Bu araştırmanın amacı, MEB K12 okul müdürlerinin öğretimsel liderler olarak Covid 19 pandemisi sürecinde yaşamış oldukları sorunlara ilişkin çözüm yollarını belirleyerek pandemi sonrası eğitime ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma Türkiye’de farklı illerde görev yapan okul müdürleri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kavramsal çerçeve ışığında oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre MEB K12 okul müdürleri Covid 19 pandemisi sürecinde karşılaştıkları sorunları, öğretmenlere teknolojik destek, öğrencilere akademik ve psikososyal destek vererek ve bütün paydaşlarla etkili iletişim yolları kullanarak çözmeye çalışmışlardır. Araştırma bulgularına göre okul müdürlerinin genel anlamda pandemi sonrası eğitime İlişkin görüşleri hibrid eğitim modeli, öğretmen eğitimi ve öğrenci becerileri ile ilgili olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM |