Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE VALUES THAT STRENGTHEN US AGAINST PANDEMICS ACCORDING TO SOCIAL STUDİES TEACHER CANDIDATES: THE CASE OF COVID-19

Yıl 2020, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 573 - 596, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.764023

Öz

This study aims to determine the values that individuals bring forward in the face of global epidemics such as Covid-19 and giving them the strength to resist these epidemics. The study was carried out in a case study design based on the qualitative research method. The study group of the research consists of 185 social studies teacher candidates from different classes. An interview form consisting of three questions created in line with the purpose of the study was used a data collection tool. Due to the pandemic conditions, the interview form was applied to the participants through Microsoft Forms and the data obtained were analyzed using thematic analysis. This study concludes by suggesting that the values that give the individuals the most strength include the belief in national unity and solidarity, being clean, looking at the future with hope, patience, keeping family ties strong, belief in social aid and solidarity, fulfilling the religious requirements, praying and being grateful. Findings show that individuals should emphasize values such as responsibility, empathy, solidarity, respect, and sensitivity in the epidemic environment; society should act together in solidarity and the state should take more responsibility for the safety and needs of the public. The results also indicate that in a pandemic environment, individuals should use social media with the purposes of spending time in a qualified manner, communicating, accessing correct information, and sharing the information for the benefit of the society. All in all, it has been concluded that under extraordinary conditions, such as global epidemics, individuals, society and the state should take more responsibility based on traditional values and use social media more consciously in line with these values.

Kaynakça

  • ACUN, İ., YÜCEL, C., BELENKUYU, C., & KELEŞ, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 23(4), 559-602.
  • AFACAN, E., AVCI, N. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Örneği Üzerinden Salgın Hastalıklara Sosyolojik Bir Bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7 (5), 1-14.
  • ALPAGO, H. (2015). The correlation between economic status and medical circumstances. Turkish Economic Review, 2(1), 3-8.
  • ASPİN, D. (2005). A clarification of some key terms in values discussions. M. Leicester, C. Modgil, ve S. Modgil (Edt.), In Moral education and pluralism: Education, culture and values, vol. 4, (ss. 16-31), NY: Routledge Falmer
  • AYDIN, E. İ. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ,35, 373-386.
  • BALCI, F. A., & YANPAR YELKEN, T. (2013). İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Değerler ve Değer Eğitimi Uygulamaları Konusunda Öğretmen Görüşleri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 14(1), 195-213.
  • BAŞOĞLU, U. D., & YANAR, Ş. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçları ve Alışkanlıklarının Belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.
  • BBC. (2020). Koronavirüs nedir: Covid-19’a karşı hangi önlemler alınmalı, virüsün özellikleri neler? https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-51177538, Erişim Tarihi: 11.04.2020.
  • CALEY P., PHİLP DJ., MCCRACKEN K. (2008). Quantifying Social Distancing Arising From Pandemic Influenza, Journal of the Royal Society Interface,5(23), 631-9.
  • CHEUNG, E. Y. (2015). An outbreak of fear, rumours and stigma: psychosocial support for the Ebola Virus Disease outbreak in West Africa. Intervention, 13(1), 45-84.
  • CRESWELL, J.W. (2013). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (S.B. Demir, Çev. Ed.), Ankara: Eğiten Kitap.
  • ÇELİK, R. (2020). Tık Odaklı Habercilikte “Tık Yemi” Taktiği: Koronavirüs (Kovid-19) Örneği. Social Sciences Research Journal, 9(2), 14-25.
  • ÇELİKKAYA, T. & FİLOĞLU, S. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Değere ve Değer Eğitimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1541-1556.
  • DENG, CX. (2020). The global battle against SARS-CoV-2 and COVID-19. Int J Biol Sci, 16(10), 1676-1677. doi:10.7150/ijbs.45587. Available from http://www.ijbs.com/v16p1676.htm
  • DOĞAN, İ. (2007). Türk Eğitim Sisteminde Değer Sorunu. Değerler ve Eğitimi. Kaymakcan, R., England: Falmer Pres.
  • DURAK, H., & SEFEROĞLU, S. S. (2016). Türkiye'de sosyal medya okuryazarlığı ve sosyal ağ kullanım örüntülerinin incelenmesi. Journal of International Social Research, 46(9), 526-525.
  • ER, H., ÜNAL, F., GÜREL, D. (2016). Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Aktarımı Açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” İsimli Eserlerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1).225-242.
  • GLESNE, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş. (A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.). Ankara: Anı yayıncılık.
  • GÜRBÜZ, S. & ŞAHİN, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: felsefe- yöntem-analiz. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • GÜREL, D., & ÇETİN, T. (2018). Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 6(2), 22-40.
  • GÜREŞÇİ, M. (2020). Covıd-19 salgınında Türkiye’de kriz yönetimi iletişimi: T.C. Sağlık Bakanlığı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 53-65.
  • HEKLER, E.B., LAMBERT, J., LEVENTHAL, E., LEVETHAL, H., JAHN, E. AND CONTRADA R.J. (2008). Commonsense İllness Beliefs, Adherence Behaviors and Hypertension Control Among African Americans. Journal of Behavioral Medicine, 31, 391-400.
  • KARACA, C., & ÇAM, Y. (2019). Türkiye’de Sosyal Devlet Anlayışının Değerlendirilmesi. Maliye Dergisi, 176, 72-97.
  • KARADUMAN, H., KÖSE, T. Ç. VE ERYILMAZ, Ö. (2017). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Medyada Değerler. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI),8(2), 250-271.
  • KEMP, S. (2020). Digital 2020: April global statshot. Erişim adresi: https://datareportal.com/reports/digital-2020-april-global-statshot
  • KIRIK, A. M., & ÖZKOÇAK, V. (2020). Yeni dünya düzeni bağlamında sosyal medya ve yeni koronavirüs (covid-19) pandemisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi,45(7), 133-154.
  • KİRMAN, F. (2020). Sosyal Medyada Salgın Psikolojisi: Algı, Etki ve Başa Çıkma. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, (2), 11-44. KORONAVİRÜS, (2020, 17 Haziran), https://tr.wikipedia.org/wiki/Koronavirüs, Erişim Tarihi: 19.06. 2020.
  • LICHTMAN, M. (2013). Qualitative research in education: A user’s guide. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • LİN, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Social Health and Behavior, 3(1), 1.
  • LU, R., ZHAO, X., Lİ, J., NİU, P., YANG, B., WU, H., ... & Bİ, Y. (2020). Genomic characterisation and epidemiology of 2019 novel coronavirus: implications for virus origins and receptor binding. The Lancet, 395(10224), 565-574.
  • MILES, M. & HUBERMAN, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI [MEB]. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • MİNDİVANLI, E., KÜÇÜK, B., & AKTAŞ, E. (2012). Sosyal bilgiler dersinde değerlerin aktarımında atasözleri ve deyimlerin kullanımı. Journal of Research in Education and Teaching, 3(1)93-101.
  • ÖZBAY, Ö. (2020). Ekonomik Kriz, İklim Krizi, Salgın Krizi ve Biriken Öfke. Enternasyonal Sosyalizm, (6), 58-66.
  • ÖZKAN, S., TÜZÜN, H., DİKMEN, A. U., & İLHAN, M. N. (2020). Salgınlarda Toplum Davranışı ve Sağlık Okuryazarlığı. Journal of Biotechnology and Strategic Health Research, 4, 105-110.
  • PALINKAS, L. A., HORWİTZ, S. M., GREEN, C. A., WİSDOM, J. P., DUAN, N. & HOAGWOOD, K. (2013). Purposeful sampling for qualitative data collection and analysis in mixed method implementation research. Administrative Policy and Mental Health, 1-11.
  • PATTON, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün ve S.B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • SELAMZADE, F., KORKMAZER, F., BOSTAN, S., YUSİFBEYLİ, G. (2020). COVID-19 Pandemisinin Toplum Üzerine Etkisi: Azerbaycan Örneği. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi. Elektronik ön baskı. DOI: 10.5336/healthsci. 75559.
  • SOHRABİ, C., ALSAFİ, Z., O'NEİLL., N., KHAN, M., KERWAN, A., AL-JABİR, A., LOSİFİDİS, C. & AGHA, R. (2020). “World Health Organization declares Global Emergency: A review of the 2019 Novel Coronavirus (COVİD-19)”. International Journal of Surgery, 76, 71-76.
  • SOLMAZ, B., TEKİN, G., HERZEM, Z., & DEMİR, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama. Selçuk İletişim, 7(4), 23-32.
  • ŞAHİN, A., KAYNAKÇI, C., AYTOP, Y., (2016). Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi. Journal of Tekirdag Agricultural Faculty, 13 (02), 34-45.
  • ULUSOY, K. & GÜLÜM, K. (2009). Sosyal bilgiler dersinde tarih ve coğrafya konuları işlenirken öğretmenlerin materyal kullanma durumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(10), 85-99.
  • ÜSTÜN, Ç., ÖZÇİFTÇİ, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi,25(1), 142-153.
  • VANDERWEELE T. J. CHEN Y. LONG K. KİM E. S. TRUDEL-FİTZGERALD C. KUBZANSKY L. D. (2020). Positive Epidemiology?. Epidemiology, 31(2), 189-193.
  • WHO (2020), Coronavirus disease (COVID-19) outbreak situation. Erişim: 18.06.2020 https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILMAZ, S. (2013). Sosyal Bilgiler Dersinde Kazandırılması Amaçlanan Değerlere İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(14), 645-680.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE KÜRESEL SALGINLAR KARŞISINDA GÜÇ ALDIĞIMIZ DEĞERLER: COVİD-19 ÖRNEĞİ

Yıl 2020, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 573 - 596, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.764023

Öz

Bu çalışmada Covid-19 gibi küresel salgınlar karşında sosyal bilgiler öğretmen adayları tarafından önemli görülen ve onlara bu salgınlara karşı direnme gücü veren değerlerin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemine bağlı olarak durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu her sınıf düzeyinden toplam 185 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmanın amacı doğrultusunda oluşturulmuş üç sorudan oluşan bir görüşme formu kullanılmıştır. Hazırlanan görüşme formu pandemi koşulları gereği Microsoft Forms aracılığıyla katılımcılara uygulanmış ve elde edilen veriler tematik analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının salgınlar karşısında en çok güç bulduğu değerlerin milli birlik ve beraberliğe olan inanç, temizlik, geleceğe umutla bakma, sabretme, aile bağlarının güçlü tutulması, sosyal yardımlaşma ve dayanışma, dini gerekleri yerine getirme, dua ve şükretme gibi değerlerdir. Öğretmen adayları, bireylerin salgın ortamında sorumluluk, empati, yardımlaşma, saygı, duyarlılık gibi değerlere daha çok önem vermesi, toplumun dayanışma içinde hareket etmesi ve devletin halkın güvenliğini ve ihtiyaçlarını karşılamak için daha fazla sorumluluk alması gerektiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca, pandemi ortamında bireylerin sosyal medyayı, nitelikli vakit geçirme, iletişim kurma, doğru bilgiye ulaşma ve bu bilgiyi yayma, toplum faydasını gözeten paylaşımlar yapma gibi amaçlarla kullanılması gerektiği vurgulanmıştır. Genel olarak küresel salgınlar gibi olağan üstü koşullarda birey, toplum ve devletin geleneksel değerlerden hareketle daha fazla sorumluluk alması ve sosyal medyanın bu değerler odağında daha bilinçli kullanılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • ACUN, İ., YÜCEL, C., BELENKUYU, C., & KELEŞ, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 23(4), 559-602.
  • AFACAN, E., AVCI, N. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Örneği Üzerinden Salgın Hastalıklara Sosyolojik Bir Bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7 (5), 1-14.
  • ALPAGO, H. (2015). The correlation between economic status and medical circumstances. Turkish Economic Review, 2(1), 3-8.
  • ASPİN, D. (2005). A clarification of some key terms in values discussions. M. Leicester, C. Modgil, ve S. Modgil (Edt.), In Moral education and pluralism: Education, culture and values, vol. 4, (ss. 16-31), NY: Routledge Falmer
  • AYDIN, E. İ. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ,35, 373-386.
  • BALCI, F. A., & YANPAR YELKEN, T. (2013). İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Değerler ve Değer Eğitimi Uygulamaları Konusunda Öğretmen Görüşleri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 14(1), 195-213.
  • BAŞOĞLU, U. D., & YANAR, Ş. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçları ve Alışkanlıklarının Belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.
  • BBC. (2020). Koronavirüs nedir: Covid-19’a karşı hangi önlemler alınmalı, virüsün özellikleri neler? https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-51177538, Erişim Tarihi: 11.04.2020.
  • CALEY P., PHİLP DJ., MCCRACKEN K. (2008). Quantifying Social Distancing Arising From Pandemic Influenza, Journal of the Royal Society Interface,5(23), 631-9.
  • CHEUNG, E. Y. (2015). An outbreak of fear, rumours and stigma: psychosocial support for the Ebola Virus Disease outbreak in West Africa. Intervention, 13(1), 45-84.
  • CRESWELL, J.W. (2013). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (S.B. Demir, Çev. Ed.), Ankara: Eğiten Kitap.
  • ÇELİK, R. (2020). Tık Odaklı Habercilikte “Tık Yemi” Taktiği: Koronavirüs (Kovid-19) Örneği. Social Sciences Research Journal, 9(2), 14-25.
  • ÇELİKKAYA, T. & FİLOĞLU, S. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Değere ve Değer Eğitimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1541-1556.
  • DENG, CX. (2020). The global battle against SARS-CoV-2 and COVID-19. Int J Biol Sci, 16(10), 1676-1677. doi:10.7150/ijbs.45587. Available from http://www.ijbs.com/v16p1676.htm
  • DOĞAN, İ. (2007). Türk Eğitim Sisteminde Değer Sorunu. Değerler ve Eğitimi. Kaymakcan, R., England: Falmer Pres.
  • DURAK, H., & SEFEROĞLU, S. S. (2016). Türkiye'de sosyal medya okuryazarlığı ve sosyal ağ kullanım örüntülerinin incelenmesi. Journal of International Social Research, 46(9), 526-525.
  • ER, H., ÜNAL, F., GÜREL, D. (2016). Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Aktarımı Açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” İsimli Eserlerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1).225-242.
  • GLESNE, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş. (A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.). Ankara: Anı yayıncılık.
  • GÜRBÜZ, S. & ŞAHİN, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: felsefe- yöntem-analiz. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • GÜREL, D., & ÇETİN, T. (2018). Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 6(2), 22-40.
  • GÜREŞÇİ, M. (2020). Covıd-19 salgınında Türkiye’de kriz yönetimi iletişimi: T.C. Sağlık Bakanlığı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 53-65.
  • HEKLER, E.B., LAMBERT, J., LEVENTHAL, E., LEVETHAL, H., JAHN, E. AND CONTRADA R.J. (2008). Commonsense İllness Beliefs, Adherence Behaviors and Hypertension Control Among African Americans. Journal of Behavioral Medicine, 31, 391-400.
  • KARACA, C., & ÇAM, Y. (2019). Türkiye’de Sosyal Devlet Anlayışının Değerlendirilmesi. Maliye Dergisi, 176, 72-97.
  • KARADUMAN, H., KÖSE, T. Ç. VE ERYILMAZ, Ö. (2017). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Medyada Değerler. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI),8(2), 250-271.
  • KEMP, S. (2020). Digital 2020: April global statshot. Erişim adresi: https://datareportal.com/reports/digital-2020-april-global-statshot
  • KIRIK, A. M., & ÖZKOÇAK, V. (2020). Yeni dünya düzeni bağlamında sosyal medya ve yeni koronavirüs (covid-19) pandemisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi,45(7), 133-154.
  • KİRMAN, F. (2020). Sosyal Medyada Salgın Psikolojisi: Algı, Etki ve Başa Çıkma. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, (2), 11-44. KORONAVİRÜS, (2020, 17 Haziran), https://tr.wikipedia.org/wiki/Koronavirüs, Erişim Tarihi: 19.06. 2020.
  • LICHTMAN, M. (2013). Qualitative research in education: A user’s guide. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • LİN, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Social Health and Behavior, 3(1), 1.
  • LU, R., ZHAO, X., Lİ, J., NİU, P., YANG, B., WU, H., ... & Bİ, Y. (2020). Genomic characterisation and epidemiology of 2019 novel coronavirus: implications for virus origins and receptor binding. The Lancet, 395(10224), 565-574.
  • MILES, M. & HUBERMAN, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI [MEB]. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • MİNDİVANLI, E., KÜÇÜK, B., & AKTAŞ, E. (2012). Sosyal bilgiler dersinde değerlerin aktarımında atasözleri ve deyimlerin kullanımı. Journal of Research in Education and Teaching, 3(1)93-101.
  • ÖZBAY, Ö. (2020). Ekonomik Kriz, İklim Krizi, Salgın Krizi ve Biriken Öfke. Enternasyonal Sosyalizm, (6), 58-66.
  • ÖZKAN, S., TÜZÜN, H., DİKMEN, A. U., & İLHAN, M. N. (2020). Salgınlarda Toplum Davranışı ve Sağlık Okuryazarlığı. Journal of Biotechnology and Strategic Health Research, 4, 105-110.
  • PALINKAS, L. A., HORWİTZ, S. M., GREEN, C. A., WİSDOM, J. P., DUAN, N. & HOAGWOOD, K. (2013). Purposeful sampling for qualitative data collection and analysis in mixed method implementation research. Administrative Policy and Mental Health, 1-11.
  • PATTON, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün ve S.B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • SELAMZADE, F., KORKMAZER, F., BOSTAN, S., YUSİFBEYLİ, G. (2020). COVID-19 Pandemisinin Toplum Üzerine Etkisi: Azerbaycan Örneği. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi. Elektronik ön baskı. DOI: 10.5336/healthsci. 75559.
  • SOHRABİ, C., ALSAFİ, Z., O'NEİLL., N., KHAN, M., KERWAN, A., AL-JABİR, A., LOSİFİDİS, C. & AGHA, R. (2020). “World Health Organization declares Global Emergency: A review of the 2019 Novel Coronavirus (COVİD-19)”. International Journal of Surgery, 76, 71-76.
  • SOLMAZ, B., TEKİN, G., HERZEM, Z., & DEMİR, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama. Selçuk İletişim, 7(4), 23-32.
  • ŞAHİN, A., KAYNAKÇI, C., AYTOP, Y., (2016). Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi. Journal of Tekirdag Agricultural Faculty, 13 (02), 34-45.
  • ULUSOY, K. & GÜLÜM, K. (2009). Sosyal bilgiler dersinde tarih ve coğrafya konuları işlenirken öğretmenlerin materyal kullanma durumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(10), 85-99.
  • ÜSTÜN, Ç., ÖZÇİFTÇİ, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi,25(1), 142-153.
  • VANDERWEELE T. J. CHEN Y. LONG K. KİM E. S. TRUDEL-FİTZGERALD C. KUBZANSKY L. D. (2020). Positive Epidemiology?. Epidemiology, 31(2), 189-193.
  • WHO (2020), Coronavirus disease (COVID-19) outbreak situation. Erişim: 18.06.2020 https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILMAZ, S. (2013). Sosyal Bilgiler Dersinde Kazandırılması Amaçlanan Değerlere İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(14), 645-680.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Davut Gürel 0000-0003-2309-9202

Harun Er 0000-0002-0454-6807

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM

Kaynak Göster

APA Gürel, D., & Er, H. (2020). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE KÜRESEL SALGINLAR KARŞISINDA GÜÇ ALDIĞIMIZ DEĞERLER: COVİD-19 ÖRNEĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 573-596. https://doi.org/10.37669/milliegitim.764023