There are different skills that each student and
teacher cares about.In this study, it is desired that
the 8th grade students and social studies teachers list the first 5
skill choices among the 27 skills that exist in the social studies program and
why they choose these skills. At this point it is important to know their skill
hierarchies so that teachers and students have a profound world of skills.In
addition, this study will determine what skills are most important to the
participants and which skills are most important among the skills in the social
studies curriculum.In this study, the case study of qualitative research
methods was used.The study group is composed of 30 people from Social Studies
Teachers and 117 students from 8th grade students who are working in
Sivas province based on the voluntary basis determined by appropriate sampling
method in the academic year of 2017-2018. In the analysis of the data obtained
within the research, inductive analysis was used from the types of content
analysis.As a result; three of the
skills that students and teachers rank in the first five communication skills,
empathy and problem solving skills are the same. The children to acquire the
skills that exist in the social studies program both children and teachers
stated that for the first five skills, both parents and teachers should be
recruited. In addition to these ideas, the students stated that the
environment, friends and teachers from Ataturk should be acquired from the
education specialist.
Student social studies teachers social studies curriculum ability
Her öğrencinin ve öğretmenin önemsediği farklı beceriler vardır. Bu araştırmada diğer çalışmalardan farklı olarak 8.sınıf öğrencileri ile
sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler programında var olan 27 beceri
içinden ilk 5 beceri tercihini
sıralamaları, bu becerileri niçin
seçtikleri istenmiş olup bu
becerilerin öğretim yöntemine ilişkin önerilerde bulunmalarını istenmiştir. Bu noktada öğretmenlerin ve öğrencilerin sahip oldukları beceri
dünyasının profilini çıkarabilmek için onların beceri hiyerarşilerini bilmemiz
önem arz etmektedir. Bu araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu,
2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen ve
gönüllük esasına dayalı olarak Sivas ilinde görev yapan Sosyal Bilgiler
Öğretmenlerinden 39 kişi ve ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinden 131 kişi
örneklemi oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan yapılandırılmış görüşme formu
açık uçlu 3 sorudan oluşmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin
çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır.Sonuç olarak; toplamda ilk beş sıralamada en
çok yer alan becerilere bakıldığında öğrenciler ile öğretmenlerin ilk beşte
sıraladıkları becerilerin üçü olan iletişim, empati ve problem çözme becerileri
aynıdır. Çocukların Sosyal bilgiler programında var olan becerileri kimden
kazanmaları gerektiği konusunda hem çocuklar hem de öğretmen ilk beş beceri
için de aileden ve öğretmenden kazanılması gerektiği yönündeki fikirlerine ek
olarak öğrenciler çevre, arkadaş ve Atatürk’ten öğretmenler ise eğitim uzmanından
kazanılması gerektiğini ifade etmişlerdir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)