BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ PROGRAM ÇERÇEVESİNDE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN SORUNLARI (ERZURUM)

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 186, 291 - 309, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmada, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin sorunları ana hatlarıylabelirlenmiştir. Araştırma nitel bir yaklaşımla gerçekleştirilmiş olup, veri toplama aracı olarak anket metodu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Erzurumşehrinde görev yapan 85 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerin görüşlerini almak için 33 soruluk bir anket formu hazırlanmış ve standartların uygunluğunu belirlemede, frekans ve yüzdeler kullanılmıştır. Sorunlar,öğretim programı, ders kitapları, yöntem ve planlama, ölçme değerlendirme,öğretim materyalleri, öğrenci sorunları, sınıf yönetimi, okul yönetimi ile alan vemesleki sorunlar olmak üzere dokuz başlık altında toplanmıştır. Araştırmanınbulgularına göre; öğretmenlerin sorunlarının başında müfettişlerle ilgili yaşanan sorunlar gelmektedir. İkinci sırayı, sosyal bilgiler öğretim programı içinbelirlenen sürenin yetersiz olmasıyla ortaya çıkan sorunlar oluşturmaktadır.Öğrencilerin derse karşı olan olumsuz davranışlarını değiştirmede yaşanansorunlar ve dersle ilgili öğretim materyallerini temin etmede yaşanan zorluklar,öğretmenlerimizin çoğunlukla kabul ettikleri diğer sorunlar olarak tespit edilmiştir. Chi-Square testine göre, bay ve bayan öğretmenlerimizin görüşleri arasında önem düzeyinde anlamlı farklılık; haftalık ders programının yoğunluluğunu verimli olabilmek adına işlevsel bulma, sorusunda ortaya çıkmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32AC62JU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çiğdem Ünal Bu kişi benim

Zeki Başaran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 186

Kaynak Göster

APA Ünal, Ç., & Başaran, Z. (2010). YENİ PROGRAM ÇERÇEVESİNDE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN SORUNLARI (ERZURUM). Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 291-309.