Tüm dünyada KOBİ’ler ülke ekonomilerinin bel kemiği olarak kabul
edilmiştir. 1990’lı yıllardan sonra yaygınlaşan etkin devlet anlayışında da
KOBİ’lere özel bir yer verilmekte ve KOBİ’ler hükümetlerce çeşitli yollarla
desteklenmektedir. Türkiye’de KOBİ politikalarının uygulanmasında öncü kurum Küçük
ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı’dır (KOSGEB).
Bu çalışmada 2015 yılından kurumsallaşma ve markalaşma konulu proje destek
programlarına başvuruda bulunan 4930 KOBİ’nin demografik özelliklerinin araştırılması ile hukuki statü, işletme yaşı
ve ölçeği ile markalaşma/kurumsallaşma arasındaki ilişkileri etkin devlet
anlayışı çerçevesinde değerlendirilmiş, literatüre daha önce hiç yapılmamış bir
çalışma ile teorik bağlamda etkin devlet çalışılırken, bunun uygulama alanında
KOSGEB destekleri seçilmiştir. Çalışmanın
bulgularına göre işletmelerin personel sayısı arttıkça kurumsallaşma
desteklerine olan taleplerinin arttığı, yine işletmelerin ortalama yaşları
arttıkça personel sayılarının ve ölçeklerinin arttığı görülmekte olup,
başvurular ağırlıklı olarak imalat sanayiine yoğunlaşmak la birlikte sektör ve
bölgelere göre başvurular değişkenlik göstermektedir.
Etkin Devlet Devlet Destekleri Markalaşma Kurumsallaşma KOBİ
All over the world, SMEs are often referred to as the backbone of economies. After 1990s, the view of the effectiveness of the state has been widely accepted and governments have responded to assist SMEs in a variety of ways. KOSGEB is the major governmental organization executing the SME policies in Turkey. By studying 4930 Turkish SMEs applied to KOSGEB-backed Branding and Institutionalization support program in 2015, this study aims to evaluate demographic, ages and size aspects of these SMEs from the effectiveness of the state understanding. The main contribution of this study is to combine the theoretical aspect of effectiveness of the state with the application of this theory in real life with KOSGEB incentives in 2015. This study also aims to evaluate demographic, ages and size aspects of these SMEs. Our findings reveal that when the number of personals in SMEs increases, applications to Institutionalization supports also increase. Furthermore, when the company‟s average age increases, the number of staff and the size of SMEs also increase. Moreover, while some sectors in Turkey focus on branding supports some others focus on institutionalization supports, in general, all sectors heavily value on manufacturing sector.
Effectiveness of State Government Supports Branding Institutionalization Small and Medium Size Enterprises
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)