Öz: Bu çalışmanın amacı, ilkokul 2., 3. ve 4. sınıf matematik ders kitaplarında yer alan doğal 
sayılarla çarpma ve bölme işlemleriyle ilgili problemlerin adım sayısı, yanıt türü, bağlam ve 
bilişsel gereksinim özelliklerine göre incelenmesidir. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği 
çalışma kapsamında betimsel analiz tekniği ile 3. sınıfta iki, 2. ve 4. sınıfta birer olmak üzere 
toplam dört ders kitabı ele alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre ders kitaplarında çarpma ve 
bölme işlemlerinde sadece sayısal cevap gerektiren tek işlemli, sayısal ya da sözel formda 
sunulmuş ve işlemsel bilgi becerisini ölçmeye yönelik problemler oransal olarak daha fazla yer 
almaktadır. Üst düzey bilişsel düşünme becerisi gerektiren matematiksel muhakeme ve problem kurma 
türü problemlerin tüm sınıf düzeyle- rinde düşük düzeyde kaldığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, 
çarpma işlemine göre bölme işleminde yer verilen problemlerin, belirlenen özelliklere göre genel 
olarak daha dengeli bir dağılım sergilediği tespit edilmiştir. Çalışma sonuçları ilkokul 
matematik ders kitaplarının tasarım, yazım ve değerlendirme süreçleriyle ilgili bazı ipuçları 
sunmaktadır.
İlkokul matematik ders kitapları ders kitabı analizi doğal sayılarla çarpma ve bölme problemleri problem yapıları
| Birincil Dil | Türkçe | 
|---|---|
| Bölüm | Araştırma Makalesi | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM |