BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM II. KADEME TÜRKÇE DERSİNDE ZARF (BELİRTEÇ) KONUSUNUN DRAMA YÖNTEMİ KULLANILARAK ÖĞRETİMİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 186, 106 - 120, 01.05.2010

Öz

Öğretim yöntemleri arasında önemli bir yere sahip olan drama yönteminin öğretim sürecini nasıl etkilediği konusunda sürekli araştırmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim okullarında Türkçe dil bilgisi konuları arasında yer alan zarfın öğretilmesinde, bu yöntemin, öğrenci başarısı üzerindeetkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma yöntemi olarak yarı deneyseldesen kullanıldığından evren ve örneklem seçimine gidilmemiş, bunun yerineçalışma grubu alınmış ve bu grupların eşitliği üzerinde durulmuştur.Hazırlanan ve geliştirilen başarı testi, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere önce ön test, ardından son test, daha sonra ise kalıcılık testi ola rak uygulanmıştır. Sonuç olarak, drama yöntemine dayalı olarak, öğretim yapılan deneygrubunun başarı ortalaması ve kalıcılık puanlarıyla, düz anlatım yöntemiyleöğretim yapılan kontrol grubunun başarı ortalaması ve kalıcılık puanlan arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99KN44KB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tacettin Şimşek Bu kişi benim

Yakup Topal Bu kişi benim

Sedat Maden Bu kişi benim

Abdullah Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 186

Kaynak Göster

APA Şimşek, T., Topal, Y., Maden, S., Şahin, A. (2010). İLKÖĞRETİM II. KADEME TÜRKÇE DERSİNDE ZARF (BELİRTEÇ) KONUSUNUN DRAMA YÖNTEMİ KULLANILARAK ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 106-120.