This study was conducted to examine music teachers' time management behaviors such as perceiving time and using time more efficiently. The research was designed as a survey model from descriptive research methods according to its level and as a quantitative method according to its research type. The sample of the study consisted of music teachers working in public and private institutions (n=253). These teachers were included in the study through convenience sampling technique. “Time Management Scale” and “Personal Information Form” created by the researchers were used as data collection tools. In the analysis of the data, frequency analysis was used to determine the demographic characteristics of the participants, t-test for paired groups, ANOVA for more than two groups and post-hoc test to determine the source of the difference. Effect size values were examined for significant results. In addition, the relative variable coefficient (RVC) of teachers' time management skills was analyzed. As a result of the research, it was concluded that music teachers have good time management. Female teachers' spending time is more positive than male teachers. It can be said that married individuals manage time better than single individuals. Music teachers' time management skills did not differ according to education and age variables. Teachers with high professional seniority have better time management skills than teachers with low professional seniority. This research was conducted with music teachers. In the same research, time management skills of music teachers and teachers working in different branches and other professional groups can be compared. In addition, a qualitative design can be used to conduct a research on music teachers' views on time management.
Bu çalışma, müzik öğretmenlerinin zamanı algılama ve zamanı daha verimli kullanma gibi zaman yönetimine yönelik davranışlarının incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma, düzeyine göre betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli, araştırma türüne göre ise nicel yöntem olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu resmî ve özel kurumlarda görev yapan (n=253) müzik öğretmenleri oluşturmuştur. Bu öğretmenler kolayda örnekleme tekniği ile araştırmaya dâhil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Zaman Yönetimi Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için frekans analizi, ikili gruplar için t-testi, ikiden fazla gruplar için ANOVA ve farklılığın kaynağını tespit etmek amacıyla post-hoc testi yapılmıştır. Anlamlı çıkan sonuçlar için etki büyüklüğü değerlerine bakılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin zaman yönetimi becerilerinin bağıl değişken katsayısı (BDK) incelenmiştir. Araştırma sonucunda, müzik öğretmenlerinin zaman yönetiminin iyi olduğu sonucu elde edilmiştir. Kadın öğretmenlerin zaman harcama durumu erkek öğretmenlere göre daha olumludur. Evli olan bireylerin bekâr bireylere göre zamanı daha iyi yönettiği söylenebilir. Müzik öğretmenlerin eğitim ve yaş değişkenine göre zaman yönetimi becerileri farklılık göstermemiştir. Mesleki kıdem yılı yüksek olan öğretmenlerin zaman yönetimi becerileri kıdem yılı düşük olan öğretmenlere göre daha iyi düzeydedir. Bu araştırma müzik öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir. Aynı araştırma farklı branşlarda ve diğer meslek gruplarında görev yapan öğretmenler ile müzik öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri karşılaştırılabilir. Ayrıca nitel bir tasarım yapılarak müzik öğretmenlerinin zaman yönetimi ile ilgili görüşlerine yönelik bir araştırma yapılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 54 Sayı: 247 |