Beden eğitimi öğretmenlerinin ve beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim modelleri algılarını tespit etmek bu araştırmanın amacı olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda, araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çerçevesinde şekillendirilmiştir. Araştırmaya, İstanbul ilinde ikamet eden toplam 178 kişi katılmıştır. Bu katılımcılardan 84 kişi beden eğitimi öğretmeni olarak çalışmakta, 94 kişi ise beden eğitimi öğretmeni olabilmek adına eğitim almaktadırlar. Katılımcıların metaforik algılarını belirlemeye yönelik araştırmacılar tarafından açık uçlu soru formu geliştirilmiştir. Katılımcılardan bu form aracılığıyla toplanan veriler, içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma da 106’sı farklı olmak üzere toplam 178 metafor üretilmiştir. Öğretim modellerine yönelik katılımcılar tarafından üretilen kavramlar, 5 kategori altında toplanmıştır. Kategoriler incelendiğinde, ‘’destekleyici kavram olarak öğretim modelleri’’ kategorisinin beden eğitimi öğretmenleri tarafından en çok kavram üretilen kategori olduğunu, ‘’temel kavram olarak öğretim modelleri’’ kategorisinin ise beden eğitimi öğretmen adayları tarafından en çok kavram üretilen kategori olduğu görülmektedir. Üretilen kavramlar içerisinde, öğretmen katılımcılar sıklıkla ‘’pusula’’ metaforunu, öğretmen adayı katılımcılar ise sıklıkla ‘’harita’’ metaforunu tercih etmişlerdir. Metafor üretirken, katılımcı gruplarının 11 adet kavramı birebir aynı şekilde kullandıkları ve bu benzerliklerin ‘’temel kavram olarak öğretim modelleri’’ kategorinde yoğunlaştığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 235 |