Araştırmada,
Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) öğrencilerinin üniversite yaşam kalitesi, örgütsel
imaj ve özdeşleşme düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma tarama araştırmaları kapsamında
gerçekleştirilmiştir. PAÜ’ye
bağlı birimlerde öğrenim gören 583 kadın ve 923 erkek toplam 1506 öğrenci kümelere göre örnekleme
tekniğiyle belirlenerek örnekleme dâhil olmuştur. Çalışmada kişisel bilgi formu, Üniversite Yaşam Kalitesi
Ölçeği, Üniversite İmaj Algısı Ölçeği, Örgütsel Özdeşleşme
Ölçeği kullanılmıştır. Verilere independent samples t-test, korelasyon ve regresyon
analizleri yapılmıştır. Kadın öğrencilerin üniversite yaşam kalite
düzeyleri, imaj algıları ve özdeşleşme düzeyleri erkek öğrencilerden yüksek
bulunmuştur. Spor yapan öğrencilerinin üniversite imaj
algılarının yapmayanlara göre yüksek olduğu; özdeşleşme düzeyinde ise anlamlı
bir farklılık yaratmadığı görülmüştür. Öğretim elemanı-öğrenci iletişimi,
sosyal olanak, öğrenci-öğrenci iletişimi ve gelecek alt boyutlarında spor
yapanların yaşam kalitesi daha yüksek bulunmuştur. Topluluklara üye olan
öğrencilerin spor imajı ile genel görünüm ve alt yapı imajları ve gelecek yaşam
kalitesi alt boyutu üye olmayanlara göre daha fazla bulunmuştur. Kimlik ve
sınıf ortamı alt boyutlarında ise üye olmayanların yaşam kalitesi yüksek
çıkmıştır. Topluluklara üye olmanın özdeşleşme düzeyinde fark yaratmadığı
görülmüştür. Ölçeklerin tüm alt boyutlarında orta ve zayıf düzeyde pozitif
anlamlı bir ilişki tespit edilirken; yaşam kalitesinin yalnızca kimlik alt
boyutunun, imaj algısının tüm alt boyutlarıyla ve özdeşleşme ölçeğiyle
aralarında zayıf düzeyde negatif anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Yaşam
kalitesi, üniversite imajını ve özdeşleşme düzeyini etkilerken; imaj algısının
ayrıca özdeşleşme düzeyinde de etkisi olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, PAU
yaşam kalitesinin öğrencilerin üniversite imajını algılama biçimlerini ve
özdeşleşme düzeylerini pozitif yönde etkilediği görülmüştür.
Pamukkale Üniversitesi Yaşam kalitesi Örgütsel imaj Özdeşleşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)