Sosyal bilgiler derslerinde öğrenci ve etkinlik merkezli öğretim yöntemlerinin kullanılması oldukça önemlidir. Sosyal bilgiler derslerinde öğrencive etkinlik merkezli yöntemlerden biri de dramadır. Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde drama yöntemi ile konu işlendikten sonraöğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışma nitelbir çalışma olup veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilenöğrencilerin drama yöntemine ilişkin görüşlerini ifade edebilecekleri açık uçlusoruların olduğu formlar kullanılmıştır. Bu çalışmaya katılan öğrenciler genelolarak drama yönteminin kullanımına olumlu bakmaktadırlar ve konuyu buyöntem sayesinde daha iyi anladıklarını ifade etmektedirler
Sosyal Bilgiler yapılandırmacılık öğrenci görüşleri öğretim yöntemi drama
Diğer ID | JA49TM45BY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 186 |