This study aims to examine the perceived parental attitudes and submissive behaviours in predicting the abuse perceived by university students in their romantic relationships. The sample composed of 511 students, with 283 female (55.4%) and 228 male (44.6%), studying in Ondokuz Mayıs University in Samsun in 2016-2017 education year. As for the data analysis, the relationship between each variable was examined via Pearson Product-Moment Correlation. The data were collected using a Personal Information Form, Romantic Relationship Assessment Inventory, Submissive Behaviour Scale, and Parenting Styles Scale. The results indicate the existence of a significant relationship between the parental attitudes, romantic relationships and submissive behaviours
Romantic Relationship Abuse Parental Attitudes Submissive Behaviour University Students
Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin romantik ilişkilerinde algıladıkları istismarı yordamada algılanan anne baba tutumları ve boyun eğici davranışları incelemektir. Çalışmada 2016-2017 eğitim-öğretim yılı içerisinde Samsun ilinde Ondokuz Mayıs Üniversitesinde öğrenim gören 283 kız öğenci (55.4 %) ve 228 (44.6 %) erkek öğrenci olmak üzere toplam 511 öğrenciye ulaşılmıştır. Verilerin analizinde değişkenlerin birbiri ile ilişkisi Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Romantik İlişkiyi Değerlendirme Ölçeği, Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği ve Çocuk Yetiştirme Tazları Ölçeği ile toplanmıştır. Bu araştırma sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumları ile romantik ilişkileri ve boyun eğici davranışları arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir
Romantik İlişki İstismar Anne Baba Tutumu Boyun Eğici Davranış Üniversite Öğrencileri
Diğer ID | JA52TA39TY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)