Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMI (İYEP) KAPSAMINDAKİ MATEMATİK DERSLERİNİ YÜRÜTEN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, TEMEL EĞİTİM, 417 - 431, 30.12.2019

Öz

Öz: İYEP ilkokulların 3. sınıflarına devam eden, önceki eğitim - öğretim yılları içinde çeşitli
nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarındaki öğrenme alanlarında yer alan ve bu
program kapsamında belirlenen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencilerin bu alanlardaki
eksik öğrenmelerinin giderilmesini, psiko-sosyal alanda da desteklenmesini amaçlayan bir tedbir
programıdır. Bu çalışmada 2018-2019 öğretim yılında ilk kez uygulanan İYEP programı kapsamında
özellikli olarak matematik derslerinin değerlendirilmesi amaçlanmış ve İYEP kapsamında matematik
derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin İYEP matematik dersi ve sürecine ilişkin görüşleri
incelenmiştir. Araştırma 2018- 2019 bahar döneminin sonunda gerçekleştirilmiş olup katılımcılar
Kırık- kale ili merkez ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 86 sınıf öğretmenidir.
Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri İYEP matematik
kazanımlarını ve etkinlik kitabını yeterli ve kap- samlı olarak değerlendirmiş fakat matematik
dersleri için ayrılan süreyi yetersiz bulmuştur. Sınıf öğretmenlerinin İYEP’i genel olarak
benimsediği ve verimli bulduğu belirtilebilir.

Kaynakça

  • Başbakanlık, T. C. (2015). 64. Hükümet Programı.
  • Dünya Bankası (2011). Türkiye’de temel eğitimde kalite ve eşitliğin geliştirilmesi zorluklar ve seçenekler.Dünya Bankası, İnsani Kalkınma Departmanı, Avrupa ve Orta Asya Bölgesi.
  • European Commission/EACEA/Eurydice (2012). Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy. Eurydice Report. Luxembourg: Publi- cations Office of the European Union.
  • Kalkınma Bakanlığı [KB](2014). Eğitim sisteminin kalitesinin artırılması özel ihtisas komisyonu raporu.
  • MEB (2013). PISA 2012 Ulusal Ön Raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı: Ankara.
  • MEB (2016). PISA 2015 Ulusal Raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı: Ankara
  • MEB A, (2018) İlkokullarda yetiştirme programı yönergesi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. Erişim Tarihi:04.05.2019, Erişim Adresi:
  • http://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/25181019_YYEP_YYNERGESY.pdf
  • MEB B, (2018). İlkokullarda yetiştirme programı uygulama kılavuzu 2018-2019 Erişim Tarihi13.04.2018, https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/13134503_YYEP_ Uygulama_KYlavuzu.pdf
  • OECD, (2012). Reducing income inequality while boosting economic growth: can it be done?, economic policy reforms 2012, Going for Growth, Part:2, Chapter: 5.
  • PISA (2015). PISA 2012 araştırması ulusal nihai rapor. PISA Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı, Ankara: MEB. http://pisa.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Taş, U. E., Arıcı, Ö., Ozarkan, H. B., & Özgürlük, B. (2016). PISA 2015 Ulusal Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Toptaş, V. (2015). Matematiksel dile genel bakış. International Journal of New Trends in Arts, Sports ve Science Education, 4 (1), 18-22.
  • Van de Walle, J., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2014). Elementary and middle school mathe- matics: teaching developmentally (eight international edition). Essex: Pearson.
Yıl 2019, TEMEL EĞİTİM, 417 - 431, 30.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Başbakanlık, T. C. (2015). 64. Hükümet Programı.
  • Dünya Bankası (2011). Türkiye’de temel eğitimde kalite ve eşitliğin geliştirilmesi zorluklar ve seçenekler.Dünya Bankası, İnsani Kalkınma Departmanı, Avrupa ve Orta Asya Bölgesi.
  • European Commission/EACEA/Eurydice (2012). Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy. Eurydice Report. Luxembourg: Publi- cations Office of the European Union.
  • Kalkınma Bakanlığı [KB](2014). Eğitim sisteminin kalitesinin artırılması özel ihtisas komisyonu raporu.
  • MEB (2013). PISA 2012 Ulusal Ön Raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı: Ankara.
  • MEB (2016). PISA 2015 Ulusal Raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı: Ankara
  • MEB A, (2018) İlkokullarda yetiştirme programı yönergesi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. Erişim Tarihi:04.05.2019, Erişim Adresi:
  • http://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/25181019_YYEP_YYNERGESY.pdf
  • MEB B, (2018). İlkokullarda yetiştirme programı uygulama kılavuzu 2018-2019 Erişim Tarihi13.04.2018, https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/13134503_YYEP_ Uygulama_KYlavuzu.pdf
  • OECD, (2012). Reducing income inequality while boosting economic growth: can it be done?, economic policy reforms 2012, Going for Growth, Part:2, Chapter: 5.
  • PISA (2015). PISA 2012 araştırması ulusal nihai rapor. PISA Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı, Ankara: MEB. http://pisa.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Taş, U. E., Arıcı, Ö., Ozarkan, H. B., & Özgürlük, B. (2016). PISA 2015 Ulusal Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Toptaş, V. (2015). Matematiksel dile genel bakış. International Journal of New Trends in Arts, Sports ve Science Education, 4 (1), 18-22.
  • Van de Walle, J., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2014). Elementary and middle school mathe- matics: teaching developmentally (eight international edition). Essex: Pearson.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Veli Toptaş 0000-0002-1383-5264

E. Tuğçe Karaca Bu kişi benim 0000-0003-2655-2586

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM

Kaynak Göster

APA Toptaş, V., & Karaca, E. T. (2019). İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMI (İYEP) KAPSAMINDAKİ MATEMATİK DERSLERİNİ YÜRÜTEN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 417-431.