Öz: Bu araştırmanın amacı; Elazığ ilinde bulunan eğitim kurumla- rında görev yapmakta olan okul
yöneticisi ve öğretmenlerin proje hazır- lama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunları,
proje döngüsü yönetimi süreçlerine göre sınıflandırarak bu sorunlara çözüm önerile- ri
geliştirebilmektir. Araştırma, nitel araştırma teknikleri arasında yer alan durum analizi desenine
göre gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan
yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Elazığ ili genelinde
farklı kademelerde görev yapmakta olan 50 okul yöneticisi ve öğret- menden oluşmaktadır. Veri
analizi sürecinde, çalışma grubunda bulu- nan eğitimcilerin görüşme formunda bulunan sorulara
vermiş oldukları cevaplar betimsel analize tabi tutularak sorun alanları, frekans ve yüz- deler
hesaplanmıştır. Araştırmadan şu sonuçlar elde edilmiştir: (1) Proje hazırlama ve uygulama süreçleri
tecrübe kazandırmakta, meslektaşlar ve öğrenciler arasında iş birliğini desteklemektedir.(2)
Projelerin hazırlanması aşamasında sıklıkla karşılaşılan problemler özgün konu bula- mama,
konunun uygulanabilirliğinden emin olamama durumudur. (3) Projelerin uygulanması aşamasında
genellikle proje teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmamaktan kaynaklanan sorunlar
oluşmaktadır.
(4) Katılımcıların büyük çoğunluğu, proje hazırlama ve uygulama süreçlerinde karşılaştıkları
sorunları çözmek için eğitimcilerin konu hak- kında detaylı eğitim almaları gerektiğini
belirtmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 225 |