Öz
Bu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin gerçekleştirdikleri ev ziyaretlerine
ilişkin doldurdukları ev ziyareti gözlem formlarının ev ziyaretlerinin amacı
bağlamında incelenmesi için yapılmıştır. Yapılan bu çalışma betimsel tarama
modelinde nitel bir çalışmadır. Çalışmanın verileri, 2017-2018 eğitim öğretim
yılı birinci yarıyılında Ankara ili Etimesgut İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı
resmi bir anaokulunda görev yapan altı okul öncesi öğretmenin doldurduğu
gözlem formlarından elde edilmiştir. Öğretmenler tarafından gerçekleştirilen
toplam 78 ev ziyaretine ilişkin “ev ziyareti gözlem formu” doküman analizine
tabi tutulmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından
hazırlanan “Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek
Eğitim Rehberi – OBADER” (MEB, 2013) dikkate alınarak incelenen çalışmanın
sonucunda; öğretmenlerin öznel yargılarının ön planda olduğu, değerlendirilen
formlar ile OBADER tarafından belirtilen içeriğin farklılaştığı, gözlemlerin genel
olarak yapılandırıldığı, öğretmenlerin ev ziyaretinde nitelikten çok niceliksel
bulgu ve verilere önem verdiği belirlenmiştir.