The aim of our study is to determine if the university students in Turkey and Kyrgyzstan who are potential entrepreneurs have an entrepreneurial personality, how they define entrepreneurship and if they perceive entrepreneurship as an opportunity and to find out if entrepreneurship courses are given properly and effectively by studying the effects of taking entrepreneurship courses on previously determined arguments between two countries comparatively.For this purpose data collected through questionnaires from business school students in Celal Bayar University and Kyrgyz-Turkish Manas University. The survey results have been analyzed to find out the differences and similarities between the perspectives of students towards entrepreneurship
Entrepreneurship Entrepreneurship Tendency Efficiency of Entrepreneurship Education
Çalışmamızın amacı Kırgızistan ve Türkiye’deki potansiyel girişimciler olan üniversite öğrencilerinin, girişimci bir kişiliğe sahip olup olmadıklarını, girişimciliği nasıl tanımladıklarını, girişimciliği kendileri için bir fırsat olarak görüp görmediklerini belirlemek ve girişimcilik dersini alıyor olmanın bu görüşler üzerindeki etkilerini araştırarak üniversitelerde verilmekte olan girişimcilik derslerinin amacına uygun ve etkin olarak verilip verilmediğinin iki ülke arasında karşılaştırmalı olarak ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri öğrencilerine anket uygulanmıştır. Elde edilen anket sonuçları yorumlanmış ve öğrencilerin girişimciliğe bakış açılarındaki benzerlikler ve farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır
Girişimcilik Girişimcilik Eğilimleri Girişimcilik Eğitiminin Etkinliği
Diğer ID | JA66DM74AS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 5 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)