Her
işletme varlığını sürdürmek ve kar elde etmek amacı gütmektedir. Rekabet
koşullarının giderek yoğunlaştığı turizm sektöründe, otel işletmelerinin
sürdürülebilir bir yapıya ulaşmaları ve turistlerin beklentilerini karşılayacak
standartları sağlamaları da önem arz etmektedir. Turizm sektöründe özellikle
turistlerin istek ve ihtiyaçlarını giderecek hizmet kalitesi kriterleri,
turistik talebin olumlu ya da olumsuz değişimine doğrudan etki etmektedir. Bu nedenle
gerek ekonomik koşullar gerekse rekabet koşulları nedeniyle, otel
yönetimlerinin farklı stratejiler uygulaması ve turistik talebi sürekli hale
getirecek şekilde çalışması gerekmektedir. Sürdürülebilir bir turistik talep
anlayışında en önemli etkenlerden birisi de otel işletmelerindeki hizmet
kalitesi faktörüdür. Hizmet kalitesi otel işletmelerinin tek bir departmanı
için değil, bütünü ile otel yapısında sağlanması gereken önemli bir faktördür.
Özellikle son yıllarda rekabet koşullarının da ağırlaşması ile otel yönetimleri
turistlerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak hizmet standartlarını sunmak
için çaba harcamaktadır. Bir otelin genel yapısı içinde hizmet kalitesine etki
eden kriterlerin tespit edilmesi ve bu kriterlerin sürekli geliştirilerek,
turistlerin beklentilerini karşılayacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Bu
çalışma da uzman görüşlerine dayanılarak entropi yöntemi ile bir otel işletmesi
için hizmet standartlarını oluşturan en önemli kriterlerin belirlenmesi
hedeflenmiştir. Belirlenen kriterler arasındaki önem derecelerine göre hangi
kriterlerin otel işletmeleri açısından hizmet kalitesini arttırmakta yararlı
olacağı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Böylece, hizmet kalitesinde önemli
olan ana faktörlerin otel yönetimlerince bilinmesi ve kendilerini
geliştirmeleri kolaylaşacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)