Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MİLLÎ EĞİTİM DERGİSİNDE YAYIMLANAN MAKALELERİN TÜRKÇE EĞİTİMİ AÇISINDAN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 234, 1591 - 1612, 09.05.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.860666

Öz

Bu çalışmada Türkçe eğitimi ile ilgili 2006-2020 yılları arasında Millî Eğitim dergisinde yayımlanan makalelerin farklı değişkenler bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması ile tasarlanan bu çalışmanın verileri Millî Eğitim dergisinin internet adresindeki makalelerden elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise bibliyometri tekniği kullanılmıştır. Analizde elde edilen veriler, VOSviewer (Version 1.6.9) görsel haritalama programı aracılığıyla tablo ve yoğunluk haritaları hâlinde sunulmuştur. Çalışmanın sonucunda Türkçe eğitimi ile ilgili toplam 136 makale olduğu tespit edilmiştir. Makale sayılarının her yıl değişkenlik gösterdiği, en fazla makalenin 2016 yılında yayımlandığı görülmüştür. Yazar sayısı bakımından incelendiğinde en fazla bir yazarlı; unvan olarak en fazla doktor öğretim üyesinin yazar olduğu makalelere rastlanmıştır. Makalelerdeki en fazla kullanılan anahtar kelimenin “Türkçe Eğitimi” olduğu, yöntem olarak en çok betimsel yöntemin kullanıldığı tespit edilmiştir. Makalelerin konu alanı ise en çok durum tespit çalışmalarında yoğunlaştığı görülmüştür.

Kaynakça

  • AKGÜN, M. ve KARATAŞ, B. (2017). Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisinde Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi (2000-2006). Muhasebe ve Denetime Bakış, 17, S 52, ss. 19-34.
  • AKTAŞ, E. ve UZUNER-YURT, S. (2015). Türkçe Eğitimi Alanındaki Makale Özetlerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Turkish Studies, 10, S 7, ss. 73-96.
  • AL, U. ve COŞTUR, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi'nin Bibliyometrik Profili. Türk Kütüphaneciliği, 21, S 2, ss. 142-163.
  • AL, U., SOYDAL, İ. ve YALÇIN, H. (2010). Bibliyometrik Özellikleri Açısından Bilig’in Değerlendirilmesi. Bilig, Güz 2010, S 55, ss. 1-20.
  • ALTUNBAY, M. ve BIÇAK, N. (2018). Türkçe Eğitimi Derslerinde “Z Kuşağı” Bireylerine Uygun Teknoloji Tabanlı Uygulamaların Kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 10, S 1, ss. 127-142.
  • APAK, S., EROL, M. ve ÖZTÜRK, S. (2016). Muhasabe ve Finans Araştırmaları Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, Temmuz 2016, S 11, ss. 111-124.
  • ATILGAN, D., ATAKAN, C. ve BULUT, B.(2008). Türkçe Kütüphanecilik Dergilerinin Atıf Analizi, Türk Kütüphaneciliği, 22, S 4, ss. 392-413.
  • BEŞEL, F ve YARDIMCIOĞLU, F. (2017). Maliye Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi: 2007-2016 Dönemi. Maliye Dergisi, Ocak-Haziran 2017, S 172, ss. 133-151.
  • BİRİNCİ, H. G.(2008). Turkish Journal of Chemistry’nin Bibliyometrik Analizi. Bilgi Dünyası, 9, S 2, ss. 348-369.
  • BOYACI, S. ve DEMİRKOL, S. (2018). Türkçe Eğitimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6, S 2, ss. 512-531.
  • BOZKURT, Ç. Ö. ve GÜRBÜZ, C. (2016). Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, S 3, ss. 1-23.
  • BÖREKÇİ, M. (2013). Bir Bilim Alanı Olarak Türkçe ve Türkçe Eğitimi. Düşünce Dünyasında Türkiz Siyaset ve Kültür Dergisi, 4, S 23, ss. 121-130.
  • COŞKUN, E., ÖZÇAKMAK, H. ve BALCI, A. (2012). Türkçe Eğitiminde Eğilimler: 1981-2010 Yılları Arasında Yapılan Tezler Üzerine Bir Meta-Analiz Çalışması. E. Yılmaz, M. Gedizli, E, Özcan ve Y. Koçmar (Ed.), Türkçenin Eğitimi Öğretimi Üzerine Çalışmalar içinde (ss. 204-212). Ankara: Pegem Akademi.
  • CRESWELL, J. W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • ÇELİKKAYA, S., EZANOĞLU, Z. ve KARAÇADIR, V. (2019). Dergipark Veri Tabanındaki İİBF Dergilerinde Yayımlanan “Bilim ve Teknoloji” Konulu Makalelerin Bibliyometrik Analizi. KAÜİİBFD, 10, S 20, ss. 708-725.
  • ÇETİNKAYA BOZKURT, Ö. ve ÇETİN, A. (2016). Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11, S 2, ss 229-263.
  • ÇOKİŞLER, E. (2019). Uluslararası İlişkiler Dergisinin Bibliyometrik Analizi (2004-2017). Uluslararası İlişkiler / International Relations, 16, S 64, ss. 29-56.
  • DEMİ̇RKOL, M. ve KUTLUCA, T.(2016). Dicle Üniveristesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisinin Bibliyometrik Analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, S 28, ss. 108-118.
  • ERBAŞI, A., CABİ, A., GÜMRAH, A. ve HAKSES, H. (2017). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2, S 20, ss. 206-214.
  • GÜNDÜZ, M. (2018). Türkiye’de 2014-2016 Yılları Arasında Akademik Dergilerde Muhasebe Alanında Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. World of Accounting Science, 20, S 1, ss. 236-257.
  • HOTAMIŞLI, M. ve EREM, I. (2014). Muhasebe ve Finansman Dergisi’nde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, S 63, ss. 1-20.
  • KAN, M., ve UZUN, G. (2016). Türkçe Eğitimi Alanındaki Yüksek Lisans Tezlerinin Yöntem Bölümlerine İlişkin Sözbilimsel Yapı Özellikleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, S 1, ss. 331-343.
  • KARAGÖZ, D. ve KOZAK, N. (2014). Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 28, S 1, ss. 47-61.
  • KARAGÖZ, B. ve KOÇ-ARDIÇ, İ. (2019). Ana Dili Eğitimi Dergisinde Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7, S 2, ss. 419-435.
  • KARAGÖZ, B. ve ŞEREF, İ. (2019). Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 17, S 37, ss. 219-246.
  • KIRDAR, E. ve BENLİ̇, A. (2020). Sosyal Güvenlik Dergisi’nde Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. SGD-Sosyal Güvenlik Dergisi,10, S 1, ss. 197-216.
  • MERRIAM, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
  • ONAT, H., ALTAN, A. ve GÖZTAŞ, Z. (2015). Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 25, S 1, ss. 66-70.
  • ÖZBEK, C. ve BADEM, A. (2018). Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi’nde Yayımlanmış Makalelerin Bibliyometrik Analizi (2008-2017). Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 11, S 2, ss. 216-247.
  • ÖZÇAKMAK, H. (2017). Türkçe Eğitimi Lisansüstü Araştırmalarında Yeni Yönelimler (2011-2015). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6, S 3, ss. 1607-1618. POLAT, C., SAĞLAM, M. ve SARI, T. (2013). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27, S 2, ss. 273-288.
  • POLAT, C., SARI, T. ve SAĞLAM, M. (2013). Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 'Sanat' Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi. Sanat Dergisi, 23, ss. 9-26.
  • POLAT, S. (2020). Sosyoekonomi Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi: 2005-2019 Dönemi. Sosyoekonomi, 28, S 45, ss. 281-300.
  • SEVİM, O. ve İŞCAN, A. (2012). Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere Dönük Bir İçerik Analizi. Turkish Studies, 7, S 1, ss. 1863-1873.
  • SEVİ̇M, O. ÖZDEMİR-EREM, N. (2012). Türkçe Eğitimi Alanındaki Yüksek Lisans Tezlerinin Başlıklarına ve Özetlerine Eleştirel Bir Bakış. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1, S 3, ss. 174-186.
  • ŞAHBAZ, N. K. ve ÇEKİCİ, Y. E. (2012). Disiplinler Arası Bir Disiplin Olarak Türkçe Eğitimi. Turkish Studies, 7, S 3, ss. 2367-2382.
  • ŞAHİN, A., ÇİFTÇİ, B. ve BAŞBAYRAK, M. (2020). Teknoloji Destekli Türkçe Eğitimi Tezlerinin Eğilimleri. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6, S 2, ss. 98-114.
  • ŞAHİN, E. Y., KANA, F. ve VARIŞOGLU, B. (2013). Türkçe Eğitimi Bölümlerinde Yapılan Lisansüstü Tezlerin Araştırma Eğilimleri. International Journal of Human Sciences, 10, S 2, ss. 356-378.
  • ŞEREF, İ. ve KARAGÖZ, B. (2019). Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web Of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. Journal of Language Education and Research, 5, S 2, ss. 213-231.
  • TAŞKIN, Z. ve ÇAKMAK, T. (2010). Başlangıcından Bugüne Bilgi Dünyası Dergisi’nin Bibliyometrik Profili. Bilgi Dünyası, 11, S 2, ss. 332-348.
  • TEMELLİ̇, F. ve KARCIOĞLU, R.(2018). Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi: 2010-2017 Dönemi. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 11, S 2, ss. 248-268.
  • TURAN, L, SEVİ̇M, O , TUNAGÜR, M . (2018). Türkçe Eğitimi Alanında Hazırlanan Doktora Tez Özetlerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018, S 11, ss. 29-44.
  • ULU, S. ve AKDAĞ, M. (2015). Dergilerde Yayınlanan Hakem Denetimli Makalelerin Bibliyometrik Profili: Selçuk İletişim Örneği. Selçuk İletişim, 9, S 1, ss. 5-21.
  • VARIŞOĞLU, B., ŞAHİN, A. ve GÖKTAŞ, Y. (2013). Türkçe Eğitimi Araştırmalarında Eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, S 3, ss. 1767-1781.
  • YALÇIN, H. (2010). Milli Folklor Dergisinin Bibliyometrik Analizi (2007-2009). Millî Folklor, 22, S 85, ss. 205-211.
  • ZAN, B. U. (2012). Türkiye’de Bilim Dallarında Karşılaştırmalı Bibliyometrik Analiz Çalışması. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ZENCİR, E. ve KOZAK, N. (2012). Sosyal Bilimler Enstitü Dergilerinde Yayımlanan Turizm Makalelerinin Bibliyometrik Profili (2000-2010). VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi Bildiri Kitabı içinde ss. 673-682, Antalya.

BIBLIOMETRIC ANALYSIS OF ARTICLES PUBLISHED IN THE JOURNAL OF NATIONAL EDUCATION IN TERMS OF TURKISH EDUCATION

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 234, 1591 - 1612, 09.05.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.860666

Öz

In this study, it is aimed to analyze the articles about Turkish education that released in the Journal of National Education between 2006-2020 in terms of different variables. The data of this study, which was designed as a case study, were obtained from the articles on the website of the Journal of National Education. The bibliometry technique was used in the analysis of the data. The data obtained in the analysis are presented in the form of tables and density maps by using the VOSviewer (Version 1.6.9) visual mapping program. As a result of the study, it was determined that there are 136 articles on Turkish education. It has been observed that the number of articles varies every year, with the highest number of articles published in 2016. When analyzed in terms of number of authors, there are mostly one authory articles; It has been found that articles with the highest number of doctor lecturers are authors. It was determined that the most used keyword in the articles was "Turkish Education", and the descriptive method was used the most. It was observed that the subject area of the articles mostly focused on the situation determination studies.

Kaynakça

  • AKGÜN, M. ve KARATAŞ, B. (2017). Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisinde Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi (2000-2006). Muhasebe ve Denetime Bakış, 17, S 52, ss. 19-34.
  • AKTAŞ, E. ve UZUNER-YURT, S. (2015). Türkçe Eğitimi Alanındaki Makale Özetlerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Turkish Studies, 10, S 7, ss. 73-96.
  • AL, U. ve COŞTUR, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi'nin Bibliyometrik Profili. Türk Kütüphaneciliği, 21, S 2, ss. 142-163.
  • AL, U., SOYDAL, İ. ve YALÇIN, H. (2010). Bibliyometrik Özellikleri Açısından Bilig’in Değerlendirilmesi. Bilig, Güz 2010, S 55, ss. 1-20.
  • ALTUNBAY, M. ve BIÇAK, N. (2018). Türkçe Eğitimi Derslerinde “Z Kuşağı” Bireylerine Uygun Teknoloji Tabanlı Uygulamaların Kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 10, S 1, ss. 127-142.
  • APAK, S., EROL, M. ve ÖZTÜRK, S. (2016). Muhasabe ve Finans Araştırmaları Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, Temmuz 2016, S 11, ss. 111-124.
  • ATILGAN, D., ATAKAN, C. ve BULUT, B.(2008). Türkçe Kütüphanecilik Dergilerinin Atıf Analizi, Türk Kütüphaneciliği, 22, S 4, ss. 392-413.
  • BEŞEL, F ve YARDIMCIOĞLU, F. (2017). Maliye Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi: 2007-2016 Dönemi. Maliye Dergisi, Ocak-Haziran 2017, S 172, ss. 133-151.
  • BİRİNCİ, H. G.(2008). Turkish Journal of Chemistry’nin Bibliyometrik Analizi. Bilgi Dünyası, 9, S 2, ss. 348-369.
  • BOYACI, S. ve DEMİRKOL, S. (2018). Türkçe Eğitimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6, S 2, ss. 512-531.
  • BOZKURT, Ç. Ö. ve GÜRBÜZ, C. (2016). Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, S 3, ss. 1-23.
  • BÖREKÇİ, M. (2013). Bir Bilim Alanı Olarak Türkçe ve Türkçe Eğitimi. Düşünce Dünyasında Türkiz Siyaset ve Kültür Dergisi, 4, S 23, ss. 121-130.
  • COŞKUN, E., ÖZÇAKMAK, H. ve BALCI, A. (2012). Türkçe Eğitiminde Eğilimler: 1981-2010 Yılları Arasında Yapılan Tezler Üzerine Bir Meta-Analiz Çalışması. E. Yılmaz, M. Gedizli, E, Özcan ve Y. Koçmar (Ed.), Türkçenin Eğitimi Öğretimi Üzerine Çalışmalar içinde (ss. 204-212). Ankara: Pegem Akademi.
  • CRESWELL, J. W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • ÇELİKKAYA, S., EZANOĞLU, Z. ve KARAÇADIR, V. (2019). Dergipark Veri Tabanındaki İİBF Dergilerinde Yayımlanan “Bilim ve Teknoloji” Konulu Makalelerin Bibliyometrik Analizi. KAÜİİBFD, 10, S 20, ss. 708-725.
  • ÇETİNKAYA BOZKURT, Ö. ve ÇETİN, A. (2016). Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11, S 2, ss 229-263.
  • ÇOKİŞLER, E. (2019). Uluslararası İlişkiler Dergisinin Bibliyometrik Analizi (2004-2017). Uluslararası İlişkiler / International Relations, 16, S 64, ss. 29-56.
  • DEMİ̇RKOL, M. ve KUTLUCA, T.(2016). Dicle Üniveristesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisinin Bibliyometrik Analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, S 28, ss. 108-118.
  • ERBAŞI, A., CABİ, A., GÜMRAH, A. ve HAKSES, H. (2017). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2, S 20, ss. 206-214.
  • GÜNDÜZ, M. (2018). Türkiye’de 2014-2016 Yılları Arasında Akademik Dergilerde Muhasebe Alanında Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. World of Accounting Science, 20, S 1, ss. 236-257.
  • HOTAMIŞLI, M. ve EREM, I. (2014). Muhasebe ve Finansman Dergisi’nde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, S 63, ss. 1-20.
  • KAN, M., ve UZUN, G. (2016). Türkçe Eğitimi Alanındaki Yüksek Lisans Tezlerinin Yöntem Bölümlerine İlişkin Sözbilimsel Yapı Özellikleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, S 1, ss. 331-343.
  • KARAGÖZ, D. ve KOZAK, N. (2014). Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 28, S 1, ss. 47-61.
  • KARAGÖZ, B. ve KOÇ-ARDIÇ, İ. (2019). Ana Dili Eğitimi Dergisinde Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7, S 2, ss. 419-435.
  • KARAGÖZ, B. ve ŞEREF, İ. (2019). Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 17, S 37, ss. 219-246.
  • KIRDAR, E. ve BENLİ̇, A. (2020). Sosyal Güvenlik Dergisi’nde Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. SGD-Sosyal Güvenlik Dergisi,10, S 1, ss. 197-216.
  • MERRIAM, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
  • ONAT, H., ALTAN, A. ve GÖZTAŞ, Z. (2015). Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 25, S 1, ss. 66-70.
  • ÖZBEK, C. ve BADEM, A. (2018). Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi’nde Yayımlanmış Makalelerin Bibliyometrik Analizi (2008-2017). Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 11, S 2, ss. 216-247.
  • ÖZÇAKMAK, H. (2017). Türkçe Eğitimi Lisansüstü Araştırmalarında Yeni Yönelimler (2011-2015). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6, S 3, ss. 1607-1618. POLAT, C., SAĞLAM, M. ve SARI, T. (2013). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27, S 2, ss. 273-288.
  • POLAT, C., SARI, T. ve SAĞLAM, M. (2013). Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 'Sanat' Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi. Sanat Dergisi, 23, ss. 9-26.
  • POLAT, S. (2020). Sosyoekonomi Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi: 2005-2019 Dönemi. Sosyoekonomi, 28, S 45, ss. 281-300.
  • SEVİM, O. ve İŞCAN, A. (2012). Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere Dönük Bir İçerik Analizi. Turkish Studies, 7, S 1, ss. 1863-1873.
  • SEVİ̇M, O. ÖZDEMİR-EREM, N. (2012). Türkçe Eğitimi Alanındaki Yüksek Lisans Tezlerinin Başlıklarına ve Özetlerine Eleştirel Bir Bakış. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1, S 3, ss. 174-186.
  • ŞAHBAZ, N. K. ve ÇEKİCİ, Y. E. (2012). Disiplinler Arası Bir Disiplin Olarak Türkçe Eğitimi. Turkish Studies, 7, S 3, ss. 2367-2382.
  • ŞAHİN, A., ÇİFTÇİ, B. ve BAŞBAYRAK, M. (2020). Teknoloji Destekli Türkçe Eğitimi Tezlerinin Eğilimleri. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6, S 2, ss. 98-114.
  • ŞAHİN, E. Y., KANA, F. ve VARIŞOGLU, B. (2013). Türkçe Eğitimi Bölümlerinde Yapılan Lisansüstü Tezlerin Araştırma Eğilimleri. International Journal of Human Sciences, 10, S 2, ss. 356-378.
  • ŞEREF, İ. ve KARAGÖZ, B. (2019). Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web Of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. Journal of Language Education and Research, 5, S 2, ss. 213-231.
  • TAŞKIN, Z. ve ÇAKMAK, T. (2010). Başlangıcından Bugüne Bilgi Dünyası Dergisi’nin Bibliyometrik Profili. Bilgi Dünyası, 11, S 2, ss. 332-348.
  • TEMELLİ̇, F. ve KARCIOĞLU, R.(2018). Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi: 2010-2017 Dönemi. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 11, S 2, ss. 248-268.
  • TURAN, L, SEVİ̇M, O , TUNAGÜR, M . (2018). Türkçe Eğitimi Alanında Hazırlanan Doktora Tez Özetlerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018, S 11, ss. 29-44.
  • ULU, S. ve AKDAĞ, M. (2015). Dergilerde Yayınlanan Hakem Denetimli Makalelerin Bibliyometrik Profili: Selçuk İletişim Örneği. Selçuk İletişim, 9, S 1, ss. 5-21.
  • VARIŞOĞLU, B., ŞAHİN, A. ve GÖKTAŞ, Y. (2013). Türkçe Eğitimi Araştırmalarında Eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, S 3, ss. 1767-1781.
  • YALÇIN, H. (2010). Milli Folklor Dergisinin Bibliyometrik Analizi (2007-2009). Millî Folklor, 22, S 85, ss. 205-211.
  • ZAN, B. U. (2012). Türkiye’de Bilim Dallarında Karşılaştırmalı Bibliyometrik Analiz Çalışması. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ZENCİR, E. ve KOZAK, N. (2012). Sosyal Bilimler Enstitü Dergilerinde Yayımlanan Turizm Makalelerinin Bibliyometrik Profili (2000-2010). VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi Bildiri Kitabı içinde ss. 673-682, Antalya.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zekerya Batur 0000-0002-7918-5305

Şeyma Özdil 0000-0002-8000-0232

Halil Ziya Özcan 0000-0003-3868-0972

Yayımlanma Tarihi 9 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 234

Kaynak Göster

APA Batur, Z., Özdil, Ş., & Özcan, H. Z. (2022). MİLLÎ EĞİTİM DERGİSİNDE YAYIMLANAN MAKALELERİN TÜRKÇE EĞİTİMİ AÇISINDAN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1591-1612. https://doi.org/10.37669/milliegitim.860666