Yaygın din eğitiminin vasıtalarından biri olan Kur’an kursları; Kur’an, temel dini bilgiler ve İslâm ahlakının öğretilmesi ve nesilden nesle aktarılmasında önemli bir yere sahiptir. Kur’an kurslarındaki eğitim ve bu kursların idaresi Kur’an kursu öğreticileri tarafından sürdürülmektedir. Her meslekte olduğu gibi Kur’an kursu öğreticiliğinin de verim ve kalitesini etkileyen bazı unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurlardan biri olan meslekî doyum; “çalışanın işinden zevk alması ve işine karşı duyduğu olumlu tutum” şeklinde tanımlanabilir. Araştırmanın amacı, Kur’an kursu öğreticilerinin meslekî doyum düzeylerini ve bu düzeylerde farklılığa neden olan değişkenleri incelemektir. Araştırmada; Kuzgun, Aydemir - Sevim ve Hamamcı (1999) tarafından geliştirilen Mesleki doyum Ölçeği (MDÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul’da görev yapan 487 Kur’an kursu öğreticisi oluşturmaktadır. Araştırma ile öğreticilerin meslekî doyum düzeyleri yüksek bulunmuş, “yaş, meslekî kıdem ve mesleği tercih nedenleri” değişkenlerine göre meslekî doyum düzeylerinde farklılaşma görülmüş ve Kur’an kursu öğreticilerinin meslekî doyum düzeylerinin korunup geliştirilmesine katkı sağlayabilecek bazı öneriler geliştirilmiştir.
Din Eğitimi Diyanet İşleri Başkanlığı Kur’an Kursu Öğreticisi Meslekî Doyum Meslekî Performans
Qur’an courses, which are one of the means of non-formal religious education, has an important place in teaching and transmitting the Qur’an, basic religious knowledge and Islamic morality from generation to generation. The education in Qur’an courses and the administration of these courses are carried out by Qur’an course teachers. As in every profession, there are some factors that affect the efficiency, quality and functionality of teaching Qur’an courses. One of these elements, professional satisfaction; it is defined as "the employee's enjoyment of his job and his positive attitude towards his job". The aim of the research is to examine the professional satisfaction levels of Qur’an course teachers and the variables that cause differences in satisfaction levels. In the research, the Professional Satisfaction Scale developed by Kuzgun, Aydemir - Sevim and Hamamci (1999) was used. The research sample consists of 487 Qur’an course teachers working in Istanbul. As a result of the research, the professional satisfaction levels of Qur’an course teachers were found to be high and Differantiation was observed, in their professional satisfaction levels relative to some variables. In addition, based on these findings, some suggestions have been developed that can contribute to maintaining and improving the professional satisfaction levels of Qur’an course teachers.
Religious Education Presidency of Religious Affairs Qur’an Course Teachers Professional Satisfaction Professional Performance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İslam Araştırmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Yazıları |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 19 |