Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2020, Cilt: 49 Sayı: 225, 129 - 152, 18.02.2020

Öz

Öz: Bu araştırmanın amacı; Elazığ ilinde bulunan eğitim kurumla- rında görev yapmakta olan okul
yöneticisi ve öğretmenlerin proje hazır- lama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunları,
proje döngüsü yönetimi süreçlerine göre sınıflandırarak bu sorunlara çözüm önerile- ri
geliştirebilmektir. Araştırma, nitel araştırma teknikleri arasında yer alan durum analizi desenine
göre gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan
yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Elazığ ili genelinde
farklı kademelerde görev yapmakta olan 50 okul yöneticisi ve öğret- menden oluşmaktadır. Veri
analizi sürecinde, çalışma grubunda bulu- nan eğitimcilerin görüşme formunda bulunan sorulara
vermiş oldukları cevaplar betimsel analize tabi tutularak sorun alanları, frekans ve yüz- deler
hesaplanmıştır. Araştırmadan şu sonuçlar elde edilmiştir: (1) Proje hazırlama ve uygulama süreçleri
tecrübe kazandırmakta, meslektaşlar ve öğrenciler arasında iş birliğini desteklemektedir.(2)
Projelerin hazırlanması aşamasında sıklıkla karşılaşılan problemler özgün konu bula- mama,
konunun uygulanabilirliğinden emin olamama durumudur. (3) Projelerin uygulanması aşamasında
genellikle proje teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmamaktan kaynaklanan sorunlar
oluşmaktadır.
(4) Katılımcıların büyük çoğunluğu, proje hazırlama ve uygulama süreçlerinde karşılaştıkları
sorunları çözmek için eğitimcilerin konu hak- kında detaylı eğitim almaları gerektiğini
belirtmiştir.

Kaynakça

  • Ay, Ş., (2013). “Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 28- 63.
  • Aytaç, T., (2000). “Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar”,Milli Eğitim Dergisi, S.147, S.66-69.
  • Baker, B.,Fisher, D. (1988). “Factors affecting project success”, Project Management Handbook, New York: Van Nostrand Reinhold, S. 902- 919.
  • Creswell, J.W., (2007). “Oualitative inquiry and research design:choosing among five approaches”, Thous and Oaks, Ca: Sage Publications (2nd Edition).
  • Baldıran, Ş., (2014). “Avrupa birliği destekli hibe projeleri yönetiminde karşılaşılan sorunların yararlanıcı kurumlar açısından değerlendirilmesi: amasya üniversitesi meslek yüksekokulu örneği”, I. Uluslararası İş ve Meslek Danışmanlığı Kongresi, 28-29 Kasım, S.129-137. 2013, Ankara.
  • Dağ, F., Durdu, L., (2011). “Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri”, 5 Th International Computer&Instructional Technologies Symposi- um, 22-24 September 2011, Fırat University, Elazığ.
  • Davis, K.H. (1995). “Logical framework analysis: a methodology to turn vision into reality”, AIPM National Conference, Adelaide, S. 393-397.
  • Ece, E. , Kovancı, A., (2004). “Proje yönetimi ve insan kaynakları ilişkisi” , Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, C.1, S.4, S.75-85.
  • Emrealp, S., (2013). “Belediyelerde proje yönetimi”, T.C. Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı Yayını, İstanbul: Kent Basımevi.
  • Eslek, S., (2015). “Fen bilgisi öğretmen ve öğrencilerinin proje hazırlama konusundaki bilgi ve becerilerinin araştırılması: Bu benim eserim proje çalışması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İzmir.Gündüz, S., (2004). “Matematik projeleri ve sınıf etkinlikleri”, İstanbul: Toroslu Kitaplığı.
  • Gürlek T. B., (2014). “Yenilikçi proje yönetimi değerlendirmesi”, Ankara: Hayat Yayınları.
  • Hesapçıoğlu, M., (2010). “Etkili okul araştırmaları, eğitimde nitelik geliştirme” , Eği- timde Arayışlar I. Sempozyumu Bildirisi, İstanbul: Kültür Koleji Genel Müdürlü- ğü, Eğitim Araştırma- Geliştirme Merkezi.
  • Iso 10006: 1997(E), “Quality management-guidelines to quality in project management”. https://www.iso.org/standard/2364.html (Erişim Tarihi: 27.01.2018)
  • Katz, L&Chard, S., (1989). “Engaging children’s minds”, The Project Approach, Norwo- od, Nj: Ablex.
  • Karasar, N. (2012). “Bilimsel araştırma yöntemi”, Nobel Yayınevi, 23. Basım
  • Kerzner, H. (1992). “Project management: a systems approach to planning, scheduling and controlling” New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Munns, A.K, Bjeirmi, B.F. (1996). “The role of project management ın achieving project success”, International Journal of Project Management, V. 14 (2), S. 81-87.
  • Özdemir, S., (2013). “Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama”, Ankara: Pegem Akade- mi Yayınları.
  • Özel, M., (2013). “Proje tabanlı öğrenme yönteminin ilköğretim 2. kademe fen ve teknoloji derslerindeki uygulanmasının incelenmesi”, Trakya Üniversitesi Fen Bi- limleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Edirne
  • Project Management Institute, (1996). “A guide to the project management body of knowledge”, UpperDarby, PA: Project Management Institute.
  • Saçlı, Ö. A., (2004). “Proje çalışmalarının eğitimdeki önemi” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Tanrıöğen, A., (2012). “Bilimsel araştırma yöntemleri”, Ankara: Anı Yayıncılık, 3. Baskı Yıldırım,
  • A., (2009). “İlköğretimde sosyal bilgiler öğretiminde proje yönetiminin kullanımına ilişkin sosyal bilgiler/sınıf öğretmenlerinin tutumları” Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2011). “Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri” (8. Bas- kı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, A., (2013). “Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri”, Ankara: Seçkin Ya- yıncılık.
  • Yin, R., (1994). “The case study research, design and methods”, Newburry Park, Sage- Publications (2nd Edition).
Yıl 2020, Cilt: 49 Sayı: 225, 129 - 152, 18.02.2020

Öz

Kaynakça

  • Ay, Ş., (2013). “Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 28- 63.
  • Aytaç, T., (2000). “Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar”,Milli Eğitim Dergisi, S.147, S.66-69.
  • Baker, B.,Fisher, D. (1988). “Factors affecting project success”, Project Management Handbook, New York: Van Nostrand Reinhold, S. 902- 919.
  • Creswell, J.W., (2007). “Oualitative inquiry and research design:choosing among five approaches”, Thous and Oaks, Ca: Sage Publications (2nd Edition).
  • Baldıran, Ş., (2014). “Avrupa birliği destekli hibe projeleri yönetiminde karşılaşılan sorunların yararlanıcı kurumlar açısından değerlendirilmesi: amasya üniversitesi meslek yüksekokulu örneği”, I. Uluslararası İş ve Meslek Danışmanlığı Kongresi, 28-29 Kasım, S.129-137. 2013, Ankara.
  • Dağ, F., Durdu, L., (2011). “Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri”, 5 Th International Computer&Instructional Technologies Symposi- um, 22-24 September 2011, Fırat University, Elazığ.
  • Davis, K.H. (1995). “Logical framework analysis: a methodology to turn vision into reality”, AIPM National Conference, Adelaide, S. 393-397.
  • Ece, E. , Kovancı, A., (2004). “Proje yönetimi ve insan kaynakları ilişkisi” , Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, C.1, S.4, S.75-85.
  • Emrealp, S., (2013). “Belediyelerde proje yönetimi”, T.C. Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı Yayını, İstanbul: Kent Basımevi.
  • Eslek, S., (2015). “Fen bilgisi öğretmen ve öğrencilerinin proje hazırlama konusundaki bilgi ve becerilerinin araştırılması: Bu benim eserim proje çalışması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İzmir.Gündüz, S., (2004). “Matematik projeleri ve sınıf etkinlikleri”, İstanbul: Toroslu Kitaplığı.
  • Gürlek T. B., (2014). “Yenilikçi proje yönetimi değerlendirmesi”, Ankara: Hayat Yayınları.
  • Hesapçıoğlu, M., (2010). “Etkili okul araştırmaları, eğitimde nitelik geliştirme” , Eği- timde Arayışlar I. Sempozyumu Bildirisi, İstanbul: Kültür Koleji Genel Müdürlü- ğü, Eğitim Araştırma- Geliştirme Merkezi.
  • Iso 10006: 1997(E), “Quality management-guidelines to quality in project management”. https://www.iso.org/standard/2364.html (Erişim Tarihi: 27.01.2018)
  • Katz, L&Chard, S., (1989). “Engaging children’s minds”, The Project Approach, Norwo- od, Nj: Ablex.
  • Karasar, N. (2012). “Bilimsel araştırma yöntemi”, Nobel Yayınevi, 23. Basım
  • Kerzner, H. (1992). “Project management: a systems approach to planning, scheduling and controlling” New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Munns, A.K, Bjeirmi, B.F. (1996). “The role of project management ın achieving project success”, International Journal of Project Management, V. 14 (2), S. 81-87.
  • Özdemir, S., (2013). “Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama”, Ankara: Pegem Akade- mi Yayınları.
  • Özel, M., (2013). “Proje tabanlı öğrenme yönteminin ilköğretim 2. kademe fen ve teknoloji derslerindeki uygulanmasının incelenmesi”, Trakya Üniversitesi Fen Bi- limleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Edirne
  • Project Management Institute, (1996). “A guide to the project management body of knowledge”, UpperDarby, PA: Project Management Institute.
  • Saçlı, Ö. A., (2004). “Proje çalışmalarının eğitimdeki önemi” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Tanrıöğen, A., (2012). “Bilimsel araştırma yöntemleri”, Ankara: Anı Yayıncılık, 3. Baskı Yıldırım,
  • A., (2009). “İlköğretimde sosyal bilgiler öğretiminde proje yönetiminin kullanımına ilişkin sosyal bilgiler/sınıf öğretmenlerinin tutumları” Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2011). “Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri” (8. Bas- kı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, A., (2013). “Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri”, Ankara: Seçkin Ya- yıncılık.
  • Yin, R., (1994). “The case study research, design and methods”, Newburry Park, Sage- Publications (2nd Edition).
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İmam Bakır Arabacı Bu kişi benim 0000-0002-6703-4665

Ceyda Akıllı 0000-0003-1928-1124

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 225

Kaynak Göster

APA Arabacı, İ. B., & Akıllı, C. (2020). EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 129-152.