsel sanatlar eğitimindealana özgün bazı özelliklere sahiptir. Bu alanda bazı güçlükler yaşanabilmekteve bu güçlükler bazen de sorunlara dönüşebilmektedir. Bu araştırma taramamodelinde tasarlanmıştır. Bu araştırmanın temel amacı; görsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirme sürecinde yaşanan zorlukları ortaya koymak,bunlar üzerine tartışmak, bu alandaki yöntem arayışlarını tanıtmak ve önerilersunmaktır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83AF49NT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Ayaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 187

Kaynak Göster

APA Ayaydın, A. (2010). GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİ ÜZERİNE. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 240-250.