Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 49 Sayı: 226, 93 - 122, 05.05.2020

Öz

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • AKTEPE, V. (2011). Sınıf öğretmenlerinin derslerinde bilgisayarı kullanımlarına ilişkingörüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (3), 75-92.
  • BOZKURT, A. & Cilvadaroğlu, A. K. (2011). Matematik ve sınıf öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma ve derslerine teknolojiyi entegre etme algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi,19 (3), 859-870.
  • CRESWELL, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Çev.). Ankara:Pegem Akademi.
  • ÇAKIR, R. (2013). Okullarda Teknoloji Entegrasyonu, Teknoloji Liderliği ve TeknolojiPlanlaması. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed.), Öğretim Teknolojilerinin Temelleri:Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler (s. 397–412). Ankara: Pegem Akademi.
  • ÇAKIR, O. ve Oktay, S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknolojikullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 35-54.
  • DEMİR, S., Özmantar, M. F., Bingölbalı, E. & Bozkurt, A. (2011). Sınıf öğretmenleri-nin teknoloji kullanımlarının irdelenmesi. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 22-24 Eylül 2011, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • DEMİR, Ü. (2004). İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Eğitsel Yazılım Ekran Tasarım Seçimlerinin Ve Ekran Tasarımında Dikkat Ettikleri Noktaların Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • DEMİREL, M. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve teknoloji. 9th International EducationalTechnology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey.
  • EBA http://www.eba.gov.tr/hakkimizda, (erişim tarihi: 22.04.2019).
  • ERDOĞAN, Ö. (2011). İlkokuma yazma süreci için önemli bir beceri: Fonolojik farkındalık. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-180.
  • GILAKJANI, A. P., Leong, L. M. & Ismail, H. N. (2013). Teachers’ use of technology andconstructivism. I.J.Modern Education and Computer Science, 4, 49-63.
  • GİRGİNER, N. & Özkul, A. E. (2004).Uzaktan eğitimde teknoloji seçimi. The TurkishOnline Journal of Educational Technology 3(3), 155-164.Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Eğitim Teknolojilerini Kullanma...
  • GÜLCÜ, A., Solak, M., Aydın, S. & Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branşöğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (6), 195-213.
  • GÜLERYÜZ, N. A. (2018). İlkokul Birinci Sınıf Türkçe Dersi Eğitim Yazılımlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniver- sitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • GÜNÜÇ, S. & Kuzu, A. (2014). Derste teknoloji kullanımına yönelik eğilim ölçeği: Geliştirme, güvenirlik ve geçerlik. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 863-884.
  • İĞDİRSEL, T. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokuma yazma CD’lerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Uşak.International Society for Technology Education. (2017). ISTE standards for educators:A guide for teachers and other professionals. Washington, D.C.: ISTE. http://www.iste.org/standards /standards-in-action/global-reach sayfasından eldeedilmiştir (erişim tarihi: 22.05.2019).
  • İŞMAN, A. (2002). Sakarya’da görev yapan öğretmenlerin eğitim teknolojileri yönünden yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(10), 72-91.
  • KARSAK, H. G. O. (2014). Bilgisayar Destekli İlk Okuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (40)
  • LIM, C. P., Zhao, Y., Tondeur, J., Chai, C.S. & Tsai, C. C. (2013). Bridging the gap: Technology trends and use of technology in schools. Educational Technology and Society, 16 (2), 59–68.
  • MEB. (2017a). Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. ÖğretmenlikMesleği Genel Yeterlikleri. Ankara, 2017.
  • MEB. (2019b). Türkçe Dersi Öğretim Programı. (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve8. Sınıflar). Ankara
  • MEB. (2019c). Eğitimde FATİH Projesi Hakkında, Fatih Projesi: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html (erişim tarihi: 22.05.2019).
  • MILES, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş bir kaynak: Nitel veri analizi (A.Ersoy ve S. Akbaba Altun, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • ÖZ, F. ve Çelik, K. (2007). Uygulamalı ilkokuma yazma öğretimi (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ÖZERBAŞ, M. A., & Güneş, A. M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma sürecinde eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1773-1786.
  • RIDDELL, W. C. & Song, X. (2012). The role of education in technology use and adoption:Evidence from the canadian workplace and employee survey. IZA Discussion PaperNo. 637, Institute for the Study of Labor (IZA).
  • SCHUNK, D. H. (2012). Learning theories an educational perspective sixth education.Boston: Pearson Inc.
  • ULAŞ, A. H. & Ozan, C. (2010). Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri açısından yeterlilik düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 63-84.
  • YILDIRIM, A. ve Şişek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara:Seçkin Yayınları.
  • YILDIZ, S. (2009). İlkokuma yazma öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının etki-liliği. Yayınlanmamış doktora tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMA VE EĞİTSEL OLARAK FAYDALANMA DURUMLARI

Yıl 2020, Cilt: 49 Sayı: 226, 93 - 122, 05.05.2020

Öz

Bu araştırmada, ilkokul birinci sınıfı okutan sınıf öğretmenlerinin okuma yazma öğretiminde kullandıkları eğitim teknolojilerinden

internet sitelerinin önemine ve kullanılan internet sitelerinin içerik, biçimsel uygunluk, çocuğun seviyesine ve öğretmenin kullanabilirliğine

ilişkin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada karma araştırma

yöntemlerinden açıklayıcı ardışık desen kullanılmıştır. Kullanılan araştırma deseni içerisinde veriler, İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan

Eğitim Yazılımlarının Değerlendirilmesi Ölçeği ve yarı-yapılandırılmış

görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretiminde kullanılan internet siteleri hakkındaki görüşlerini belirlemek

için betimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin analizi için
sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde kullanılan internet
sitelerine ilişkin görüşleri cinsiyetlerine, mesleki kıdem, mezun olunan
okul türüne ve sınıf mevcuduna göre tanımlayıcı istatistiksel analizler

teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretimi sürecinde eğitim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşlerinin “orta” düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretimi sürecinde

eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik görüşlerinin cinsiyet değişkeni açısından fark olmadığı, mesleki kıdem, mezuniyet durumu ve sınıf

mevcuduna göre ise farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • AKTEPE, V. (2011). Sınıf öğretmenlerinin derslerinde bilgisayarı kullanımlarına ilişkingörüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (3), 75-92.
  • BOZKURT, A. & Cilvadaroğlu, A. K. (2011). Matematik ve sınıf öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma ve derslerine teknolojiyi entegre etme algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi,19 (3), 859-870.
  • CRESWELL, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Çev.). Ankara:Pegem Akademi.
  • ÇAKIR, R. (2013). Okullarda Teknoloji Entegrasyonu, Teknoloji Liderliği ve TeknolojiPlanlaması. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed.), Öğretim Teknolojilerinin Temelleri:Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler (s. 397–412). Ankara: Pegem Akademi.
  • ÇAKIR, O. ve Oktay, S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknolojikullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 35-54.
  • DEMİR, S., Özmantar, M. F., Bingölbalı, E. & Bozkurt, A. (2011). Sınıf öğretmenleri-nin teknoloji kullanımlarının irdelenmesi. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 22-24 Eylül 2011, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • DEMİR, Ü. (2004). İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Eğitsel Yazılım Ekran Tasarım Seçimlerinin Ve Ekran Tasarımında Dikkat Ettikleri Noktaların Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • DEMİREL, M. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve teknoloji. 9th International EducationalTechnology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey.
  • EBA http://www.eba.gov.tr/hakkimizda, (erişim tarihi: 22.04.2019).
  • ERDOĞAN, Ö. (2011). İlkokuma yazma süreci için önemli bir beceri: Fonolojik farkındalık. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-180.
  • GILAKJANI, A. P., Leong, L. M. & Ismail, H. N. (2013). Teachers’ use of technology andconstructivism. I.J.Modern Education and Computer Science, 4, 49-63.
  • GİRGİNER, N. & Özkul, A. E. (2004).Uzaktan eğitimde teknoloji seçimi. The TurkishOnline Journal of Educational Technology 3(3), 155-164.Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Eğitim Teknolojilerini Kullanma...
  • GÜLCÜ, A., Solak, M., Aydın, S. & Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branşöğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (6), 195-213.
  • GÜLERYÜZ, N. A. (2018). İlkokul Birinci Sınıf Türkçe Dersi Eğitim Yazılımlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniver- sitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • GÜNÜÇ, S. & Kuzu, A. (2014). Derste teknoloji kullanımına yönelik eğilim ölçeği: Geliştirme, güvenirlik ve geçerlik. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 863-884.
  • İĞDİRSEL, T. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokuma yazma CD’lerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Uşak.International Society for Technology Education. (2017). ISTE standards for educators:A guide for teachers and other professionals. Washington, D.C.: ISTE. http://www.iste.org/standards /standards-in-action/global-reach sayfasından eldeedilmiştir (erişim tarihi: 22.05.2019).
  • İŞMAN, A. (2002). Sakarya’da görev yapan öğretmenlerin eğitim teknolojileri yönünden yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(10), 72-91.
  • KARSAK, H. G. O. (2014). Bilgisayar Destekli İlk Okuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (40)
  • LIM, C. P., Zhao, Y., Tondeur, J., Chai, C.S. & Tsai, C. C. (2013). Bridging the gap: Technology trends and use of technology in schools. Educational Technology and Society, 16 (2), 59–68.
  • MEB. (2017a). Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. ÖğretmenlikMesleği Genel Yeterlikleri. Ankara, 2017.
  • MEB. (2019b). Türkçe Dersi Öğretim Programı. (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve8. Sınıflar). Ankara
  • MEB. (2019c). Eğitimde FATİH Projesi Hakkında, Fatih Projesi: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html (erişim tarihi: 22.05.2019).
  • MILES, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş bir kaynak: Nitel veri analizi (A.Ersoy ve S. Akbaba Altun, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • ÖZ, F. ve Çelik, K. (2007). Uygulamalı ilkokuma yazma öğretimi (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ÖZERBAŞ, M. A., & Güneş, A. M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma sürecinde eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1773-1786.
  • RIDDELL, W. C. & Song, X. (2012). The role of education in technology use and adoption:Evidence from the canadian workplace and employee survey. IZA Discussion PaperNo. 637, Institute for the Study of Labor (IZA).
  • SCHUNK, D. H. (2012). Learning theories an educational perspective sixth education.Boston: Pearson Inc.
  • ULAŞ, A. H. & Ozan, C. (2010). Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri açısından yeterlilik düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 63-84.
  • YILDIRIM, A. ve Şişek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara:Seçkin Yayınları.
  • YILDIZ, S. (2009). İlkokuma yazma öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının etki-liliği. Yayınlanmamış doktora tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Metin Altunkaynak 0000-0001-6947-7526

Zekiye Çağımlar Bu kişi benim 0000-0002-2022-0014

Yayımlanma Tarihi 5 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 226

Kaynak Göster

APA Altunkaynak, M., & Çağımlar, Z. (2020). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMA VE EĞİTSEL OLARAK FAYDALANMA DURUMLARI. Milli Eğitim Dergisi, 49(226), 93-122.