The aim of this study is to examine preschool teachers' experiences with environmental art activities from the perspective of sustainability education. The study was conducted in the spring semester of the 2023-2024 academic year with 20 preschool teachers working in public independent kindergartens in the central districts of İzmir. A phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used. Criterion and typical case sampling techniques, types of purposive sampling, were employed to determine the study group. Data were collected through face-to-face interviews with preschool teachers using an interview form and analyzed using the content analysis method. In this study, concepts such as natural materials, outdoor activities, environmental awareness, and development are expressed under the theme of environmental art. The theme of environmental art activities includes designs made from natural materials, work with recycled materials, and activities in painting. The theme of challenges related to environmental art activities included material shortages, children's lack of interest, and difficulty in maintaining children's attention. It was determined that, while preschool teachers' experiences with environmental art activities were generally consistent with the literature, they faced some challenges and had knowledge gaps regarding these activities from a sustainability education perspective.
sustainability education preschool teachers environmental art activities experiences
Bu çalışmanın amacı sürdürülebilirlik eğitimi bakış açısıyla okul öncesi öğretmenlerinin çevresel sanat etkinlikleri deneyimlerini incelemektir. Çalışma 2023-2024 öğretim yılı bahar döneminde İzmir ili merkez ilçelerindeki devlet bağımsız anaokullarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni ile yürütülmüştür. Nitel araştırma desenlerinden olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt ve tipik durum örneklemesi tekniği kullanılmıştır. Veriler okul öncesi öğretmenleri ile görüşme formu aracılığı ile yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilmiş olup içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışmada çevresel sanat teması için doğal malzemeler, doğada etkinlik, çevresel, gelişim gibi kavramlar ifade edilirken, çevresel sanat etkinlikleri temasında doğal malzemelerden tasarımlar, artık materyal çalışmaları, boyama türünde etkinlikler belirtilmiştir. Çevresel sanat etkinliklerine yönelik zorluklar temasında ise materyal eksikliği, çocukların isteksizliği, çocukların dikkatlerinin dağılması ifade edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin çevresel sanat etkinlikleri deneyimlerinin alanyazınla genel olarak tutarlı olmakla birlikte öğretmenlerin sürdürülebilirlik eğitimi bakış açısıyla çevresel sanat etkinlikleri deneyimlerinde birtakım zorluklar yaşadıkları ve bu konuda bazı bilgi eksiklikleri olduğu belirlenmiştir.
sürdürülebilirlik eğitimi okul öncesi öğretmenleri çevresel sanat etkinlikleri deneyimler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 54 Sayı: 245 |