Öz: Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumları ile
sorgulama becerileri ve bu iki değişken arasındaki ilişki incelenmiştir. Nicel araştırma
yöntemlerinden ilişkisel ta- rama modelinin kullanıldığı bu çalışma, 2018- 2019 Akademik Yılı Güz
Dönemi’nde İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir eğitim fakültesinin sınıf eğitimi programında
öğrenim görmekte olan 146 öğretmen ada- yı ile yürütülmüştür. Araştırmada Topçu (2010) tarafından
geliştirilen “Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum Ölçeği” ile Aldan Karademir ve Saracaloğlu
(2013) tarafından geliştirilen “Sorgulama Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan elde
edilen sonuçlara göre sosyobilim- sel konulara yönelik tutum ölçeğinin “sosyobilimsel konulardan
hoşlanma” ve “sosyobilimsel konuların yarar ve önemi” alt boyutlarında kadın öğretmen adayları
daha yüksek puan almıştır. Ancak bu durum istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa sahip
değildir. Sorgulama becerileri ölçeğinin “öz güven” alt boyutunda erkek katılımcılar daha yük-
sek puan almıştır. Sosyobilimsel konulara yönelik tutum ile sorgulama becerileri arasında pozitif
yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda hem
araştırmacılar hem de uygulayıcılar için öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 225 |