The aim of this study is to reveal the relationship between mathematics and cartoons as an
alternative educational tool in the teaching-learning process. By this goal, by using related
literature, some cartoons, as possible educational tools were classified and presented. In
the classification, cartoons’ definitions, properties and ways of using in mathematics
education were discussed with related examples. In the last section, the contributions of
cartoons using in mathematics education will be presented.
Cartoon concept cartoon attitude mathematics anxiety learning tool
Bu çalışmada öğrenme-öğretme sürecinde alternatif bir araç olarak yararlanılabilen karikatürler ile matematik arasındaki etkileşime değinilmektedir. Bu amaçla literatürde yer alan farklı çalışmalardan da yararlanarak matematik öğretiminde kullanılabilecek olan karikatürler bir sınıflandırma çerçevesinde sunulmaktadır. Sınıflandırmada karikatürlerin tanımlamaları, özellikleri, matematik öğretiminde nasıl ve ne şekilde kullanılabilecekleri tartışılmakta ve somut örneklere yer verilmekte olup, son bölümde matematik öğretiminde karikatürlerin kullanılmasının öğretime getireceği yararlardan farklı kavramlara değinilerek bahsedilmektedir
Karikatür kavram karikatürü tutum matematik kaygısı öğrenme aracı
Diğer ID | JA84EU87HE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 34 Sayı: 170 |