Bu araştırmada günümüz eğitim yaklaşımlarından biri olan ta-
sarım odaklı düşünme yapısına ilişkin farklı branşlardaki öğretmenlerin
görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilkokul, ortaokul ve
liselerde görev yapan 15 farklı branştan 32 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmanın uygulama süreci 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 3 gün (günde 4 saat) olmak üzere 12 saat sürmüştür. Araştırma
kapsamında öğretmenlerle tasarım odaklı düşünme eğitimine ilişkin
yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın güvenirliği
Miles ve Huberman’ın (2015) formülünden yararlanılarak yapılmış ve
araştırmacı ve uzman görüşleri arasındaki uzlaşma (güvenirlik) %92 ve
%95 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin mesleki
gelişimlerine katkı sağlamak ve tasarım sürecini öğrenmek istedikleri
için eğitime katıldıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler eğitim sonunda
derslerde öğrencilerine tasarım düşüncesi yaklaşımını nasıl uygulaya-
caklarını, tasarım odaklı düşünme aşamalarını, sürecini ve tasarım man-
tığını öğrendiklerini ifade ederken; en çok empati kurma, fikir üretme
aşamalarında ve zaman planlaması konusunda zorlandıklarını belirtmişlerdir.
Tasarım odaklı düşünme öğretmen eğitimi 21. yy öğrenme deneyimi durum çalışması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 226 |