Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLGİSAYAR OYUNLARI DESTEKLİ KODLAMA ÖĞRENİMİNE YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 223, 113 - 128, 15.08.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı; programlama ve algoritma mantığı ile öğrencilerin
üç boyutlu oyunlarını hazırlayabildikleri programlama ortamında eğitim
alan özel yetenekli öğrencilerin bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine
yönelik tutumlarını tespit etmektir. Araştırmada çalışma grubunu 2017-2018
eğitim-öğretim yılında Samsun’da, bilgisayar oyunları destekli kodlama eğitimi
almış 3,4 ve 5.sınıfta okuyan 75 özel yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplamada özel yetenekli öğrencilerin
bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumlarını belirlemede
Keçeci, Alan ve Zengin (2016)’in geliştirdiği ölçek kullanılmıştır. Veriler SPSS
22 istatistik programı ile çözümlenmiş ve analizlerde anlamlılık düzeyi .05 kabul
edilmiştir. Betimsel istatistikler, ANOVA, T testi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; erkek öğrencilerin kodlamaya yönelik tutumları daha
yüksek iken genel olarak özel yetenekli öğrenciler, bilgisayarda kendi oyunlarını
tasarlamak ve bilgisayarda kodlama yapmayı öğrenmek istemektedir. Öğrenciler
oyunlarını tasarlamanın yaratıcılıklarını geliştireceğini, kodlama öğreniminin
kendileri için faydalı olacağını, kodlamanın problem çözme becerisini geliştireceği
için sınavlarda başarılarının artacağını ifade etmiştir.

Kaynakça

  • AKPINAR, Yavuz (2014).”Bilgi Toplumu Okullarında Programlama Eğitimi Gereksinimi”, İlköğretim Online, 13(1), 14.
  • BAYRAKTAR, Şule (2000). A Meta-Analysis on The Effectiveness of Computer-Assisted Inst- ruction on Science Education, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Ohio University, U.S.
  • CALDER, Nigel (2010). “Using Scratch: an Integrated Problem-solving Approach to Mathematical Thinking”, Australian Primary Mathematics Classroom (APMC), 15(4), 9-14.
  • CLEMENTS, Douglas H, GULLO, Dominic F (1984). “Effects of Computer Programming on Young Children’s Cognition”, Journal of Educational Psychology, 76(6), 1051-1058.
  • COŞAR, Mustafa (2013). Problem temelli öğrenme ortamında bilgisayar programlama çalışmalarının akademik başarı, eleştirel düşünme eğilimi ve bilgisayara yönelik tutuma etkileri, (Doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • FESAKIS, Georgios, SERAFEIM, Kiriaki (2009).”Influence of the Familiarization with Scratch on Future Teachers’ Opinions and Attitudes about Programming and ICT in Education”, In proce dings of the 14th Annual ACM SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE-2009), pp. 258-262, Vol II, ACM, New York, NY, USA.
  • HOOK, Pam. (2004). “ICT and Learning the İ-iPAinT Experience”, Computers in New Zealand Schools, Vol. 16, No. 3, 15-21.
  • KALELİOĞLU, Filiz, GÜLBAHAR, Yasemin (2014). “The Effects of Teaching Programming via Scratch on Problem Solving Skills: A Discussion from Learners’ Perspective.” Informatics in Edu- cation,13(1), 33–50.
  • KARASAR, Niyazi (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (14. Baskı).Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KEÇECİ, Gonca, ALAN Burcu ve ZENGİN KIRBAĞ, Fikriye (2016). “Eğitsel Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik çalışma- sı”, Education Sciences, 11(4), 184-194.
  • KELLEHER, Caitlin, PAUSCH, Randy ve KIESLER, Sara (2007).” Storytelling Alice Motivates Middle School Girls to Learn Computer Programming”, ACM, San Jose, California, USA
  • KERT, Serhat Bahadır, UĞRAŞ, Tuba.(2009). “Programlama eğitiminde sadelik ve eğlence: Scratch örneği”, I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
  • KIM, SugHee., CHUNG, KwangSik. ve YU, HeonChang (2013). “Enhancing Digital Fluency Through aTraining Program for Creative Problem Solving Using Computer Programming”, The Journal of Creative Behavior, 47, 171-199.
  • KOBSIRIPAT, Worarit (2015). “Effects of the Media to Promote the Scratch Programming Capabilities Creativity of Elementary School Students”, Procedia- Socialand Behavioral Sciences , 174, 227-2LAU, Wilfred. W. F., YUEN, Allan. H. K. (2009).”Exploring the Effects of Gender and Learning Styles on Computer Programming Performance: Implications for Programming Pedagogy”, British Journal of Educational Technology, 40(4), 696–712.
  • LIAO, Yuen-Kuang Cliff, BRIGHT, George. W. (1991). “Effects of Computer Programming on Cognitive Outcomes: A metaanalysis”, Journal of Educational Computing Research, 7(3), 251- 268.
  • MAZMAN, Sacide Güzin ve ALTUN, Arif (2013). “ProgramlamaI dersinin BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Programlamaya İlişkin Öz Yeterlilik Algıları Üzerine Etkisi”, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(3), 24-29.
  • MCCLELLAN, Elizabeth. (1985). “Technology for the Gifted and Talented. 1985 Digest. ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children Reston VA”, ERIC Number: ED262519.
  • PERİATHİRUVADİ, Sita, RINN, Anne N. (2012). “Technology in Gifted Education: a Review of Best Practices and Empirical Research”, Journal of Research on Technology in Education. 45(2), 153-139.
  • SHIN, Seungki, PARK, Phanwoo, BAE, Youngkwon. (2013). “The Effects of an Information-Technology Gifted Program on Friendship Using Scratch Programming Language and Clutter”, International Journal of Computer and Communication Engineering,2(3), 246.
  • UYSAL, Murat Paşa (2014). “Improving First Computer Programming Experiences: The Case of Adap ting a Web-Supported and Well-Structured Problem- Solving Method to a Traditional Course”, Contemporary Educational Technology, 5(3), 198–217.
  • YÜKSELTÜRK, Erman, ALTIOK, Serhat (2015). “Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Programlama Öğretimine Yönelik Görüşleri”, Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
  • http://www.thememoryhole.org/edu/eric/ed262514.html, “Technology for the Gifted and Talented”, DIGEST, J, 11.08.2006 tarihinde erişilmiştir.
  • http://jret.org/FileUpload/ks281142/File/21.karabak.pdf, “Ortaokul Birinci Sınıf Öğrencileri İçin yazılım Geliştirme Alanında Müfredat Önerisi”, KARABAK, Derya, GÜNEŞ, Ali, 15.09.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu-2015.pdf, “STEM Eğitimi Türkiye Raporu”, STEM, 19.07.2016 tarihinde erişilmiştir.
Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 223, 113 - 128, 15.08.2019

Öz

Kaynakça

  • AKPINAR, Yavuz (2014).”Bilgi Toplumu Okullarında Programlama Eğitimi Gereksinimi”, İlköğretim Online, 13(1), 14.
  • BAYRAKTAR, Şule (2000). A Meta-Analysis on The Effectiveness of Computer-Assisted Inst- ruction on Science Education, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Ohio University, U.S.
  • CALDER, Nigel (2010). “Using Scratch: an Integrated Problem-solving Approach to Mathematical Thinking”, Australian Primary Mathematics Classroom (APMC), 15(4), 9-14.
  • CLEMENTS, Douglas H, GULLO, Dominic F (1984). “Effects of Computer Programming on Young Children’s Cognition”, Journal of Educational Psychology, 76(6), 1051-1058.
  • COŞAR, Mustafa (2013). Problem temelli öğrenme ortamında bilgisayar programlama çalışmalarının akademik başarı, eleştirel düşünme eğilimi ve bilgisayara yönelik tutuma etkileri, (Doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • FESAKIS, Georgios, SERAFEIM, Kiriaki (2009).”Influence of the Familiarization with Scratch on Future Teachers’ Opinions and Attitudes about Programming and ICT in Education”, In proce dings of the 14th Annual ACM SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE-2009), pp. 258-262, Vol II, ACM, New York, NY, USA.
  • HOOK, Pam. (2004). “ICT and Learning the İ-iPAinT Experience”, Computers in New Zealand Schools, Vol. 16, No. 3, 15-21.
  • KALELİOĞLU, Filiz, GÜLBAHAR, Yasemin (2014). “The Effects of Teaching Programming via Scratch on Problem Solving Skills: A Discussion from Learners’ Perspective.” Informatics in Edu- cation,13(1), 33–50.
  • KARASAR, Niyazi (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (14. Baskı).Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KEÇECİ, Gonca, ALAN Burcu ve ZENGİN KIRBAĞ, Fikriye (2016). “Eğitsel Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik çalışma- sı”, Education Sciences, 11(4), 184-194.
  • KELLEHER, Caitlin, PAUSCH, Randy ve KIESLER, Sara (2007).” Storytelling Alice Motivates Middle School Girls to Learn Computer Programming”, ACM, San Jose, California, USA
  • KERT, Serhat Bahadır, UĞRAŞ, Tuba.(2009). “Programlama eğitiminde sadelik ve eğlence: Scratch örneği”, I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
  • KIM, SugHee., CHUNG, KwangSik. ve YU, HeonChang (2013). “Enhancing Digital Fluency Through aTraining Program for Creative Problem Solving Using Computer Programming”, The Journal of Creative Behavior, 47, 171-199.
  • KOBSIRIPAT, Worarit (2015). “Effects of the Media to Promote the Scratch Programming Capabilities Creativity of Elementary School Students”, Procedia- Socialand Behavioral Sciences , 174, 227-2LAU, Wilfred. W. F., YUEN, Allan. H. K. (2009).”Exploring the Effects of Gender and Learning Styles on Computer Programming Performance: Implications for Programming Pedagogy”, British Journal of Educational Technology, 40(4), 696–712.
  • LIAO, Yuen-Kuang Cliff, BRIGHT, George. W. (1991). “Effects of Computer Programming on Cognitive Outcomes: A metaanalysis”, Journal of Educational Computing Research, 7(3), 251- 268.
  • MAZMAN, Sacide Güzin ve ALTUN, Arif (2013). “ProgramlamaI dersinin BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Programlamaya İlişkin Öz Yeterlilik Algıları Üzerine Etkisi”, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(3), 24-29.
  • MCCLELLAN, Elizabeth. (1985). “Technology for the Gifted and Talented. 1985 Digest. ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children Reston VA”, ERIC Number: ED262519.
  • PERİATHİRUVADİ, Sita, RINN, Anne N. (2012). “Technology in Gifted Education: a Review of Best Practices and Empirical Research”, Journal of Research on Technology in Education. 45(2), 153-139.
  • SHIN, Seungki, PARK, Phanwoo, BAE, Youngkwon. (2013). “The Effects of an Information-Technology Gifted Program on Friendship Using Scratch Programming Language and Clutter”, International Journal of Computer and Communication Engineering,2(3), 246.
  • UYSAL, Murat Paşa (2014). “Improving First Computer Programming Experiences: The Case of Adap ting a Web-Supported and Well-Structured Problem- Solving Method to a Traditional Course”, Contemporary Educational Technology, 5(3), 198–217.
  • YÜKSELTÜRK, Erman, ALTIOK, Serhat (2015). “Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Programlama Öğretimine Yönelik Görüşleri”, Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
  • http://www.thememoryhole.org/edu/eric/ed262514.html, “Technology for the Gifted and Talented”, DIGEST, J, 11.08.2006 tarihinde erişilmiştir.
  • http://jret.org/FileUpload/ks281142/File/21.karabak.pdf, “Ortaokul Birinci Sınıf Öğrencileri İçin yazılım Geliştirme Alanında Müfredat Önerisi”, KARABAK, Derya, GÜNEŞ, Ali, 15.09.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu-2015.pdf, “STEM Eğitimi Türkiye Raporu”, STEM, 19.07.2016 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Alkan 0000-0002-9125-1408

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 48 Sayı: 223

Kaynak Göster

APA Alkan, A. (2019). ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLGİSAYAR OYUNLARI DESTEKLİ KODLAMA ÖĞRENİMİNE YÖNELİK TUTUMLARI. Milli Eğitim Dergisi, 48(223), 113-128.