Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Balıkesir Tourism in The Local Internet Newspaper News

Yıl 2021, , 1281 - 1299, 19.04.2021
https://doi.org/10.33206/mjss.720640

Öz

The aim of this research is to find out how Balıkesir tourism takes place in the local newspaper news. For this purpose, document analysis was conducted by using qualitative research method. Themes, categories and codes were determined in order to examine the obtained data in depth. In the retrospective analysis, the news was examined in terms of content and quantitative aspects. Local newspapers under the title of Balıkesir on the official website of the Press Advertisement Agency were scanned. 26 local newspapers of nine districts that are Ayvalık, Bandırma, Burhaniye, Edremit, Erdek, Gömeç, Gönen, Manyas, Sındırgı and the center were examined, 19 newspapers containing tourism news were evaluated. “Balıkesir” and “Turizm” keywords were searched on the local newspaper web pages. The data collection process was limited to the first eight months of the year between January 2019 and August 2019. The data obtained with this restriction sheds light on the developments and changes towards Balıkesir tourism in 2019. In line with the results of the research, suggestions such as making original news in terms of content, increasing the promotional columns for the destination and the necessity of Balıkesir tourism to be included in the national press were also presented.

Kaynakça

  • Aral, E. (2019). Yeni bir haber mecrası olarak internet gazeteciliği: Facebook ve Twitter kullanımları üzerine bir araştırma. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5(2), 153-175.
  • Arı, Y. (2009). Eko turizm mi ego turizm mi? Kazdağı (Balıkesir) örneği. V. Ulusal Coğrafya Sempozyumu (ss. 421-438), Ankara, 16-17 Ekim 2008.
  • Avraham, E., ve Ketter, E. (2017). Destination image repair while combatting crises: Tourism marketing in Africa. Tourism Geographies, 19(5), 780-800.
  • Aydın, Ç. ve Aydın, C. (2020). Eskişehir’in turistik destinasyon çekim unsurlarının yerel basındaki sunumu. Erciyes İletişim Dergisi, 7(1), 107-122.
  • Ayhan, A. ve Kükrer Aydın Ö. (2015). İnternet gazetelerindeki okur yorumlarına yönelik bir analiz (Özgecan Aslan cinayeti örneği). Global Media Journal TR Edition, 6(11), 75-89.
  • Ayvaz, Ç. (2008). Türkiye’de internet haberciliğinde fotoğraf (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Bal, M. (2011). İmaj ve önyargı faktörünün gazete haberlerine etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 201-226.
  • Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Kent Arşivi (2019). Gazeteler. http://kentarsivi.balikesir.bel.tr/Gazeteler.aspx. Erişim Tarihi: 22.11.2019.
  • Balıkesir Kent Portalı (2019). Antik Kentler. https://www.balikesir.com.tr/tr/gezi-rehberi/antik-kentler. Erişim Tarihi: 02.12.2019.
  • Bargeman, B. ve van der Poel, H. (2006). The role of routines in the vacation decision-making process of Dutch vacationers. Tourism Management, 27(4), 707-720.
  • Bayram, A.T., Erkol Bayram, G. ve Ak, S. (2018). Gazete internet sayfalarında sağlık turizmi. 19. Ulusal Turizm Kongresi (ss. 824-832), Afyonkarahisar, 18-21 Ekim 2018.
  • Bayram, Y. (2016). Türk-Arap ilişkileri bağlamında Türk toplumunda değişen Arap imajının turizme yönelik haber çerçevelerinde temsili. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 1683-1697.
  • Birsen, H. (2005). İnternet haberciliği ve aktif izlerkitle ilişkisi çerçevesinde etik tartışmalar. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(4), 68-79.
  • Çakır, H. (2007). Geleneksel gazetecilik karşisinda internet gazeteciliği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(22), 123-149.
  • Çelik Uğuz, S. (2011). Sürdürülebilir turizm kapsamında Burhaniye’nin alternatif turizm potansiyeli. Marmara Coğrafya Dergisi, (24), 332-353.
  • Çetiner, O. ve Çetiner Gökyılmaz, A. (2006). Balıkesir-Ayvalık ilçesi turizmde tanıtma ve pazarlamada yeni yaklaşım-konaklama mekanlarında tasarım etkileri. II. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi (ss. 253-264), Balıkesir, 20-22 Nisan 2006.
  • Çuhadar, E. ve Ünal, F. (2017). Yaşam boyu öğrenmeye katkı sağlayan yerel gazete haberleri (Bartın ili örneği). Journal of International Social Research, 10(49), 416- 423.
  • Erdoğan, İ. (2006). Türkiye'de ulusal ve yerel gazetelerin habercilik anlayışları: Deprem haberlerinin karşılaştırmalı analizi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(3), 51-64.
  • Glesne, C. (2015). Nitel Araştırmaya Giriş (Çev. Edt: A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu) (5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gül, M. ve Gül, K. (2017). Özel müzelerin kültür turizmi potansiyeli açısından değerlendirilmesi: Balıkesir örneği. Journal of Turkish Tourism Research, 1(4), 52-65.
  • Güllü, K., Kacur, M. ve Tanyeri, E. (2009). Okuyucuların yerel gazeteleri tercihlerinde etkili olan faktörler ve demografik özellikler itibarı ile algısal farklılıklar. Öneri, 8(32), 271-282.
  • Gürcan, H. İ. (2005). İnternet haberciliğinde etik değerler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (22), 39-46.
  • Gürcan, H. İ. ve Bekiroğlu, O. (2007). Türkiye'de internet gazeteciliği açısından yerel basının genel görünümü ve bölgeler arası bir değerlendirme. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(1), 22-29.
  • Gürdal, M. (2006). Türkiye’de turizmin öncü şehri Balıkesir’e yönelik yeni açılımlar ve fırsatlar. II. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi (ss. 229-244), Balıkesir, 20-22 Nisan 2006.
  • Güzel, F. Ö. (2012). Kaynak tabanlı turizm kapsamında doğal kaynakların korunmasına yönelik dalyan destinasyonunda örnek olay incelemesi: Caretta Carettalar. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 1(2), 36-75.
  • Halıcı, N. (2005). Online gazetecilik. İçinde S. Alankuş (Der.), Yeni iletişim teknolojileri ve medya (ss. 155-170). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A. ve Bozok, D. (2008). Termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Gönen örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 105 -129.
  • Işık, U. ve Koz, K. A. (2014). Çöp yığınlarında haber aramak: İnternet gazeteciliği üzerine bir çalışma. Humanities Sciences, 9(2), 27-43.
  • İskender, S. (2005). Karesi gazetesindeki edebî ve kültürel muhteva üzerine bir inceleme (1886-1888) (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Karaca, K. Ç., Ertürk, N., Köroğlu, Ö. ve Özdemir Yılmaz, G. (2018). Bir kırsal turizm çeşidi olarak astro-turizm ve Balıkesir ilinin astro-turizm potansiyelinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 8(2), 1-9.
  • Karaduman, M. (2005). İnternet ve gazetecilik. İçinde S. Alankuş (Der.), Yeni iletişim teknolojileri ve medya (ss. 141-153). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Kazaz, M. (2007). Geleneksel habercilikten internet haberciliğine geçiş sürecinde spor basını. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(4), 220-229.
  • Keleşyılmaz, V. (1997). Bir Kuva-yı Milliye gazetesine göre Türk barışı ve İngiltere. Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, 19, 249-264.
  • Kervankıran, İ. ve Aktürk, M. (2016). Türkiye'de yazılı medyanın turizme yaklaşımı: Sorun çok, ilgi yok. Journal of Recreation and Tourism Research, 3(2), 36-49.
  • Kervankıran, İ., Çuhadar, M. ve Ongun, U. (2020). Turizm araştırmalarında ihmal edilen bir konu: Turist ölümleri (Antalya örneği). International Journal of Geography and Geography Education, (42), 155-167.
  • Kocabaşoğlu, U. ve Birinci, A. (1995). Osmanlı vilâyet gazete ve matbaaları üzerine gözlemler. Kebikeç, 2, 101-122.
  • Korkmaz, A. (2009). İnternet gazeteciliğinin kamuoyu oluşumuna etkisi. Erciyes İletişim Dergisi, 1(2), 6-19.
  • Kutlu, T. Ö. ve Bekiroğlu, O. (2010). Türkiye'de yurttaş gazeteciliği bağlamında internet haberciliği: Bianet örneğinde kentsel dönüşüm projesiyle ilgili haberlerin analizi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(2), 254-269.
  • Mayaka, M. A., ve Prasad, H. (2012). Tourism in Kenya: An analysis of strategic issues and challenges. Tourism Management Perspectives, 1, 48-56.
  • Narin, F. B. (2016). İnternet gazeteciliğinde hipermetin üretimi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (43), 119-149.
  • Özdemir Yılmaz, G. ve Kafa Gürol, N. (2012). Balıkesir ilinin kirsal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(23), 23-32.
  • Özdemir, M. ve İlhan, E. (2012). Geleneksel ve internet gazeteciliği’nde haber ve fotoğraf kullanımı: Milliyet örneği. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 807-816.
  • Öztürk, F., Zülkadiroğlu, Z., İnce, G. ve Şahin, M. (1999). Yerel günlük gazetelerde sporun yer alışı. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-10.
  • Öztürk, Ş. (2018). Gazetecilik 2.0 internet gazeteciliğinde hipermetinsellik. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim, (2), 198-201.
  • Polat, E. (2017). Turizm ve coğrafi işaretleme: Balikesir örneği. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 17-31.
  • Polat, E., Özdemir, S. S. ve Özdemir, M. (2014). Kırsal turizm potansiyelinin swot analizi ile değerlendirilmesi: Balıkesir örneği. Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi (ss. 143-153), Muğla, 4-6 Haziran 2014.
  • Polat, N. H. (2002). Türkiye’de yerel basının gelişimine kısa bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, (12), 7-25.
  • Reichart, I. ve Hischier, R. (2001). Environmental impact of electronic and print media: Television, Internet newspaper and printed daily newspaper. In Sustainability in the Information Society, 15th International Symposium on Informatics for Environmental Protection (ss. 91-98), Metropolis Verlag.
  • Şahan, H. ve Çınar, V. (2004). Kitle iletişim araçlarının spor kamuoyu üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 313-321.
  • Şeker, M. (2005). Yerel gazeteler ve resmi ilan. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(1), 101-115.
  • Sezen Doğancılı, O. (2019). Türkiye'ye gelen yabancı turistlerin ölümlerine ilişkin gazete haberlerinin incelenmesi üzerine çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 1567-1573.
  • Şimşek, E. ve Hassan, A. (2018). The Independent ve The Guardian gazeteleri internet sitelerinde yer alan Türkiye turizm yazılarına yönelik bir içerik analizi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 80-103.
  • Soykan, A., Efe, R., Sönmez, S. ve Cürebal, İ. (2008). Balıkesir ili’nin mağara turizmi potansiyeli. 3. Ulusal Balıkesir Turizm Kongresi (ss. 393-400), Balıkesir, 17–19 Nisan 2008.
  • Stepchenkova, S., ve Eales, J. S. (2011). Destination image as quantified media messages: The effect of news on tourism demand. Journal of Travel Research, 50(2), 198-212.
  • T.C. Balıkesir Valiliği (2017). Misya yürüyüş yolları Balıkesir. İstanbul: Deva Matbaacılık ve Reklam Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şti.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Balıkesir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019a). Turizm potansiyelimiz. https://balikesir.ktb.gov.tr/TR-90620/turizm-potansiyelimiz.html. Erişim Tarihi: 25.11.2019.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Balıkesir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019b). Müzeler. https://balikesir.ktb.gov.tr/TR-90611/muzeler.html. Erişim Tarihi: 27.11.2019.
  • T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü 3. Bölge Müdürlüğü Balıkesir Şube Müdürlüğü (2012). Balıkesir Doğa Turizmi Master Planı 2013-2023.
  • T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Türk Patent ve Marka Kurumu (2019). Coğrafi işaret ve geleneksel ürün adı istatistikleri. https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT /geographicalRegisteredList/. Erişim Tarihi: 27.11.2019.
  • Tuncel, I. (2011). Turizmin cinsiyeti ya da kadın gölgesinde turizm. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, (2), 140-164.
  • Ulusoy Yıldırım, H., Köroğlu, Ö., Avcıkurt, C. ve Köroğlu, A. (2018). Balıkesir ilindeki turizm faaliyetlerinin değerlendirilmesine yönelik swot analizi. Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (ss. 217-235), Balıkesir, 26-28 Ekim 2018.
  • Yazıcı, N. (1993). Hasan Basri (Çantay) ve Ses Gazetesi. Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, 3(12), 431-445.
  • Yegen, C. (2014). İnternet haberciliğinde kadın cinayeti haberlerinin sunumu: Posta Gazetesi örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC, 4(3), 15-28.
  • Yeşil, M. M. (2015). Üniversite öğrencilerinin yerel gazete okuma alışkanlıkları: Konya örneği. Selçuk İletişim, 9(1), 201-222.
  • Yıldırım, A. ve Karaahmet, A. (2013). Yavaş şehir hareketinin kent imajına katkısı: Ordu-Perşembe örneğinin yerel basın üzerinden analizi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 11-20.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Ankara: Detay.
  • Yılmaz, H. ve Çakıcı, H. H. (2019). Yazılı medyada Türk mutfağı. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 450-462.
  • Yılmaz, M. ve Parlak, A. B. (2017). Trabzon’da turizm farkındalığının yerel basın üzerinden incelenmesi. DOKAP Bölgesi Uluslararası Turizm Sempozyumu (ss. 109-121), Trabzon, 23-24 Ekim 2017.
  • Yurdigül, Y. ve Zinderen, İ. E. (2012). Yeni medyada haber dili (Ayşe Paşalı olayı üzerinden geleneksel medya ve internet haberciliği karşılaştırması). The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2(3), 81-91.
  • Yücedoğan, G. (2002). İnternet haberciliği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (14), 143-150.

Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi

Yıl 2021, , 1281 - 1299, 19.04.2021
https://doi.org/10.33206/mjss.720640

Öz

Bu araştırmanın amacı, Balıkesir turizminin yerel internet gazetelerinde yer alan haberlerde nasıl yer aldığının ortaya çıkarılmasını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılarak doküman incelemesi yapılmıştır. Elde edilen verileri derinlemesine incelemek amacıyla temalar, kategoriler ve kodlar belirlenmiştir. Geriye dönük incelemede haberler, içerik ve sayısal yönden incelenmiştir. Basın İlan Kurumu’nun resmi web sayfasındaki Balıkesir başlığı altında yer alan yerel gazeteler taranmıştır. Ayvalık, Bandırma, Burhaniye, Edremit, Erdek, Gömeç, Gönen, Manyas, Sındırgı olmak üzere dokuz ilçede ve merkezde toplam 26 yerel internet gazetesi incelemeye tabi tutulmuş, turizm haberi içeren 19 gazete değerlendirmeye alınmıştır. Yerel gazetelerin web sayfalarında “Balıkesir” ve “Turizm” anahtar kelimeleri aratılmıştır. Veri toplama süreci, Ocak 2019-Ağustos 2019 tarihleri arasında yılın ilk sekiz ayını kapsayan süreçle sınırlandırılmıştır. Bu sınırlama ile elde edilen veriler 2019 yılı Balıkesir turizmine yönelik gelişmelere ve değişimlere ışık tutmaktadır. Araştırma sonuçları doğrultusunda içerik yönünden özgün haberlerin yapılması, destinasyona yönelik tanıtıcı köşe yazılarının artırılması ve Balıkesir turizminin ulusal basında da yer alması gerekliliğine ilişkin öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Aral, E. (2019). Yeni bir haber mecrası olarak internet gazeteciliği: Facebook ve Twitter kullanımları üzerine bir araştırma. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5(2), 153-175.
  • Arı, Y. (2009). Eko turizm mi ego turizm mi? Kazdağı (Balıkesir) örneği. V. Ulusal Coğrafya Sempozyumu (ss. 421-438), Ankara, 16-17 Ekim 2008.
  • Avraham, E., ve Ketter, E. (2017). Destination image repair while combatting crises: Tourism marketing in Africa. Tourism Geographies, 19(5), 780-800.
  • Aydın, Ç. ve Aydın, C. (2020). Eskişehir’in turistik destinasyon çekim unsurlarının yerel basındaki sunumu. Erciyes İletişim Dergisi, 7(1), 107-122.
  • Ayhan, A. ve Kükrer Aydın Ö. (2015). İnternet gazetelerindeki okur yorumlarına yönelik bir analiz (Özgecan Aslan cinayeti örneği). Global Media Journal TR Edition, 6(11), 75-89.
  • Ayvaz, Ç. (2008). Türkiye’de internet haberciliğinde fotoğraf (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Bal, M. (2011). İmaj ve önyargı faktörünün gazete haberlerine etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 201-226.
  • Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Kent Arşivi (2019). Gazeteler. http://kentarsivi.balikesir.bel.tr/Gazeteler.aspx. Erişim Tarihi: 22.11.2019.
  • Balıkesir Kent Portalı (2019). Antik Kentler. https://www.balikesir.com.tr/tr/gezi-rehberi/antik-kentler. Erişim Tarihi: 02.12.2019.
  • Bargeman, B. ve van der Poel, H. (2006). The role of routines in the vacation decision-making process of Dutch vacationers. Tourism Management, 27(4), 707-720.
  • Bayram, A.T., Erkol Bayram, G. ve Ak, S. (2018). Gazete internet sayfalarında sağlık turizmi. 19. Ulusal Turizm Kongresi (ss. 824-832), Afyonkarahisar, 18-21 Ekim 2018.
  • Bayram, Y. (2016). Türk-Arap ilişkileri bağlamında Türk toplumunda değişen Arap imajının turizme yönelik haber çerçevelerinde temsili. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 1683-1697.
  • Birsen, H. (2005). İnternet haberciliği ve aktif izlerkitle ilişkisi çerçevesinde etik tartışmalar. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(4), 68-79.
  • Çakır, H. (2007). Geleneksel gazetecilik karşisinda internet gazeteciliği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(22), 123-149.
  • Çelik Uğuz, S. (2011). Sürdürülebilir turizm kapsamında Burhaniye’nin alternatif turizm potansiyeli. Marmara Coğrafya Dergisi, (24), 332-353.
  • Çetiner, O. ve Çetiner Gökyılmaz, A. (2006). Balıkesir-Ayvalık ilçesi turizmde tanıtma ve pazarlamada yeni yaklaşım-konaklama mekanlarında tasarım etkileri. II. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi (ss. 253-264), Balıkesir, 20-22 Nisan 2006.
  • Çuhadar, E. ve Ünal, F. (2017). Yaşam boyu öğrenmeye katkı sağlayan yerel gazete haberleri (Bartın ili örneği). Journal of International Social Research, 10(49), 416- 423.
  • Erdoğan, İ. (2006). Türkiye'de ulusal ve yerel gazetelerin habercilik anlayışları: Deprem haberlerinin karşılaştırmalı analizi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(3), 51-64.
  • Glesne, C. (2015). Nitel Araştırmaya Giriş (Çev. Edt: A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu) (5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gül, M. ve Gül, K. (2017). Özel müzelerin kültür turizmi potansiyeli açısından değerlendirilmesi: Balıkesir örneği. Journal of Turkish Tourism Research, 1(4), 52-65.
  • Güllü, K., Kacur, M. ve Tanyeri, E. (2009). Okuyucuların yerel gazeteleri tercihlerinde etkili olan faktörler ve demografik özellikler itibarı ile algısal farklılıklar. Öneri, 8(32), 271-282.
  • Gürcan, H. İ. (2005). İnternet haberciliğinde etik değerler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (22), 39-46.
  • Gürcan, H. İ. ve Bekiroğlu, O. (2007). Türkiye'de internet gazeteciliği açısından yerel basının genel görünümü ve bölgeler arası bir değerlendirme. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(1), 22-29.
  • Gürdal, M. (2006). Türkiye’de turizmin öncü şehri Balıkesir’e yönelik yeni açılımlar ve fırsatlar. II. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi (ss. 229-244), Balıkesir, 20-22 Nisan 2006.
  • Güzel, F. Ö. (2012). Kaynak tabanlı turizm kapsamında doğal kaynakların korunmasına yönelik dalyan destinasyonunda örnek olay incelemesi: Caretta Carettalar. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 1(2), 36-75.
  • Halıcı, N. (2005). Online gazetecilik. İçinde S. Alankuş (Der.), Yeni iletişim teknolojileri ve medya (ss. 155-170). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A. ve Bozok, D. (2008). Termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Gönen örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 105 -129.
  • Işık, U. ve Koz, K. A. (2014). Çöp yığınlarında haber aramak: İnternet gazeteciliği üzerine bir çalışma. Humanities Sciences, 9(2), 27-43.
  • İskender, S. (2005). Karesi gazetesindeki edebî ve kültürel muhteva üzerine bir inceleme (1886-1888) (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Karaca, K. Ç., Ertürk, N., Köroğlu, Ö. ve Özdemir Yılmaz, G. (2018). Bir kırsal turizm çeşidi olarak astro-turizm ve Balıkesir ilinin astro-turizm potansiyelinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 8(2), 1-9.
  • Karaduman, M. (2005). İnternet ve gazetecilik. İçinde S. Alankuş (Der.), Yeni iletişim teknolojileri ve medya (ss. 141-153). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Kazaz, M. (2007). Geleneksel habercilikten internet haberciliğine geçiş sürecinde spor basını. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(4), 220-229.
  • Keleşyılmaz, V. (1997). Bir Kuva-yı Milliye gazetesine göre Türk barışı ve İngiltere. Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, 19, 249-264.
  • Kervankıran, İ. ve Aktürk, M. (2016). Türkiye'de yazılı medyanın turizme yaklaşımı: Sorun çok, ilgi yok. Journal of Recreation and Tourism Research, 3(2), 36-49.
  • Kervankıran, İ., Çuhadar, M. ve Ongun, U. (2020). Turizm araştırmalarında ihmal edilen bir konu: Turist ölümleri (Antalya örneği). International Journal of Geography and Geography Education, (42), 155-167.
  • Kocabaşoğlu, U. ve Birinci, A. (1995). Osmanlı vilâyet gazete ve matbaaları üzerine gözlemler. Kebikeç, 2, 101-122.
  • Korkmaz, A. (2009). İnternet gazeteciliğinin kamuoyu oluşumuna etkisi. Erciyes İletişim Dergisi, 1(2), 6-19.
  • Kutlu, T. Ö. ve Bekiroğlu, O. (2010). Türkiye'de yurttaş gazeteciliği bağlamında internet haberciliği: Bianet örneğinde kentsel dönüşüm projesiyle ilgili haberlerin analizi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(2), 254-269.
  • Mayaka, M. A., ve Prasad, H. (2012). Tourism in Kenya: An analysis of strategic issues and challenges. Tourism Management Perspectives, 1, 48-56.
  • Narin, F. B. (2016). İnternet gazeteciliğinde hipermetin üretimi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (43), 119-149.
  • Özdemir Yılmaz, G. ve Kafa Gürol, N. (2012). Balıkesir ilinin kirsal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(23), 23-32.
  • Özdemir, M. ve İlhan, E. (2012). Geleneksel ve internet gazeteciliği’nde haber ve fotoğraf kullanımı: Milliyet örneği. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 807-816.
  • Öztürk, F., Zülkadiroğlu, Z., İnce, G. ve Şahin, M. (1999). Yerel günlük gazetelerde sporun yer alışı. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-10.
  • Öztürk, Ş. (2018). Gazetecilik 2.0 internet gazeteciliğinde hipermetinsellik. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim, (2), 198-201.
  • Polat, E. (2017). Turizm ve coğrafi işaretleme: Balikesir örneği. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 17-31.
  • Polat, E., Özdemir, S. S. ve Özdemir, M. (2014). Kırsal turizm potansiyelinin swot analizi ile değerlendirilmesi: Balıkesir örneği. Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi (ss. 143-153), Muğla, 4-6 Haziran 2014.
  • Polat, N. H. (2002). Türkiye’de yerel basının gelişimine kısa bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, (12), 7-25.
  • Reichart, I. ve Hischier, R. (2001). Environmental impact of electronic and print media: Television, Internet newspaper and printed daily newspaper. In Sustainability in the Information Society, 15th International Symposium on Informatics for Environmental Protection (ss. 91-98), Metropolis Verlag.
  • Şahan, H. ve Çınar, V. (2004). Kitle iletişim araçlarının spor kamuoyu üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 313-321.
  • Şeker, M. (2005). Yerel gazeteler ve resmi ilan. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(1), 101-115.
  • Sezen Doğancılı, O. (2019). Türkiye'ye gelen yabancı turistlerin ölümlerine ilişkin gazete haberlerinin incelenmesi üzerine çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 1567-1573.
  • Şimşek, E. ve Hassan, A. (2018). The Independent ve The Guardian gazeteleri internet sitelerinde yer alan Türkiye turizm yazılarına yönelik bir içerik analizi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 80-103.
  • Soykan, A., Efe, R., Sönmez, S. ve Cürebal, İ. (2008). Balıkesir ili’nin mağara turizmi potansiyeli. 3. Ulusal Balıkesir Turizm Kongresi (ss. 393-400), Balıkesir, 17–19 Nisan 2008.
  • Stepchenkova, S., ve Eales, J. S. (2011). Destination image as quantified media messages: The effect of news on tourism demand. Journal of Travel Research, 50(2), 198-212.
  • T.C. Balıkesir Valiliği (2017). Misya yürüyüş yolları Balıkesir. İstanbul: Deva Matbaacılık ve Reklam Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şti.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Balıkesir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019a). Turizm potansiyelimiz. https://balikesir.ktb.gov.tr/TR-90620/turizm-potansiyelimiz.html. Erişim Tarihi: 25.11.2019.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Balıkesir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019b). Müzeler. https://balikesir.ktb.gov.tr/TR-90611/muzeler.html. Erişim Tarihi: 27.11.2019.
  • T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü 3. Bölge Müdürlüğü Balıkesir Şube Müdürlüğü (2012). Balıkesir Doğa Turizmi Master Planı 2013-2023.
  • T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Türk Patent ve Marka Kurumu (2019). Coğrafi işaret ve geleneksel ürün adı istatistikleri. https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT /geographicalRegisteredList/. Erişim Tarihi: 27.11.2019.
  • Tuncel, I. (2011). Turizmin cinsiyeti ya da kadın gölgesinde turizm. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, (2), 140-164.
  • Ulusoy Yıldırım, H., Köroğlu, Ö., Avcıkurt, C. ve Köroğlu, A. (2018). Balıkesir ilindeki turizm faaliyetlerinin değerlendirilmesine yönelik swot analizi. Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (ss. 217-235), Balıkesir, 26-28 Ekim 2018.
  • Yazıcı, N. (1993). Hasan Basri (Çantay) ve Ses Gazetesi. Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, 3(12), 431-445.
  • Yegen, C. (2014). İnternet haberciliğinde kadın cinayeti haberlerinin sunumu: Posta Gazetesi örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC, 4(3), 15-28.
  • Yeşil, M. M. (2015). Üniversite öğrencilerinin yerel gazete okuma alışkanlıkları: Konya örneği. Selçuk İletişim, 9(1), 201-222.
  • Yıldırım, A. ve Karaahmet, A. (2013). Yavaş şehir hareketinin kent imajına katkısı: Ordu-Perşembe örneğinin yerel basın üzerinden analizi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 11-20.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Ankara: Detay.
  • Yılmaz, H. ve Çakıcı, H. H. (2019). Yazılı medyada Türk mutfağı. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 450-462.
  • Yılmaz, M. ve Parlak, A. B. (2017). Trabzon’da turizm farkındalığının yerel basın üzerinden incelenmesi. DOKAP Bölgesi Uluslararası Turizm Sempozyumu (ss. 109-121), Trabzon, 23-24 Ekim 2017.
  • Yurdigül, Y. ve Zinderen, İ. E. (2012). Yeni medyada haber dili (Ayşe Paşalı olayı üzerinden geleneksel medya ve internet haberciliği karşılaştırması). The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2(3), 81-91.
  • Yücedoğan, G. (2002). İnternet haberciliği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (14), 143-150.
Toplam 71 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sultan Nazmiye Kılıç 0000-0003-0560-0622

Hasret Ulusoy 0000-0003-1633-6804

Cevdet Avcıkurt 0000-0002-9169-9763

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 15 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Kılıç, S. N., Ulusoy, H., & Avcıkurt, C. (2021). Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 1281-1299. https://doi.org/10.33206/mjss.720640
AMA Kılıç SN, Ulusoy H, Avcıkurt C. Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi. MJSS. Nisan 2021;10(2):1281-1299. doi:10.33206/mjss.720640
Chicago Kılıç, Sultan Nazmiye, Hasret Ulusoy, ve Cevdet Avcıkurt. “Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10, sy. 2 (Nisan 2021): 1281-99. https://doi.org/10.33206/mjss.720640.
EndNote Kılıç SN, Ulusoy H, Avcıkurt C (01 Nisan 2021) Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10 2 1281–1299.
IEEE S. N. Kılıç, H. Ulusoy, ve C. Avcıkurt, “Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi”, MJSS, c. 10, sy. 2, ss. 1281–1299, 2021, doi: 10.33206/mjss.720640.
ISNAD Kılıç, Sultan Nazmiye vd. “Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10/2 (Nisan 2021), 1281-1299. https://doi.org/10.33206/mjss.720640.
JAMA Kılıç SN, Ulusoy H, Avcıkurt C. Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi. MJSS. 2021;10:1281–1299.
MLA Kılıç, Sultan Nazmiye vd. “Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 10, sy. 2, 2021, ss. 1281-99, doi:10.33206/mjss.720640.
Vancouver Kılıç SN, Ulusoy H, Avcıkurt C. Yerel İnternet Gazetesi Haberlerinde Balıkesir Turizmi. MJSS. 2021;10(2):1281-99.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155