BibTex RIS Kaynak Göster

A NEW DIMENSION OF ENTREPRENEURSHIP ON INTERNET: SHOPPING CLUB SITES AND A RESEARCH FOR THESE SITES

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3, 47 - 60, 01.09.2014

Öz

Today, private shopping club sites, with the use of communication tecnologies in Turkey has become one of areas of entrepreneurship. internet shopping has created a new marketing area. Online shopping with the increase investments made in private shopping sites has caused. online sales and shopping in terms of both entrepreneurs and consumers has become an attractive. With the interest in private shopping club sites, many investors entered the market, began to offer at discount prices hundreds kinds of products to members. With special invitation system membership this online shopping sites to online shopping sites has a different direction. Both the numbers of online shoppers increased and private shopping sites memberships quickly spread. Thus, the current trend, in terms of internet users and entrepreneurs have a private shopping sites

Kaynakça

  • Baybars, M. ve Üstündağlı, E. (2011). Attıtudes Toward Online Shopping from the Aspects of Personal Characteristics and Shopping Motive Through a Developing Concept: Private Shopping, International Journal of Business and Management Studies, 3 (2)
  • Berman, B. ve Thelen, S. (2004). A guide to developing and managing a well-integrated multi-channel retail strategy, International Journal of Retail & Distribution Management, 32
  • Buruonu Latif O., (2014). The Examination of Private Shopping Clubs as a Virtual Retailer in the Frame of E- Commerce System. Case Analysis: Markafoni, Turkey, Endüstri ve İşletme Yönetimi Evrensel Dergisi (2), p. 36-43
  • E-Commerce, Beginner’s Guide, e-Consultancy, August 2008.
  • Enginkaya, E., (2006). Elektronik Perakendecilik ve Elektronik Alışveriş, Akademik Bakış Dergisi, 6 (1)
  • http://www.slideshare.net/kamilmehmetozkan/private-shopping-and-daily-deal-sunum (Erişim: 03.02.2012) 7. Özdoğan, N. (2011). Özel Alışveriş Kulüpleri Siteleri Nasıl Başarılı Oldu http://www.eticaretsitesi.com.tr/haber/Ozel-Alisveris-Kulubu-Siteleri-Nasil-Basarili-Oldu-.html (Erişim: 03.03.2012)
  • Özel alışveriş siteleri, (2011). tele.com.tr, Telekom Bilişim Teknolojileri Dergisi, sayı 83,
  • Özgüven, N. (2012). Promethee Sıralama Yöntemi İle Özel Alışveriş Siteleri Üzerine Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27
  • Özkan, K. M, (2010). Private Shopping and Daily Deal Sites, Dünyada ve Türkiyede Genel Yapı, Sektör Oyuncuları ve Kazanç Modelleri http://www.slideshare.net/kamilmehmetozkan/private-shopping- and-daily-deal-sunum (Erişim: 03.02.2012)
  • Öztürk S., Coşkun A., Dirsehan T. (2012). Fırsat Sitelerine Yönelik E-Sadakati Belirleyen Boyutların İncelenmesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Ekim, 7(3), s.217-239
  • Pelenk A., ve diğ, (2011). Tüketimin Yeni Odağı: Private Shopping Üzerine Bir İnceleme The New Focus of Consumption: An Analysis On”Private Shopping, Academic Journal of Information Technology, 1-22
  • Robert, B., (2005).Tüketim, Çev: İrem Kutluk, Dost Kitabevi, Ankara
  • Tavşancıl E., Aslan, E. (2001). İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Espiyon
  • Tsao, W. Chin ve Tseng,Y. (2011). The impact of electronic-service quality on online shopping behaviour, Total Quality Management Vol. 22, No. 9
  • Yeniova G, (2011). E-ticarette yeni trend: Tek Ürüne Odaklanmak, Ekonomist Dergisi
  • Zorlu A., (2006). Tüketim Sosyolojisi, Glocal Yayınları, Ankara
  • Zorlu, A., (2006). Modern Tüketim Tarihinden Tüketim Araştırmalarına: Tüketim Sosyolojisi, Ankara, Glocal Yayınları.
  • Zorlubaş D.E., (2012). E-Ticarette Yeni Yaklaşımlar, Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, Ağustos, Sayı 284

İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3, 47 - 60, 01.09.2014

Öz

Günümüzde iletişim teknolojilerinin kullanılmasıyla birlikte Türkiye’ de özel alışiveriş kulübü siteleri (private shopping) önemli girişimcilik alanlarından biri haline gelmiştir. İnternet üzerinden yapılan alışveriş yeni bir pazarlama alanı oluşturmuştur. Online alışveriş beraberinde özel alışveriş sitelerine yapılan yatırımların artmasına neden olmuştur. Kısacası online ortamda satış ve alış veriş hem girişimciler hem de tüketiciler açısından cazip hale gelmiştir. Özel alışveriş kulüpleri sitelerine olan ilgi sayesinde bir çok yatırımcı pazara girmiş, yüzlerce çeşit ürünü indirimli fiyatlarla üyelerine sunmaya başlamıştır. Özel davetiye sistemiyle üye olunan bu alışveriş siteleri online alışverişe ayrı bir yön vermiştir.Hem online alışveriş yapan kullanıcı sayısı artmış hem de özel alışveriş sitesi üyelikleri hızla yayılmıştır. Böylece günümüzdeki trend, internet kullanıcıları ve girişimciler açısından özel alışveriş siteleri olmuştur. Bu çalışmada, elektronik ticaret alanında özel alışveriş siteleri incelenmiş, tüketicilere sunduğu hizmetler “Üyelik ve ürün satışı,müşteri ilişkileri” başlıkları altında içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Baybars, M. ve Üstündağlı, E. (2011). Attıtudes Toward Online Shopping from the Aspects of Personal Characteristics and Shopping Motive Through a Developing Concept: Private Shopping, International Journal of Business and Management Studies, 3 (2)
  • Berman, B. ve Thelen, S. (2004). A guide to developing and managing a well-integrated multi-channel retail strategy, International Journal of Retail & Distribution Management, 32
  • Buruonu Latif O., (2014). The Examination of Private Shopping Clubs as a Virtual Retailer in the Frame of E- Commerce System. Case Analysis: Markafoni, Turkey, Endüstri ve İşletme Yönetimi Evrensel Dergisi (2), p. 36-43
  • E-Commerce, Beginner’s Guide, e-Consultancy, August 2008.
  • Enginkaya, E., (2006). Elektronik Perakendecilik ve Elektronik Alışveriş, Akademik Bakış Dergisi, 6 (1)
  • http://www.slideshare.net/kamilmehmetozkan/private-shopping-and-daily-deal-sunum (Erişim: 03.02.2012) 7. Özdoğan, N. (2011). Özel Alışveriş Kulüpleri Siteleri Nasıl Başarılı Oldu http://www.eticaretsitesi.com.tr/haber/Ozel-Alisveris-Kulubu-Siteleri-Nasil-Basarili-Oldu-.html (Erişim: 03.03.2012)
  • Özel alışveriş siteleri, (2011). tele.com.tr, Telekom Bilişim Teknolojileri Dergisi, sayı 83,
  • Özgüven, N. (2012). Promethee Sıralama Yöntemi İle Özel Alışveriş Siteleri Üzerine Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27
  • Özkan, K. M, (2010). Private Shopping and Daily Deal Sites, Dünyada ve Türkiyede Genel Yapı, Sektör Oyuncuları ve Kazanç Modelleri http://www.slideshare.net/kamilmehmetozkan/private-shopping- and-daily-deal-sunum (Erişim: 03.02.2012)
  • Öztürk S., Coşkun A., Dirsehan T. (2012). Fırsat Sitelerine Yönelik E-Sadakati Belirleyen Boyutların İncelenmesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Ekim, 7(3), s.217-239
  • Pelenk A., ve diğ, (2011). Tüketimin Yeni Odağı: Private Shopping Üzerine Bir İnceleme The New Focus of Consumption: An Analysis On”Private Shopping, Academic Journal of Information Technology, 1-22
  • Robert, B., (2005).Tüketim, Çev: İrem Kutluk, Dost Kitabevi, Ankara
  • Tavşancıl E., Aslan, E. (2001). İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Espiyon
  • Tsao, W. Chin ve Tseng,Y. (2011). The impact of electronic-service quality on online shopping behaviour, Total Quality Management Vol. 22, No. 9
  • Yeniova G, (2011). E-ticarette yeni trend: Tek Ürüne Odaklanmak, Ekonomist Dergisi
  • Zorlu A., (2006). Tüketim Sosyolojisi, Glocal Yayınları, Ankara
  • Zorlu, A., (2006). Modern Tüketim Tarihinden Tüketim Araştırmalarına: Tüketim Sosyolojisi, Ankara, Glocal Yayınları.
  • Zorlubaş D.E., (2012). E-Ticarette Yeni Yaklaşımlar, Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, Ağustos, Sayı 284
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22EJ77NT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ezgi Cevher Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Cevher, E. (2014). İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(3), 47-60.
AMA Cevher E. İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MJSS. Eylül 2014;3(3):47-60.
Chicago Cevher, Ezgi. “İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 3, sy. 3 (Eylül 2014): 47-60.
EndNote Cevher E (01 Eylül 2014) İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 3 3 47–60.
IEEE E. Cevher, “İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, MJSS, c. 3, sy. 3, ss. 47–60, 2014.
ISNAD Cevher, Ezgi. “İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/3 (Eylül 2014), 47-60.
JAMA Cevher E. İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MJSS. 2014;3:47–60.
MLA Cevher, Ezgi. “İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 3, 2014, ss. 47-60.
Vancouver Cevher E. İNTERNETTE GİRİŞİMCİLİĞİN YENİ BOYUTU: ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ SİTELERİ VE BU SİTELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MJSS. 2014;3(3):47-60.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155