The aim of this study is to draw attention to the importance of mountain tourism, developing tourism activities, and to identify obstacles to the development of mountain tourism in the country basing on the thinking of foreign tourists coming to Kyrgyzstan. Questionnaire technique has been used to collect data. Foreign tourists coming to Kyrgyzstan for mountain tourism made up the research population. A total of 314 questionnaires has been collected from tourists to whom we come to face to face in their hotel stays during December-JanuaryFebruary in the mountain tourism in Kyrgyzstan and who can be reached via mail registered in specialized agencies organizing this tour. We have found out from the analysis of the obtained data that there are many alternative options in order to attract tourists who are interested in mountain tourism in Kyrgyzstan, but there is not enough publicity. Besides, there is a structural problem as well and the existing potential has not been assessed adequately. According to the conclusions of the analyze, there are two main points on the dissatisfaction of foreign tourists coming to the country. The first of them is the quality of the goods and service of the food and beverage business is low but the price is high. The second is the perception that the conditions of the accommodation and road are difficult and the destination of the transportation is inconvenient
Kyrgyzstan Tourism Mountain Tourism Foreign Tourist Hindrance Factors
Bu çalışmanın amacı, gelişen bir turizm aktivitesi olarak dağ turizminin önemine dikkat çekmek ve Kırgızistan‟a dağ turizmi için gelen yabancı turistlerin düşünceleri doğrultusunda ülkede dağ turizminin gelişmesinin önündeki engelleri tespit etmektir. Verilerin elde edilmesinde anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Kırgızistan‟a dağ turizm amacıyla gelen yabancı turistler oluşturmaktadır. Kırgızistan‟a Aralık-Ocak-Şubat aylarında dağ turizmi amacıyla gelen yabancı turistlerin konakladıkları otellerde yüz yüze görüşerek ve bu turların organizasyonlarını yapan uzman acentalardaki kayıtlı mail adresleri aracılığı ile ulaşılan turistlerden toplam 314 anket formu elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinden; Kırgızistan‟da dağ turizmine ilgi duyan turistleri buraya çekebilecek pek çok alternatif seçeneklerin olduğu ancak yeterli tanıtımın yapılamaması, yapısal bir takım sorunların mevcudiyeti ve mevcut potansiyelin yeterince değerlendirilemediği bulgularına ulaşılmıştır. Yine elde edilen analiz sonuçlarına göre; ülkeye dağ turizmi için gelen yabancı turistlerin memnuniyetsizlikleri iki temel noktada birleşmektedir. Bunlardan ilki; yiyecek içecek işletmelerinin sundukları mal ve hizmetlerin kalitede olarak düşük fakat fiyat olarak yüksek olduğu, diğeri ise; konaklama yerleri ile dağlar üzerindeki gidilecek destinasyonların yol şartlarının zor ve ulaşımın zahmetli olduğu algısıdır
Kırgızistan Turizm Dağ Turizmi Yabancı Turist Engel Faktörler
Diğer ID | JA29KR35HA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)