Yönetici koçluk davranışı, çalışanların performanslarını üst düzeye ulaştırmak, iş görenlerin kendi güçlü yönlerinin daha fazla farkına varmasını ve gerçek kapasitesini ortaya çıkarmasını sağlamak amacıyla yöneticilerin sergilediği motive edici, yönlendirici, tarafsız ve nesnel bir stratejik ortaklık davranışıdır. İş tatmini ise çalışanların işine, işyerine, iş çevresine karşı duyduğu, olumlu, rahatlatıcı ve huzur verici bir duygu yelpazesidir. Bu çalışmanın amacı yiyecek içecek işletmelerinde çalışanların yönetici koçluk davranışının iş tatmini üzerindeki etkisinin saptanmasıdır. Bu kapsamda Konya ilinde faaliyet gösteren kafelerde çalışanlar üzerinde anket uygulanmıştır. Araştırma kapsamında sosyo-demografik değişkenleri açısından yönetici koçluk davranışının ve çalışan iş tatminin farklılık gösterip göstermediği de ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen bilgiler ışığında yönetici koçluk davranışı düzeyi ile çalışanların iş tatmini düzeyi arasında aynı yönlü orta düzeyde (r=0,451) ilişki olduğu ve yöneticilik koçluk davranışının iş tatmininin %19,5’lik kısmını açıkladığı saptanmıştır. Bu durum yönetici koçluk davranışının iş tatmini üzerinde olumlu yönde bir etki olduğunu ortaya koymaktadır. Yönetici koçluğun iş görenlerin iş tatmini üzerinde pekiştirici etkisini ortaya koyan bu çalışma, örgütlerde bu davranış türünün diğer davranış ölçüt değişkenleri ile ilişkisini ve etkisini koyacak ve farklı örneklemlerde gerçekleşecek diğer çalışmaları yol gösterici niteliktedir.
Yiyecek İçecek İşletmeleri Yönetici Koçluk Davranışı İş Tatmini Kafe İşletmeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)