Bir ülkenin dil öğretiminde en etkili alanlardan biri yazmadır. Çünkü okuma, dinleme ve konuşma
becerilerini doğrudan etkileyebilen yazma becerisi, aynı zamanda bireylerin bilişsel ve duygusal
gelişiminin yanı sıra estetik gelişi- mini de destekleyen bir alandır. Tarihsel süreç içerisinde
ülkemizde yazı konu- suna eğitimde verilen yerin belirlenmesi bu çalışmada ele alınmıştır.
İlköğretim kurumlarında uygulanan zorunlu derslerden biri olan Türkçe dersinde geliştirilmesi
beklenen dört temel beceriden biri olan “yazma”nın öğretim programındaki yeri büyük önem
taşıdığından bu çalışmada Türk Millî Eğitim Sistemi’nde 1924’ten 2019’a kadar uygulanmış olan
Türkçe Öğretim Programlarındaki “yazı” ile ilgili hususlar ele alınmıştır. Doküman ve içerik
analizi yöntemlerinin kullanıldığı araştırmada programlar incelenerek güzel yazı, el yazısı,
dik/eğik temel harfler, dik/eğik bitişik yazı çeşitlerinin yazı türü, yazı öğretimi/yöntemi, yazı
araç gereçleri açısından ilkokul ve ortaokul öğretim programlarındaki yeri ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Araştırmada güzel yazıya verilen önemin gittikçe azaldığı ve öğretim programlarında
yazı derslerine ayrılan süreye gittikçe daha az yer verildiği sonucuna varılmıştır.
öğretim programı yazı öğretimi dik temel yazı bitişik eğik yazı el yazısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM |