Araştırmada okul yöneticilerinin iletişim stilinin öğretmenlerin zorunlu vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Veriler ortaokulda görev yapan 251 öğretmenden kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır. Verileri toplamak için bildiren ve danışan iletişim stili ölçeği ve zorunlu vatandaşlık davranışı ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirlik analizi, sırasıyla doğrulayıcı faktör analizi ve Cronbach alpha katsayısı ile kontrol edilmiştir. Hipotezlerin testi için korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır. Analizler sonucunda yöneticinin bildiren iletişim stilinin zorunlu vatandaşlık davranışını pozitif ve anlamlı bir şekilde etkilediği ve danışman iletişim stilinin zorunlu vatandaşlık davranışını negatif ve anlamlı bir şekilde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Zorunlu Vatandaşlık Davranışı Yönetici İletişim Stili Bildiren İletişim Stili Danışman İletişim Stili
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 227 |