Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Analysis Of The Relations Between Financial Awareness and Socio-Demographic Features Of Entrepreneurs: The Case Of Uşak Chamber Of Commerce and Industry

Yıl 2019, , 3668 - 3684, 15.10.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.501429

Öz


Entrepreneurs, despite the risks they
undertake, are phenomenon that must be addressed by the academic viewpoints for
the values they create. Each entrepreneurial candidate is involved in various
stages of establishing their businesses for different reasons and working in
the context of sustainability. It is assumed that entrepreneurs' susceptibility
to financial instruments affects their closeness to the aims they achieve in
their business. The perception of financial awareness includes the influence of
individuals in the competitive environment, from access to financial instruments
to the forms of use and the diversity of investment perceptions. The tendency
to constantly evolving and changing financial systems and tools obliges
entrepreneurs to be equipment owners. In this context, it is aimed to determine
financial awareness levels of entrepreneurs in the study. In addition, the
relationship between participants' socio-demographic features and financial
awareness levels was examined. The data for the research have been obtained
from the businessmen registered in Uşak Chamber of Commerce and Industry. According
to the findings, it is seen that businesses are managed by the entrepreneurs
themselves rather than the professional managers and there are fewer capital
investments. In addition, the desire to gain economic power within
entrepreneurship motivation elements has emerged as the most important factor.
There are statistically meaningful differences between the financial awareness
levels of entrepreneurs and age, education and father-professions of
entrepreneurs.

Kaynakça

  • Alkaya, A. ve Yağlı, İ. (2015). Finansal Okuryazarlık - Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(10), 585-599.
  • Apan, M. ve Ercan, S. (2017). Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Finansal Okuryazarlık Üzerine Etkisinin Yol Analizi ile Belirlenmesi: Lisans Düzeyindeki İşletme Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8(16), 177-202.
  • Arlı, M. ve Nazik, M. H. (2010). Bilimsel Araştırmaya Giriş, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Cengiz, R., Serdar, E. ve Donuk, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık ve girişimcilik düzeylerinin incelenmesi, International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(4), 1320-1328.
  • Çolak, H. (2017). Mühendislerde Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Becerileri: Bandırma İlçesi Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Demir, S. ve Mollaoğulları, Z. (2018). An Analysis of the Relationship between Financial Awareness and Investor's. Journal of Strategic Research in Social Science, 4 (2), 71-86.
  • Foley, J. (2018). We really need to talk about owner-managers and financial awareness!, Small Enterprise Research, 25(1), 90-98.
  • Hung, A., Yoong, J. ve Brown, E. (2012). Empowering Women Through Financial Awareness and Education, OECD Working Papers on Finance, Insurance and Private Pensions, No. 14, OECD Publishing.
  • İşcan, Ö. F. ve Kaygın, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 443-462.
  • Jackson, C. G. ve Gast, M. J. (2015). The Importance of Financial Awareness and Preparedness, Journal of Student Financial Aid, 44(3), 202-234.
  • Kılıç, Y., Ata, H. A., ve Seyrek, İ. H. (2015). Finansal okuryazarlık: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (66), 129-150.
  • Kıran, F., Çetinkaya Bozkurt, Ö. ve Tunç, H. (2018). Finansal Okuryazarlık ve Girişimcilik Niyeti Arasındaki İlişki: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 29-51.
  • Marriott, P., Pogue, M. ve Osgerby, J. (2010). An analysis of students’ awareness of personal finance in higher education: A Welsh, English and Northern Irish perspective, International Journal of Management Education, 9(1), 43-56.
  • Nga, J.K.H., Yong, L.H.L. ve Sellappan, R.D., (2010). A study of financial awareness among Youths, Young Consumers, 11(4), 277-290. Onur, N. ve Nazik, M.H. (2014). Öğretmenler İçin Bireysel Finans Alanında Finansal Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi (FTÖ): Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması, E-Journal of New World Sciences Academy- Vocational Sciences, 9 (4), 90-99.
  • Öztürk, E. ve Demir, Y. (2015). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi: Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Personel Üzerine Bir Uygulama, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 68, 113-134.
  • Taujanskaite, K., Milcius, E. ve Saltenis, S. (2016). Control of Non-Performing Loans in Retail Banking by Raising Financial and Consumer Awareness of Clients, Engineering Economics, 27(4), 405-416.
  • Yardımcıoğlu, M. ve Yörük, A. (2016). Türkiye’deki Finansal Okuryazarlığın ve Finansal Farkındalığın Durumu, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 9(2), 173-208.

Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Örneği

Yıl 2019, , 3668 - 3684, 15.10.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.501429

Öz

Girişimciler üstlendikleri risklere karşın
yarattıkları değerler kapsamında akademik bakış açısıyla ele alınması gereken
birer fenomen konumundadır. Her bir girişimci adayı, çeşitli aşamalardan
geçerek farklı gerekçelerle işletmelerini kurmakta ve sürdürülebilirlik
bağlamında çaba göstermektedir. Girişimcilerin finansal araçlara olan
yatkınlıklarının işletmelerinde ulaşmak istedikleri amaçlara olan
yakınlıklarını etkilediği varsayılmaktadır. Finansal farkındalık algısı günümüz
rekabet ortamında bireylerin finansal araçlara erişiminden kullanım şekillerine
ve yatırım algısındaki çeşitliliğe kadar etki eden olguyu kapsamaktadır.
Sürekli gelişen ve değişim gösteren finansal sistemler ve araçlara olan
yatkınlık girişimciler için donanım sahibi olmayı zorunlu kılmaktadır. Bu
bağlamda, çalışmada girişimcilerin finansal farkındalık düzeyleri belirlenmek
istenmiştir. Ayrıca katılımcıların sosyo-demografik özellikleri ile finansal
farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmada veriler
Uşak Ticaret ve Sanayi Odası’na kayıtlı işletme sahiplerinden elde edilmiştir. Bulgulara
göre, işletmelerin profesyonel yöneticilerden ziyade girişimcilerin kendileri
tarafından yönetildiği ve ortaklı yapıların oldukça düşük olduğu görülmüştür. Ayrıca
girişimcilik motivasyon unsurlarından ekonomik güç kazanma arzusu en önemi
unsur olarak ortaya çıkmıştır. Girişimcilerin finansal farkındalık düzeyleri
ile yaş, eğitim ve baba mesleği değişkenleri arasında istatistiki olarak anlamlı
farklılıklar olduğu görülmüştür. 

Kaynakça

  • Alkaya, A. ve Yağlı, İ. (2015). Finansal Okuryazarlık - Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(10), 585-599.
  • Apan, M. ve Ercan, S. (2017). Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Finansal Okuryazarlık Üzerine Etkisinin Yol Analizi ile Belirlenmesi: Lisans Düzeyindeki İşletme Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8(16), 177-202.
  • Arlı, M. ve Nazik, M. H. (2010). Bilimsel Araştırmaya Giriş, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Cengiz, R., Serdar, E. ve Donuk, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık ve girişimcilik düzeylerinin incelenmesi, International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(4), 1320-1328.
  • Çolak, H. (2017). Mühendislerde Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Becerileri: Bandırma İlçesi Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Demir, S. ve Mollaoğulları, Z. (2018). An Analysis of the Relationship between Financial Awareness and Investor's. Journal of Strategic Research in Social Science, 4 (2), 71-86.
  • Foley, J. (2018). We really need to talk about owner-managers and financial awareness!, Small Enterprise Research, 25(1), 90-98.
  • Hung, A., Yoong, J. ve Brown, E. (2012). Empowering Women Through Financial Awareness and Education, OECD Working Papers on Finance, Insurance and Private Pensions, No. 14, OECD Publishing.
  • İşcan, Ö. F. ve Kaygın, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 443-462.
  • Jackson, C. G. ve Gast, M. J. (2015). The Importance of Financial Awareness and Preparedness, Journal of Student Financial Aid, 44(3), 202-234.
  • Kılıç, Y., Ata, H. A., ve Seyrek, İ. H. (2015). Finansal okuryazarlık: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (66), 129-150.
  • Kıran, F., Çetinkaya Bozkurt, Ö. ve Tunç, H. (2018). Finansal Okuryazarlık ve Girişimcilik Niyeti Arasındaki İlişki: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 29-51.
  • Marriott, P., Pogue, M. ve Osgerby, J. (2010). An analysis of students’ awareness of personal finance in higher education: A Welsh, English and Northern Irish perspective, International Journal of Management Education, 9(1), 43-56.
  • Nga, J.K.H., Yong, L.H.L. ve Sellappan, R.D., (2010). A study of financial awareness among Youths, Young Consumers, 11(4), 277-290. Onur, N. ve Nazik, M.H. (2014). Öğretmenler İçin Bireysel Finans Alanında Finansal Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi (FTÖ): Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması, E-Journal of New World Sciences Academy- Vocational Sciences, 9 (4), 90-99.
  • Öztürk, E. ve Demir, Y. (2015). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi: Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Personel Üzerine Bir Uygulama, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 68, 113-134.
  • Taujanskaite, K., Milcius, E. ve Saltenis, S. (2016). Control of Non-Performing Loans in Retail Banking by Raising Financial and Consumer Awareness of Clients, Engineering Economics, 27(4), 405-416.
  • Yardımcıoğlu, M. ve Yörük, A. (2016). Türkiye’deki Finansal Okuryazarlığın ve Finansal Farkındalığın Durumu, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 9(2), 173-208.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sibel Özafşarlıoğlu Sakallı 0000-0002-8404-2720

Muhammet Saygın 0000-0002-7871-0235

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 24 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Özafşarlıoğlu Sakallı, S., & Saygın, M. (2019). Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3668-3684. https://doi.org/10.33206/mjss.501429
AMA Özafşarlıoğlu Sakallı S, Saygın M. Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Örneği. MJSS. Ekim 2019;8(4):3668-3684. doi:10.33206/mjss.501429
Chicago Özafşarlıoğlu Sakallı, Sibel, ve Muhammet Saygın. “Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret Ve Sanayi Odası Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, sy. 4 (Ekim 2019): 3668-84. https://doi.org/10.33206/mjss.501429.
EndNote Özafşarlıoğlu Sakallı S, Saygın M (01 Ekim 2019) Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 4 3668–3684.
IEEE S. Özafşarlıoğlu Sakallı ve M. Saygın, “Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Örneği”, MJSS, c. 8, sy. 4, ss. 3668–3684, 2019, doi: 10.33206/mjss.501429.
ISNAD Özafşarlıoğlu Sakallı, Sibel - Saygın, Muhammet. “Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret Ve Sanayi Odası Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/4 (Ekim 2019), 3668-3684. https://doi.org/10.33206/mjss.501429.
JAMA Özafşarlıoğlu Sakallı S, Saygın M. Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Örneği. MJSS. 2019;8:3668–3684.
MLA Özafşarlıoğlu Sakallı, Sibel ve Muhammet Saygın. “Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret Ve Sanayi Odası Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 4, 2019, ss. 3668-84, doi:10.33206/mjss.501429.
Vancouver Özafşarlıoğlu Sakallı S, Saygın M. Girişimcilerin Finansal Farkındalıkları İle Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Örneği. MJSS. 2019;8(4):3668-84.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155