The series of ISO 9001 standards arose in response to increasingly difficult competition conditions in the markets and represent the sum of activities that include planning, organizing, directing and ultimately controlling of quality in order to provide appropriate products to consumers. In this study, the differences between ISO 9001:2008 and ISO 9001: 2015 are explained. The purpose of this study is to define the gains, deficiencies and effects of these differences for enterprises. In this direction, semi-structured interviews were conducted with 9 enterprises in Denizli Organized Industrial Zone. Difficulty in reaching the actual number of companies, lack of competence or very limited time of the staff are the limitations of the study. Consequently, it was seen that the management played a leading role in the acquisition of the document and focused cost, and the employees played in the internalization and focused additional workload.
ISO
9001 standartlar serisi piyasalarda giderek zorlaşan rekabet koşullarına
cevaben doğmuştur ve tüketiciye uygun ürün sunmak için kalitenin planlanması,
düzenlenmesi, yönlendirilmesi ve nihai olarak kontrol edilmesini içeren
faaliyetler toplamını ifade etmektedir. Çalışma kapsamında ISO 9001:2008’den
ISO 9001:2015’e güncelleme sonucunda ortaya çıkan farklılıklar açıklanmıştır.
Bu farklılıkların işletmelerin bakış açısıyla kazanımlarının, eksikliklerinin
ve etkilerinin tanımlanması çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu doğrultuda
14 soruluk form kullanılarak, Denizli Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan 9
işletme ile yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Denizli OSB’de belgeye
sahip işletmelerin gerçek sayısına ulaşmadaki zorluk, mülakat için işletme
tarafından görevlendirilen personelin yetkin olmaması ve görevli personelin
yetkin ancak yoğun çalışma koşulları nedeniyle çok kısıtlı zaman ayırması
çalışmanın kısıtlarıdır. Sonuç olarak belgenin edinimi noktasında yönetimin,
içselleştirilmesi noktasında ise çalışanların başrol oynadığı görülmüştür. İlaveten
ISO 9001:2015 ile doğan farklılıklara yöneticilerin maliyet, çalışanların ise
ek iş yükü getirme odaklı baktıkları gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)