Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN ASSESSMENT OF THE GRADUATE EDUCATION IN PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCE PROGRAMS IN TURKEY: VIEWS OF GRADUATE STUDENTS

Yıl 2020, , 175 - 213, 12.11.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.756760

Öz

Kaynakça

  • Altekruse, M. K., & Wittmer, J. (1991). Accreditation in counselor education. In F. O. Bradley (Ed.), Credentialing in counseling (pp. 53-62). Alexandria, VA: American Association for Counseling and Development.
  • Aydemir, S. ve Çam, Ş.S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
  • Bilgin, M. (2000). Psikolojik danışma ve rehberlik eğitiminde çağdaşlaşma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6), 1-16.
  • Borders, L. D. (2014). American Journal of Psychotherapy, 68, 2,(2014), 151-162. DOI:10.1176/appi.psychotherapy.2014.68.2.151
  • Büyükgöze-Kavas, A. (2011). Bireysel ve grupla psikolojik danışma uygulamalarına yönelik bir değerlendirme.Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 433-441.
  • Gemme, B. ve Gingras, Y. (2012). Academic careers for graduate students: a strong attractor in a changed environment. Higher Education, 63(6), 667-683.
  • Erdem, A. R. (2007). Öğretim üyesinin bilim insanı yetiştirme sorumluluğu ve bu sorumluluğun gerektirdiği mesleki etik. Akademik Dizayn Dergisi, 1(2), 77-81.
  • Owen, J., Henderson, M. L., Gorgens, K., & Nadkarni, L. (2019). Training and Education in Professional Psychology, 13(2), 100-105. DOI:10.1037/tep0000233.
  • Özyürek, R. (2019). Psikolojik Danışman Eğitimi ve Mesleğin Profesyonel Kimlik Gelişimi için Gereksinim Duyulan Yasa ve Yönetmelik Düzenlemeleri. ürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 9(54), 883-911.
  • McAdams, C. R., & Foster, V. A. (2007). A guide to just and fair remediation of counseling students with professional performance deficiencies. Counselor Education & Supervision, 47, 2-13.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • https://www.counseling.org/about-us/about-aca/our-mission
  • https://www.counseling.org/about-us/about-aca/press-room: Access: 11.02.2020
  • https://www.apa.org/ed/graduate/specialize/counseling: Access:11.02.2020
  • https://www.counseling.org/about-us/about-aca/press-room: Access: 11.02.2020
  • http://www.div17.org/wp-content/uploads/2012-CRSPPP-PETITION-w-Appendix.pdf: Access: 11.02.2020

TÜRKİYE’DE PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK (PDR) LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİNE İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME, PDR LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2020, , 175 - 213, 12.11.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.756760

Öz

Bu araştırma Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanında lisansüstü eğitim gören öğrencilerin PDR lisansüstü eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Psikolojik Danışma ve İlişkili Alanlar Akreditasyon Kurulu (Council for Accreditation of Counseling and Related Educational Programs) (CACREP 2016) tarafından psikolojik danışmanların istihdam alanı gereksinimlerine uygun yeterlilikte yetiştirilmesi için üç boyutun gözönünde bulundurulması gerektiği ifade edilmektedir. Bunlar; 1. Lisansüstü öğrencilerinin program ile ilgili beklentileri, ihtiyaçları, öğrencilerin karakteristik özellikleri ve kişisel eğilimleri gibi bireysel faktörler, 2. Lisansüstü programların akreditasyonu 3. Mesleki denetim’dir. Bu araştırmada CACREP’de (2016) ifade edilen lisansüstü öğrencilerin program ile ilgili beklentileri, ihtiyaçları, öğrencilerin karakteristik özellikleri ve kişisel eğilimleri boyutu kapsamında lisansüstü eğitim gören öğrencilerin yaşadıkları zorluklar, ihtiyaçlar ve önerilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme formu ile 11 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilere ilişkin temalar ve kodlar oluşturularak nitel veri analizi yolu olan içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda genel olarak derslerin yayın odaklı yapılması, uygulama derslerinin nitel ve nicel açıdan geliştirilmesi ve etkili süpervizyona ilişkin görüşler ihtiyaçlar ve beklentiler kapsamında ön plana çıkarken; akademi dışında farklı bir işte çalışmak, ders içeriklerinin yetersiz bulunması ve akademik ortama dair sorunların ön plana çıktığı görülmüştür. Araştırma sonucunda elde edilen tüm bulgular alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır. 

Kaynakça

  • Altekruse, M. K., & Wittmer, J. (1991). Accreditation in counselor education. In F. O. Bradley (Ed.), Credentialing in counseling (pp. 53-62). Alexandria, VA: American Association for Counseling and Development.
  • Aydemir, S. ve Çam, Ş.S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
  • Bilgin, M. (2000). Psikolojik danışma ve rehberlik eğitiminde çağdaşlaşma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6), 1-16.
  • Borders, L. D. (2014). American Journal of Psychotherapy, 68, 2,(2014), 151-162. DOI:10.1176/appi.psychotherapy.2014.68.2.151
  • Büyükgöze-Kavas, A. (2011). Bireysel ve grupla psikolojik danışma uygulamalarına yönelik bir değerlendirme.Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 433-441.
  • Gemme, B. ve Gingras, Y. (2012). Academic careers for graduate students: a strong attractor in a changed environment. Higher Education, 63(6), 667-683.
  • Erdem, A. R. (2007). Öğretim üyesinin bilim insanı yetiştirme sorumluluğu ve bu sorumluluğun gerektirdiği mesleki etik. Akademik Dizayn Dergisi, 1(2), 77-81.
  • Owen, J., Henderson, M. L., Gorgens, K., & Nadkarni, L. (2019). Training and Education in Professional Psychology, 13(2), 100-105. DOI:10.1037/tep0000233.
  • Özyürek, R. (2019). Psikolojik Danışman Eğitimi ve Mesleğin Profesyonel Kimlik Gelişimi için Gereksinim Duyulan Yasa ve Yönetmelik Düzenlemeleri. ürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 9(54), 883-911.
  • McAdams, C. R., & Foster, V. A. (2007). A guide to just and fair remediation of counseling students with professional performance deficiencies. Counselor Education & Supervision, 47, 2-13.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • https://www.counseling.org/about-us/about-aca/our-mission
  • https://www.counseling.org/about-us/about-aca/press-room: Access: 11.02.2020
  • https://www.apa.org/ed/graduate/specialize/counseling: Access:11.02.2020
  • https://www.counseling.org/about-us/about-aca/press-room: Access: 11.02.2020
  • http://www.div17.org/wp-content/uploads/2012-CRSPPP-PETITION-w-Appendix.pdf: Access: 11.02.2020
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dilek Avcı 0000-0003-4937-6597

Şenel Poyrazlı Bu kişi benim 0000-0003-3210-8991

Cem Gençoğlu 0000-0003-2589-8673

Yayımlanma Tarihi 12 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Avcı, D., Poyrazlı, Ş., & Gençoğlu, C. (2020). TÜRKİYE’DE PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK (PDR) LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİNE İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME, PDR LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(228), 175-213. https://doi.org/10.37669/milliegitim.756760