BibTex RIS Kaynak Göster

AİLE ZİYARETLERİNİN ÖĞRENCİLERİN OKULUNA VE AİLESİNE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 200, 189 - 199, 01.10.2013

Öz

Bu çalışmada öğretmenlerin, öğrencilerin evlerine yaptığı aile ziyaretlerinin öğrencilerin aileleri, öğretmenleri ve okul idaresine yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Bu yöntem ile 2011- 2012 eğitim öğretim yılının ilk döneminde Ağrıda bir ilköğretim okuluna devam eden (6-8. Sınıföğrencileri) 72 öğrenci amaçsal örnekleme yöntemi ile seçilmiş ve çalışma dörtaylık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın uygulanmasında sınıf rehberöğretmeni başta olmak üzere okul rehber öğretmeni ve okul idarecileri de bazıaile ziyaretlerine katılmışlardır. Çalışmada araştırma yöntemi olarak gerçekdeneysel desenlerden ön test- son test kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Uygulanan son test sonuçlarına göre aileye yönelik tutumda, öğretmenlere yönelik tutumda ve okuldaki diğer kişilere yönelik tutumda deney grubunun kontrol grubundan daha olumlu tutuma sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda öğretmenler tarafından gerçekleştirilen aile ziyaretlerinin öğrencinin okula yönelik tutumunu olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54HU33CD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Kaplan Bu kişi benim

Mesut Öztürk Bu kişi benim

Eren Ertör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 200

Kaynak Göster

APA Kaplan, A., Öztürk, M., & Ertör, E. (2013). AİLE ZİYARETLERİNİN ÖĞRENCİLERİN OKULUNA VE AİLESİNE YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(200), 189-199.