Bu araştırma Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanında lisansüstü eğitim gören öğrencilerin PDR lisansüstü eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Psikolojik Danışma ve İlişkili Alanlar Akreditasyon Kurulu (Council for Accreditation of Counseling and Related Educational Programs) (CACREP 2016) tarafından psikolojik danışmanların istihdam alanı gereksinimlerine uygun yeterlilikte yetiştirilmesi için üç boyutun gözönünde bulundurulması gerektiği ifade edilmektedir. Bunlar; 1. Lisansüstü öğrencilerinin program ile ilgili beklentileri, ihtiyaçları, öğrencilerin karakteristik özellikleri ve kişisel eğilimleri gibi bireysel faktörler, 2. Lisansüstü programların akreditasyonu 3. Mesleki denetim’dir. Bu araştırmada CACREP’de (2016) ifade edilen lisansüstü öğrencilerin program ile ilgili beklentileri, ihtiyaçları, öğrencilerin karakteristik özellikleri ve kişisel eğilimleri boyutu kapsamında lisansüstü eğitim gören öğrencilerin yaşadıkları zorluklar, ihtiyaçlar ve önerilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme formu ile 11 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilere ilişkin temalar ve kodlar oluşturularak nitel veri analizi yolu olan içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda genel olarak derslerin yayın odaklı yapılması, uygulama derslerinin nitel ve nicel açıdan geliştirilmesi ve etkili süpervizyona ilişkin görüşler ihtiyaçlar ve beklentiler kapsamında ön plana çıkarken; akademi dışında farklı bir işte çalışmak, ders içeriklerinin yetersiz bulunması ve akademik ortama dair sorunların ön plana çıktığı görülmüştür. Araştırma sonucunda elde edilen tüm bulgular alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Türkiye’de Lisansüstü Eğitim öğrenci ihtiyaçları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 228 |